waarom reageert er niemand

• Linda mv Sem en Siënna

Hoi allemaal,

Mijn zoontje van 3.5 jaar kampt ook al 3.5 jaar met chronische slaapproblemen (gemiddeld 6 keer per nacht wakker).

Ook kan hij zich bijna niet concentreren en heeft duidelijk meer emoties dan de gemiddelde kind, dit is ook door de kinderopvang geconcludeerd.

Tevens lopen wij ook al ruim 2 jaar in het ziekenhuis met Sem omdat wij als gezin gestoord worden van zijn nachtelijke ritme.

Wij zijn dan ook doodop,en ons huwelijk begint eronder te lijden.

Onze dochtertje van 1.5 jaar slaapt altijd al prinsheerlijk maar wordt ook vaak wakker door hem

Nu gaan we voor het eerst naar bureau jeugdzorg voor een intake gesprek.

Wie herkent deze slaapstoornis?? En hoe nu verder?

Is er een oplosssing…?

Help!

• mas

Ik herken het niet, slaapproblemen staan los van adhd lijkt me. De leeftijd waarop adhd als diagnose gesteld kan worden ligt veel hoger dan 3.5 jaar, het ligt op 7 jaar. Die emoties en concentratie herken ik wel, maar ik zou je adviseren het aan de deskundigen over te laten. Als die neigen naar adhd is het vroeg genoeg om je daarin te verdiepen, want blijf allert en neem niet alles zomaar klakkeloos aan wat er gezegd en voorgesteld wordt;)

Waarom denk jij aan adhd, zit het in de familie? en ook al heeft hij adhd, wat wil je er dan aan gaan doen? medicatie mag ook nog niet zo jong gegeven worden, dat gebeurd wel eens maar dat is natuurlijk mesjogge, daar is het veel te jong voor.

Ik begrijp dat je huwelijk er onder te lijden heeft, daar kom ik ook vandaan. Het is superbelangrijk om af en toe een oppas te nemen, samen erop uit gaan en het niet over de kinderen te hebben. Laat hem af en toe ergens anders slapen als dat kan. Zet een advertentie, heus niet iedereen wil smakken met geld om eens op te passen, het is zo belangrijk.

sterkte meid.

mas:)

• ianpieps

Denk dat er niemand is die hier echt op KAN reageren.

Het probleem is dat veel kleine kinderen zich niet kunnen concentreren.

Het hebben van emoties verschilt ook per kind.

Mijn oudste zoon (10 ) toonde al kind normale emoties, toen hij 4 werd, was dat ineens over.

Geen knuffels of kusjes meer, als hij pijn had en je wilde hem troosten dan duwde hij je weg.

Nu het laatste half jaar, word ik overladen met knuffels.

Kusjes niet daar is hij te oud voor.

Als ik jou was, en uit ga van mijn eigen ervaringen, zou ik NIET naar jeugdzorg gaan, maar gaan kijken of je niet naar een vrijgevestigde kinderpsychiater kan gaan.

Mijn ervaringen met jeugdzorg zijn ronduit slecht.

Wat de slaapstoornis aangaat, heb het met de kinderarts over melatonine.

Misschien dat hij daar wat aan heeft.

Sterkte.

Groetjes,

sandra

• adhd ma

Ja ik wil wel reageren, maar heb dit niet gedaan omdat ik het probleem niet echt herken.

Sorry

Groetjes adhd ma

• Dollmaker

Hoi ,

Door de overprikkeling van de dag kan hij s,nachts de rust niet krijgen , dag/nachtritme is een te zware overgang .

Mijn zoon sliep ook geen vijf uur per nacht , ook het middagdutje was met een jaar afgelopen en klom hij uit zijn ledikantje .

Bij mijn kind is er op zijn veertiende een gebrek aan melotonime geconstateerd , doordat hij dat gebruikte ging het een maand beter .

Hij heeft de leeftijd dat hij zelf kan bepalen of hij iets slikt of niet , dus wil hij geen medicatie , met als gevolg dat hij gewoon nachten niet slaapt , dit een dag of driwe volhoud en dan 24 uur slaapt , jou kind kan dit nog niet hebben is nog erg in de groei , maar herkennen doe ik het wel , gr B

• Jet

Het is logisch dat een kind zich niet kan concentreren als het zo vaak wakker is. Als ik een paar keer per nacht wakker wordt dan is mijn dag daarop ook brak.

Melatonine zou kunnen helpen misschien.

Een keer naar een homeopaat.

Nou was onze zoon niet zo extreem maar tot bijna 2 jaar werd hij iedere nacht klokslag 3 wakker en bleef een uur wakker. Daarna ging hij weer slapen met een fles warme melk. (ja, die tanden waren even minder belangrijk dan onze nachtrust).

Met twee bezoeken aan de homeopaat, een paar hele kleine pilletjes is hij er ineens helemaal overheen gekomen.

sterkte ermee……

Alhoewel ik niet geloof dat Jeugdzorg voor jullie een oplossing kan bieden.

Probeer een pgb aan te vragen dat hij af en toe eens kan gaan logeren in een logeerhuis. Dan heb je in ieder geval een paar keer rust voor jezelf en je andere kindje.

gr. Jet

• ivonne

Hallo,

Dit is voor mij heel herkenbaar. Ons zoontje is nu 4,5 jaar en slaapt al niet meer goed sinds hij 9 maanden was. Moeilijk inslapen en heel vaak wakker worden.

Volgens onze kinderarts is het heel normaal bij kinderen met ADHD of autisme dat ze slaap problemen hebben. Zij maken niet voldoende melatonine aan.

Mijn zoontje heeft klassiek autisme en het is nog niet duidelijk wat er met mijn dochtertje is, maar zij kan ook niet goed in slaap komen. Gelukkig slaapt zij wel goed door.

Ik zelf heb pdd-nos en add. Ik slaap ook heel slecht en ik heb mijn ouders ook tot wanhoop gedreven. Ik sliep ook weinig.

Mijn kinderen gebruiken nu beide melatonine en mijn zoontje gebruikt ook nedeltran. Hij slaapt daardoor ook wat beter door en word niet meer zo vaak wakker. Ik vind dit ook niet ideaal, dus blijf ik ook zoeken naar een betere oplossing. Ik las in een andere reactie iets over een homeopaat en dat ga ik zeker proberen.

Wij hebben gelukkig wel heel goede ervaringen met jeugdzorg. Zij hebben ons prima geholpen, maar ik hoor ook genoeg negatieve verhalen. Misschien is het iets voor jullie om contact op te nemen met integrale vroeghulp. Zij hebben ons geholpen aan de juiste hulp voor een goede diagnose en wij hebben nu ook een goede ondersteuning in huis. Zij kunnen je ook helpen met het aanvragen van een pgb of zorg in natura.

http://www.integralevroeghulp.nl/

groetjes Ivonne

• Linda mv Sem en Siënna

Hoi,

Allemaal bedankt voor het reageren :-)

Wij als vader & moeder zijnde, beginnen langzamerhand wanhopig te worden.

We slapen nauwelijks tot niets meer….

Gelukkig kan Sem vaak bij mijn schoonouders terecht zodat wij ff kunnen bijtanken.

Jeugdzorg gisteren gesproken en zij gaan er spoed achter zetten omdat mama oververmoeid is.

• Linda mv Sem en Siënna

Hoi B,

Sem kreeg deze stoornis al toen hij net was geboren.

Sindsdien altijd “feest” snachts.

Ook waren wij een geruime tijd onder behandeling van een kinderarts die inderdaad ook melatonine voorschreef.

Het had eningszins effect, hij werd niet zo vaak meer wakker snachts, hooguit 2x.

Nu hebben wij weer melatonine voorgeschreven gekregen zodat wij ff 2 weken wat meer slaap kunnen pakken.

maar daarmee is het probleem niet opgelost.

Je kunt je voorstellen dat je inmiddels 3.5 jaar verder bent, alles eronder gaat lijden.

Wij zijn allemaal op, moe, en gefrustreerd.

Ik weet dat het ooit wel goed komt, maar poeh, je moet echt een lange adem hebben zeg.