wat is er toch aan de hand...

• weethetnietmeer

Hallo lieve mensen.

Ik heb het een en nader gelezen hier op jullie prikbord.

Waarom op de ADHD pagina? omdat ik het gewoon niet meer weet.

Zal jullie mijn verhaal vertellen.

Mijn zoontje wordt in maart 5 het is een ontzettend lief en leuk mannetje. maar jullie voelen hem natuurlijk al. Het gaat niet goed.

Huilbaby geweest altijd overstrekken, spugen. veel driftbuien al van heel vroeg af.

op Consultatie bureau veel aangegeven dat ik niet weet hoe ik hem soms rustig krijg.

Op gegeven moment was het zo als ik mijn oudste zoontje op ging halen moest ik het een half uur van te voren al doorspreken met hem ( en dan praat je over een mannetje van 2) moest dan als we gingen eerst nog een propje in de prullebak gooien.

Nu is ie 5 en we hebben al diverse dingen geprobeerd Hij is zo druk, zo beweegelijk, soms lijkt het of hij gewoon niks meer weet wat ik heb gezegd. Zitten we te eten dan ineens laat ie zijn vork vallen en weet hij niet meer hoe hij moet eten.

Hij kan met bijv. grote ministek uren spelen dan moet ik hem ook niet onderbreken. met iets anders is het met 2 minuten gedaan.

Hij kan niks alleen moet hem overal bij helpen.

Vraag ik hem om iets op te ruimen en ik help hem weet hij het weer niet en draait helemaal door.

Zij “echte”woedeuitingen lijken even weg te zijn maar dan noemt ie zich zelf boos en gaat finaal door het lint door schoppen slaan als het over is is is hij zo verdrietig.

Nu gaat het hier thuis oke maar nu op school niet. Op school is ie al geobserveerd door een orthopedagoge. ze bieden hem nu als mogelijk meer 1 op 1 aan. hij zit op een basisschool hier in t dorp gelukkig kleine klassen.

De dokter heeft me geadviseerd om naar Bureau Jeugdzorg te gaan maar dit zie ik echt niet zitten!

Ik kan nog zoveel meer vertellen maar hoop dat ik nu al reactie van jullie kan verwachten weet het even niet meer.

Ik wil niet een stempel geven aan mijn mannetje absoluut niet. Ik ben geen psychiater maar het lijkt er toch wel veel op.

ga nu contact opnemen met een orthopedagoge. kinderpsychiater en hoop dat zij me verder kan helpen tegelijk hoop ik misschien hier wat mee te prikken.

weet soms echt niet meer wat te doen ons huwelijk lijdt eronder de Oudste heeft soms zo'n last van de jongste.

heel verhaal hoop dat jullie misschien wat herkennen?

• mv J 03-02-'02 & G 13-08-'03 &amp

http://www.kiss-kinderen.nl/ Dat huilen en overstrekken als baby……kijk eens op kisskinderen….misschien kun je daar ook iets uithalen??

Ik herken in jou verhaal mijn kleine grote binkie…..alleen is bij Jermaine het Kiss syndroom weg, over , verholpen……

• weethetnietmeer

Hij slaapt 's avonds direct in zo moe zal ie zijn.

Hij reageerd op alles en iedereen om hem heen.

Praten mijn man en ik ergens over of laten we blijken dat we bijv. een sausje willen pakken staat hij al in de keuken om het te pakken.

kleuren herkennen was echt een mega probleem.

hij is laatst ook gescreend door logopediste hier moet ie naar toe hoewel ik hem heel duidelijk vind praten hij is chaotisch in vertellen hij heeft multiple dyslalie ( wat betelkend articulatie stoornis).

Hij zit sinds kort op zwemles 2x per week hij is zo vrij als een vis in water maar of hij wel snapt wat de juf hem verteld geloof er niks van.

zit te denken hem hier weer vanaf te halen want is het niet teveel voor hem?

weethetnietmeer schreef:

>

> Hallo lieve mensen.

> Ik heb het een en nader gelezen hier op jullie prikbord.

> Waarom op de ADHD pagina? omdat ik het gewoon niet meer weet.

> Zal jullie mijn verhaal vertellen.

> Mijn zoontje wordt in maart 5 het is een ontzettend lief en

> leuk mannetje. maar jullie voelen hem natuurlijk al. Het gaat

> niet goed.

> Huilbaby geweest altijd overstrekken, spugen. veel driftbuien

> al van heel vroeg af.

> op Consultatie bureau veel aangegeven dat ik niet weet hoe ik

> hem soms rustig krijg.

> Op gegeven moment was het zo als ik mijn oudste zoontje op

> ging halen moest ik het een half uur van te voren al

> doorspreken met hem ( en dan praat je over een mannetje van

> 2) moest dan als we gingen eerst nog een propje in de

> prullebak gooien.

> Nu is ie 5 en we hebben al diverse dingen geprobeerd Hij is

> zo druk, zo beweegelijk, soms lijkt het of hij gewoon niks

> meer weet wat ik heb gezegd. Zitten we te eten dan ineens

> laat ie zijn vork vallen en weet hij niet meer hoe hij moet

> eten.

> Hij kan met bijv. grote ministek uren spelen dan moet ik hem

> ook niet onderbreken. met iets anders is het met 2 minuten

> gedaan.

> Hij kan niks alleen moet hem overal bij helpen.

> Vraag ik hem om iets op te ruimen en ik help hem weet hij het

> weer niet en draait helemaal door.

> Zij “echte”woedeuitingen lijken even weg te zijn maar dan

> noemt ie zich zelf boos en gaat finaal door het lint door

> schoppen slaan als het over is is is hij zo verdrietig.

> Nu gaat het hier thuis oke maar nu op school niet. Op school

> is ie al geobserveerd door een orthopedagoge. ze bieden hem

> nu als mogelijk meer 1 op 1 aan. hij zit op een basisschool

> hier in t dorp gelukkig kleine klassen.

> De dokter heeft me geadviseerd om naar Bureau Jeugdzorg te

> gaan maar dit zie ik echt niet zitten!

> Ik kan nog zoveel meer vertellen maar hoop dat ik nu al

> reactie van jullie kan verwachten weet het even niet meer.

> Ik wil niet een stempel geven aan mijn mannetje absoluut

> niet. Ik ben geen psychiater maar het lijkt er toch wel veel

> op.

> ga nu contact opnemen met een orthopedagoge. kinderpsychiater

> en hoop dat zij me verder kan helpen tegelijk hoop ik

> misschien hier wat mee te prikken.

> weet soms echt niet meer wat te doen ons huwelijk lijdt

> eronder de Oudste heeft soms zo'n last van de jongste.

> heel verhaal hoop dat jullie misschien wat herkennen?

• weethetnietmeer

hallo mama van Jermaine.

toen hij baby was hebben we onder een kinderarts gelopen in het ziekenhuis kisssyndroom wel van gehoord maar is toen die tijd niks mee gedaan.

Wel kreeg hij medicijnen voor het spugen.

Ook is hij een keer opgenomen geweest om ons even uit de circel te halen hij sliep in het ziekenhuis direct!

na een half jaar ( misschien klinkt dit wel wat zweverig) zijn we naar een paranormaal persoon gegaan die meteen bij binnenkomst melde dat ie last zou hebben van de aardstralen die op zijn kamertje liepen. ook oesten we het bed andersomz etten in zijn kamer.

dit dus gedaan aardstralen man latenb komen en 2 dagen erna huilde hij een stuk minder.

ook homeopathie geprobeerd dit leek aan te slaan maar potdikkie die homeopaat heeft een ongeluk gehad en is overleden.

zij had kinderpsychologie gestudeerd en liet het woord ADHD vallen. zij vertelde me dat als ik niets zou gaan doen hij aan de ritalin zou moeten als hij ouder zou worden dit direct de kop in gedrukt want tja zoeits wil ik alleen horen als ie getest is of wat dan ook! snapo je?

ja ik sanp je……..alleen de pest bij KISS is dat geen enkele kinderarts dit ERkend……..ik zou eens een doorverwijzing naar een therapeut vragen bij je ha, die kunnen je na 1 lichamelijk onderzoek vertellen of hij het wel/niet heeft…..heeft hij hier geen last van, dan kun je dit van je lijstje schrappen.

Wij zijn met Jermaine zo'n 2 weken geleden nogmaals terug gegaan, om er zeker van te zijn, dat zijn gedrag niet van het KISS kwam, en het was echt weg, over……dus datgeen waar hij last van hád is weg…..alleen waar hij lkast van heeft…..wordt nu nog verder bekeken.Het KISS-syndroom heeft namelijk héél veel weg van adhd gedrag……

• weethetnietmeer

Ik ga zo direct de huisarts bellen want ik heb alles doorgelezen ik kan op zijn minst 1x naar een manueel therapeut verwezen worden.

Ik probeer alles want tja wat moet je anders?

Mijn mannetje is gelukkig heel sociaal en lief dat vind ik zo prettig.

Ik dank je vast voor deze informatie.

Dus bij jou zoontje is dat Kiss nu uitgesloten. maar heeft ie wel gehad.

Ja klopt, alleen zijn gedrag e.d. blijft anders dan “normaal”. Wij hebben het zekere voor het onzekere genomen, om écht zeker te zijn dat het kiss over was, omdat dat iets is, wat vrij makkelijk te behandelen is.

Ga wel op zoek naar een thera die er verstand van heeft!

Succes!!!

• weethetnietmeer

dank je zal jou/ jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen hier.

ook met het oog de vrouw die ik ga inschakelen want bureau Jeugdzorg zie ik echt nog niet zitten.

Is 5 jong om te kunnen denken aan eventueel adhd?

• mas

hallo, dit klinkt mij niet als adhd in de oren, misschien een vorm van autisme??

sterkte van mas

• weethetnietmeer

Ook daar wel eens aan gedacht mas.

Maar toen hij kleiner was had hij idd vaak dingen wat gewoon moest nu zo af en toe van die tics noem ik ze maar.

maar dit is een stuk minder geworden . Maar snap idd je denkwijze hierachter