weet het ook even niet meer

• elze

onze zoon nu 9 heeft epilepsie en adhd nu gat het op het sbo op dit moment bijna niet met hem, hij is dwars en drijft zijn eigen zin dor ook thuis is hij moeilijk te handhaven sloopt alles,plaagt, heeft een grote mond en doet waar hij zin in heeft

dit heeft hij nooit zo erg gedaan al heeft hij altijd wel een sterke wil gehad

hij is rusteloos geeft zelf vaak aan dat het wazig is in zijn hoofd en een andere keer is zijn hoofd juist leeg of rommelig alsof er allemaal blaadjes dwarrelen

nu gebruikt hij medicijnen risperdal en medicatie voor de epilepsie nu is het zo zegt de neuroloog dat het kan zijn dat de medicijnen tegen gaan werken

dat kan na verloop van tijd, ritalin daar reageert hij niet op wordt hij onmenselijk agressief van, dit is allemaal begonnen met drieenhalf jaar toen hij epilepsie kreeg

daar voor was het een rustig kind geen huil baby niks

hoe kan het nu dat het zo ineens verslechtert sinds een half jaar en dat we zelfs moeten gaan denken aan een logeerhuis voor doordeweeks omdat het hele gezin er nu onder lijdt, hij kan ook niet meer in klas van het sbo blijven omdat hij niet luistert en soms geweldadig is naar andere kinderen

heeft iemand dit ook meegemaakt, soms denken wij dat er ook odd mee speelt aangezien de test die wij op internet gemaakt hebben heel sterk die kant op wees

maar als hij weer even redelijk reageert denk ik weer zie je wel het valt wel mee, terwijl het de meeste keren echt mis gaat

dus wij denken nu echt dat we hoger op moeten en moeten gaan uitkijken naar een logeerhuis, of opname in het ziekenhuis om hem te observeren

maar tjonge wat doet dat pijn je hebt al zoveel geprobeerd en dan toch die stap moeten maken, ik heb daar best el moeite mee het is tenslotte toch je kind en hij

heeft toch ook veel lieve dingen

• weethetnietmeer

OOh meid wat naar voor je ik ben sinds vandaag hier aan het meelezen.

Zelf werk ik met verstandelijk beperkten in allerlei leeftijden. zie zoveel en zie ook hele herkenbare dingen.

Wat jij schrijft lijkt me idd vreselijk moeilijk je kind zo te zien veranderen.

helaas kan ik je geen tips geven loop je al bij een instantie of wat dan ook? misschien kun je daar eerst ff proberen? waarschijnlijk heb je dat al gedaan.

bedoel het goed.

Sterkte

• Patries

Hai Elze,

Jeetje wat een rot situatie zeg, kan me goed voorstellen dat je je ernstige zorgen maakt. Zeker omdat je zelf zo twijfeld of het wel alleen ADHD is moet je aan de bel trekken, probeer het via de instantie waarbij je mogelijk al hulp krijgt of anders via de huisarts een verwijzing voor meer onderzoek.

Het is natuurlijk goed mogelijk dat je zoontje naast ADHD ook een andere stoornis heeft.

Heel veel sterkte ermee,

Groetjes Patries

• elze

ja hij heeft ook epilepsie en heeft een mri scan gehad mogelijk heeft hij bij of rond de geboorte een infectie opgelopen niet ernstig toch wel gevolgen gehad

het vlies om de hersenen zit iets losser als normaal is en dat zou de gedrags stoornissen kunnen verklaren volgns de kinder neuroloog

hij heeft net een 24 uurs EEG achter de rug en is op 30 dingen bloed geprikt en heeft een VEP en ERG onderzoek gehad en zijn urine word van 24 uur nagekeken

hopelijk brengt ons dat meer duidelijkheid