de klas staat op zijn kop

• mas

Jeetje, wat herkenbaar, mijn O. kan dat ook niet onthouden of oppikken, ik heb altijd dit soort problemen gehad en nu nog. Alles moet ik nabellen, of het wel klopt nu ook met voetbal. Dan is zo'n picto agenda idd wel handig ja.

groetjes van mas

• adhd ma

nou mass, ik kan het je echt aanraden hoor.

Voor zo'n kind is het gewoon weg veel duidelijker omdat je er precies kan inschrijven wat hem te wachten staat.

Bij ons gebruikt hij hem tevens als een soort dagboek.

hij schrijft er de leuke dingen en de minder leuke dingen in op.

Hij uit zich heel moeilijk, en in een keer kan ik een gesprek aangaan over wat hij heeft opgeschreven.

ik vind het heel erg moeilijk om zo'n kind soms te begrijpen (is niet negatief bedoeld hoor!)

Dan heeft hij een probleem/of iets verschrikkelijks meegemaakt, en kan er gewoon niet over praten.

Hij sluit het op lijkt het wel, pas als hij een beeld of woord hoort komt het na boven en begint het stukje bij beetje te vertellen.

tot voor kort liep hij met grote geheimen rond die echt niet misselijk waren, en waar snel iets aan gedaan moest worden bleek later.

Maar dan moet je wel een kind hebben die je verteld wat er aan de hand is, zoiets kan je niet ruiken.

dat is de reden waarom wij hebben besloten hem een abonnement te geven voor een pictogenda.

misschien ook wel iets voor O?

• mas

kijk, dát herken ik dan weer niet. O. verteld alles en kan geen geheim voor mij houden, tot het extreme af. Zo vertelde hij laatst dat hij had gemas….rd, je weet wel, welk kind verteld dat nu aan zijn moeder??? Niet gezond lijkt mij. Maar als iemand iets verteld( leerkracht bv) wat hem eigenlijk niet interesseerd, dat slaat hij het niet op, en komt met halve informatie thuis.

Gelukkig kan O. zich goed uiten, al wordt dat als moeilijker nu hij een puber is, die kunnen ( volgens hem) niet zo vaak meer huilen.

groetje van mas:)