de klas staat op zijn kop

• adhd ma

Heb een probleem met onze zoon op school, en wil graag jullie mening horen hoe pak je dit tactisch en verantwoord aan?

Hij zit op een cluster 4 school, prima school niets op aan te merken,doet het er erg goed en gaat goed vooruit…………totdat de juf ziek wordt na de herfst vakantie en er een inval kracht komt op ma-di en woe.

Op do en vrij dag heeft hij een vaste meester een schat van een vent die werkelijk met de kinderen kan lezen en schrijven.

Krijg schriftjes terug van hem met het commentaar dat hij het zo goed doet in de klas en dat hij weer een dag lekker gewerkt heeft.

Niets dan lof dus.

Maar nu..op de andere drie dagen……………het is een ramp.

Hij is bang voor de juf, en heb hier contact over gehad, zelfs de meester en de directeur zijn op de hoogte.

De juf houdt zich niet aan de afspraken die ze maakt met de kinderen, gebruikt een sticker belonings systeem niet en dan weer wel.

Kinderen worden naar een aantal waarschuwingen de klas uitgestuurd en moeten dan in een andere klas bij een vreemde meester of juf hun werk gaan maken/ of ze staan op de gang.

De juf is erg streng en geeft geen complimentjes, wat de meester wel doet.

De time out bank wordt niet gebruikt bij de juf, maar bij de meester weer wel.ik kan zo nog wel even doorgaan.

Op maandag speelt zich het volgende af:

De klas was erg druk en de juf had al een paar keer gewaarschuwd dat het stil moest zijn in de klas.

De eerste de beste die nog sprak mocht niet buiten spelen, iemand maakt een scheet geluid, onze zoon moet lachen en …..jawel mocht dus niet buiten spelen.

Nou als je m ergens mee kan straffen dan is het wel dat hij niet buiten mag uitrazen!

Hij praten niet eens zei hij, en de boos doener die het geluid maakte kreeg geen straf.

Hij was hier ontzettend boos over en snapte de hele straf niet!

Terwijl hij van de juf zelfs nog eens de waarschuwing moest herhalen, om te kijken of hij het wel begreep, stond er in het schriftje geschreven.

Om 12 uur vond de juf hem te druk om in de klas samen met alle andere kinderen te eten , en stuurt hem zonder drinken naar een kamertje met voor hem een vreemde vrouw erin.

Hij riep nog “en mijn drinken dan”.

Daar mocht hij zijn boterham opeten.

Nu moet je weten dat hij vorige week een niersteen heeft gehad, en dus veel moet drinken, de juf is hiervan op de hoogte.

Foute boel dus, heb de juf gebeld en gevraagd of het verhaal klopte ze bevestigde inderdaad dat hij alleen om 12 uur een bekertje water op had bij zijn ritalin.

Op dinsdag, gister dus, werd hij weer de klas uit gezet, dit keer omdat hij wederom te druk zou zijn, het was zelfs zo erg dat de directeur in de klas moest komen om de klas te bedaren.

Er waren zelfs kinderen die huilde in de klas omdat de juf de regels weer had veranderd, en nog strakker had aangetrokken!

Zijn gezicht stond op onweer toen hij thuis kwam, en zijn broek….werkelijk helemaal zeik nat, pure ontlading.

gilt s'nacht in zijn slaap………….

Omdat dit probleem al vanaf november speelt, en het steeds erger wordt hebben we maandag een gesprek met deze juf op school.

Wij nemen onze psycholoog mee omdat ze op school denken dat de angst die hij voor de juf heeft bij hem zelf ligt.

Het probleem is echter in onze ogen iets heel anders…………………

De juf is niet consequent, de kinderen worden onrustig doordat ze telkens de les uit worden gestuurd.

Regeltjes worden niet nageleefd.

De juf schreeuwt, en doet boos tegen de kinderen zegt hij.

De kinderen krijgen de kans niet om regels na te leven omdat de juf ze telkens weer veranderd wat erg frustrerend werkt.

Nu had hij de juf gister dus een grote mond gegeven,“ waarom ben jij zo boos op de kinderen” had hij geroepen in de klas, en jawel ……………….hij kon de klas weer uit.

Ik herken hem er helemaal niet in.

Wat ik wel knap vind van hem is dat hij eerlijk is, en zegt wat hem dwars zit, iets wat hij voorheen niet deed, hij heeft dit geleerd bij de therapieen.

Dit zijn emoties, en die moeten eruit, maar om ze dan gelijk te bestraffen.

Of ben ik nou een watje???

Dus…….deze week die drie dagen oud is, is hij al iedere dag de klas uit gestuurd.

Hij is de weg helemaal kwijt, weet totaal niet meer wat hij moet doen, of wat er van hem verwacht wordt.

Ik weet niet wat ik mee maak, onze zoon de klas uit gestuurd, als er iemand luisterd is hij het wel.

Thuis gaat het zo goed, en bij de therapie bij de psycholoog gaat hij ook goed vooruit, gaat er 2 keer per week naar toe.

De meester zegt zelfs dat hij een van de rustigste is van de klas.

Morgen is het donderdag en is er weer geen vuiltje aan de lucht.

Jongens wat moet ik hier nou mee???

En hoe kunnen we dit maandag op een TACTISCHE manier duidelijk maken, dat wij denken dat het probleem niet bij de kinderen ligt .

Hij is nu weer naar school, en ben benieuwd wat de ochtend nu weer teweeg zal brengen.

Pffffff morgen lekker weer naar de meester, weer een vrolijke opgewekte zoon.

Geen vuiltje aan de lucht………………..

groetjes adhd ma

• Patries

Jeetje wat een toestand. Deze juf hoort helemaal niet thuis op een cluster 4.

Ik denk het zinvol is om de meningen van de ouders van de andere kinderen te peilen en daarna contact opnemen met de meester en directeur.

Dit kan toch niet die kinderen hebben duidelijkheid nodig, dit maakt ze zo in de war.

Heel veel sterkte……

Groetjes Patries

• mv J 03-02-'02 & G 13-08-'03 &amp

Ik kan je geen antwoord geven….maar ik weet wél, dat het verschrikkelijk oneerlijk is, wanneer je de klas uitgeknikkerd wordt, wanneer je niets gedaan hebt…..ik heb zo'n lekkere fiep stem, die overal boven uit komt, als een ander kind iets deed en ik reageerde met hou is op……….mocht ik vertrekken……Je voelt je verdrietig en minderwaardis, want waarom hij niet en ik wel………

Succes & sterkte!!

• adhd ma

Ja kijk dat is nu het probleem….

De kinderen worden opgehaald met een busje.

Je ziet de ouders nooit.

De meeste kinderen uit zijn klas kinderen wonen in een instituut wat bij school op het terrein staat, met die ouders heb ja al helemaal geen contact!

Ik weet het niet…..moeilijk om die ouders te bereiken.

Groetjes

• mas

Hoi adhdma, hoe is het mogelijk dat dit monster op een cluster 4 les geeft??? Zij breekt alles af wat een ander heeft opgebouwd in jaren! Kijk, dit gebeurde dus ook met onze zoon, om ieder wissewasje eruit gestuurd en dat maakt een kind gek, stapelgek kan je wel zeggen.

Ik weet het ff niet, kom er vanavond wel op terug, moet nu de kids uit school halen. Maar ik zou in ieder geval een hartig woordje met die directeur gaan praten, dit kan echt niet, dan kan je kind nog beter thuis zitten, hier loopt hij angsten op die niet een, twee drie zijn terug te draaien.

O, mijn woede wordt weer ergens, ik wordt stapelgek van die ^$#scholen met die &%@leerkrachten ( sorry Greet;)) maar het gros moeten ze bij het oud vuil zetten volgens mij, hebben ze lekker altijd vakantie…

Knokken hoor adhd-ma, laat zo'n mens hier niet mee weg komen!

liefs van mas

• ianpieps

kan er op de dagen dat de mester lesgeeft niet een info brief worden meegegeven, waarin je ouders vraagt om contact op te nemen met de directeur als hun kinderen ook met dat soort verhalen thuiskomen?

Misschien valt er dan gezamelijk aktie te ondernemen.

Deze juf klinkt mij ernstig overspannen in de oren, en de kids zijn daar de dupe van.

Groetjes,

sandra

• adhd ma

ja mass, ik weet het ook even niet, maar geloof maar dat er maandag een wolf in schaaps kleren aan tafel zit.

Ik ben woedend.

Hij doet het thuis zo goed, en bij haar in de klas is het een ramp.

rara hoe kan dat?

• Dollmaker

hoi ,

De rollen omdraaien , zorgen dat juffie en meester en directie bij elkaar zitten op dat moment .

De meester en juf tegen elkaar uitspelen met erg veel tact , zonder dat het er bovenop ligt .

De meewerkende ouder spelen en vooral de meester aan het woord laten , laat je niet door woede leiden , sterkte B

• bea veenstra

hoi

ben het wel met de rest eens hoor, dat mens hoort niet op een cluster 4 school

Het toeval wil dat M zijn vaste juf nu ook ziek is maar het top gaat met de invaller (gelukkig, M is ook erg gevoelig voor vernaderingen)

Maar idd blijf kalm, laat zien dat je het onder controle hebt ook al kook je van binnen.

En ja zijn er meer kinderen die het niet met haar kunnen vinden en wat zeggen collega's ervan dat jullie zoon bij hun in de klas moet door haar?

Succes meid.

Liefs

Bea

• adhd ma

ja bea kijk dat weet ik dus niet, maar als de klas zo onrustig is zoals de juf telkens schrijft in het schriftje en de directeur moet komen om het te sussen………ja dan doe je toch iets niet goed lijkt me.

Het is een drukke klas zegt ze, maar hoe verklaar ik dan het gedrag van mijn zoon.

Zo van de een op de andere dag, een totaal ander kind, terug bij af!

okee zal proberen rustig te blijven, de psych zal het woord wel gaan voeren, en als de hete kolen uit het vuur zijn zullen we zelf ook nog wel het een en ander toelichten.

mag toch wel aan nemen dat dit niet zomaar kan!

groetjes adhd ma