de klas staat op zijn kop

• bea veenstra

hoi

Nee zekers kan dit niet en aan het gedrag van je zoon te merken zit ie niet lekker in zijn vel bij deze juf.

En dan denk ik die directeur moet toch ook gaan denken van klopt dit wel dat hij de boel moet sussen…

Schijnbaar heeft deze juf geen feeling met dit soort kinderen en dat is jammer want al die onrust dat werkt averechts met als gevolg dat de andere meester en de juf (als die weer beter is) de brokken weer moeten lijmen.

• Jet

Merkt de meester niet dat de kinderen na een paar dagen met die andere juf een heel stuk anders reageren? Dat moet hem ook opgevallen zijn lijkt me. Misschien heeft hij eerst een paar uur nodig om de klas weer op zijn kant te krijgen.

Betrek hem in het verhaal erbij….

Hij heeft nooit problemen met deze klas…

hij heeft orde….

bij hem is het gezellig en werken de kinderen…..

Dat is nog steeds de zelfde klas….dus doet zij het gewoon verkeerd

Logische conclusie die je zelf ook al had getrokken. Nu de directie van school en die tuttejuf er nog van overtuigen dat ze daar niet op haar plaats zit. Dat ze missschien maar beter een andertype werk moet gaan zoeken of zo. Maar niet op cluster 4 want daar moet je juist belonen, prijzen, regels consequent toe passen.

Dit is de onmacht van een incompetente persoon die deze onmacht afreageerd op de kinderen in de klas.

Die tip van een brief schrijven aan alle ouders en die brief op een meester dag met de kinderen mee geven vind ik ook wel een hele sterke.

Jij kan dat….hier even heel goed je tanden in vast gaan bijten. Denk pittbull en laat niet meer los.

sterkte, Jet

• Dollmaker

dus lekker tegen elkaar uit laten spelen en kijken en er bij blijven , gr B

• Msstery

Heb vanmorgen net een gesprek gehad op school,ging overigens goed, maar je krijgt toch wurg neigingen van dit soort ‘mensen’!

Kijk eens op het onderwijsbord. Daar zitten wel één of twee mensen die er verstand van hebben en met goede raad je terwille kunnen zijn.

Aanpakken die handel!

Grtz, Helga.

• adhd ma

Hij vertelde me net dat er uitspraken worden gedaan door de juf. die echt niet kunnen volgens ons.

Heb je een grote smoel, ga maar op de gang.

Jongens waar zijn we mee bezig…………….

Dit is echter het verhaal van onze zoon he, heb haar versie nog niet gehoord.

De regels zijn vandaag alweer veranderd, en onze zoon weet zo langzamer hand niet meer welke regel hij nu op moet volgen.

Morgen heeft hij god zij dank de meneer weer, en gaat morgen echt klagen bij hem.

“ik weet het niet meer hoor mam.”wat doe ik nou fout.

Ze heeft gewoon de p.i.k op ons

Jammer genoeg is de meester maandag niet bij het gesprek, maar heb me wel voorgenomen als er niets wordt ondernomen ik een officiele klacht ga weg leggen bij de directie, en de coordinatrice van de boven-bouw.

Helga heb je misschien een link voor mij want ik kan hem niet vinden.

in ieder geval vind ik het heel tof van jullie dat julie zo mee denken, ik krijg er een punt kop van.

Groetjes adhd ma

• Msstery

onderwijs.startpagina.nl of als deze niet werkt ff hierboven klikken op adhd.startpagina.nl en dan naar dochters en zoeken onder de O van onderwijs.

Hopenlijk een beetje duidelijk zo.

Sterkte,

Helga

• mas

Dit kan zo niet hoor. Je kunt alles opschrijven zodat je niets vergeet, punt voor punt , bereid je goed voor. Benadruk dat je kind hier psychische schade door oploopt, dat hij niet voor niets op een speciale school zit. Dat er struktuur en duidelijkheid moet heersen en alles gebasseerd is op beloningen ipv straffen. Besef dat de eindverantwoordelijkheid bij de direkteur ligt, betrek die er dus bij. Het feit dat het altijd goed is gegaan, bij de meester ook goed gaat, maar bij haar alles fout loopt zegt genoeg lijkt me. Maak duidelijk dat niet de kinderen de dupe mogen worden en niet nog meer schade mogen oplopen ter wille van een leerkracht die de kunst niet beheerst. Het is niet interessant waarom ze dat niet kan, hou het bij de feiten, het kán zo niet, klaar, punt. Stel de vraag: “wat denkt u hieraan te gaan doen?”en bij geen duidelijk antwoord, de vraag blijven stellen. Zeg dat je niet vertrekt voordat er een plan op tafel ligt waar je achter kunt staan. Let wel, het gaat om de ontwikkeling van je kind. Probeer zakelijk en beleefd te blijven, desnoods overdreven beleefd, hahaha, dat is nog leuk ook!

Ik hoop dat de psycholoog ook nog iets kan betekenen in deze. Nou, wacht ff dat gesprek af en daarna kun je verdere stappen ondernemen. O ja, als de juf blijft ontkennen ( wat eigenlijk niet kan omdat alleen zij last van de klas heeft) kun je zelf ook een voorstel doen. Je kunt bv voorstellen dat er ‘videotraining’ gegeven wordt, zodat er gefilmt in de klas wordt, dat is een goede methode die veelvuldig wordt aangeboden bij dit soort problemen.

sterkte meid, en laat je niet gek maken, zeg tegen je kind dat er pestkoppen van kinderen bestaan en dus ook grote mensen die pestkoppen zijn, en misschien is die juf er wel eentje:D:D

mas

• adhd ma

Hoi mass, bedankt voor je antwoord.

Ga er zeker mee aan de slag, en ik zal rustig en beleefd blijven.

T kind moet er niet de dupe van worden he dat moeders op school komt praten.

Thanks mass

• Greet

even een vraagje : is die ‘invaljuf’ wel opgeleid om les te geven in het sbo????

Want dààr zou het probleem wel 's kunnen zitten, vrees ik!

Het probleem is vaak, hier bij ons toch, dat zulke onderwijzers niks weten van al die ‘stoornissen’ en de aparte anpak. Ze pakken dan ook meestal meteen de biezen . Daarom nemen veel directies op den duur gewoon iemand ‘die blijft’ , ook al deugt dat mens voor geen haar in zo'n school. Lesgeven in het so of in het gewone onderwijs is nl. zoooooooo verschillend + : je moet ervoor in de wieg gelegd zijn.

Ik zou in ieder geval toch eens informeren naar haar ‘achtergrond’ en ervaring in het sbo.

Sterkte,Greet

• adhd ma

Hoi greet,

Ik mag toch wel aannemen dat zij een opleiding heeft aangezien het een cluster 4 school is waar het merendeel van de kinderen intern woont bij een op het terrein aanwezig instituut.

Ondertussen wordt het als maar erger…..

Omdat hij veel informatie niet opslaat verteld hij niets en komt hij in de knoop te zitten met zichzelf.

Vanmorgen nog zei ik tegen hem oooo ……. leuk joh ….vandaag heb je de meneer, ga je lekker gymen.

Zijn gezicht vertrok en zei ……………..we worden vandaag gesplitst of zoiets.

Als ik dan vraag waarom weet hij het niet, wat de bedoeling is van zo'n splitsing is hem al helemaal ontgaan.

Hij wist wel te vertellen dat de meneer iets moest inhalen maar verder wist hij het niet meer.

Ik heb dus vanmorgen een kind naar school moeten sturen die helemaal niet wist wat er vandaag te wachten staat.

Wel of geen gym, waar hij juist zo lekker zich zelf kan uitleven……………

Wel of geen meneer?

Een groot vraagteken dus.

Ik wil in ieder geval maandag aandragen dat ze op school zijn picto genda gaan invullen .

Zodat we deze verassingen niet nogmaals krijgen.

Het kan goed zijn dat het in de klas meerdere malen is uitgelegd of besproken, maar dat komt bij hem gewoon niet aan.

Het rare is dat als hij ergens aan herinnerd wordt wat daar mee te maken heeft, er een stukje weer komt boven drijven.

Maar heel het verhaal herhalen wat een juf heeft verteld.nee…….dat is voor hem echt veel te moeilijk.

Nou greet we wachten maandag maar even af.

groetjes adhd ma