faal ik als moeder???

• miriam ma van tim,sanne en rik

ik wordt niet goed van die school,onze zoon zit op sbo onderwijs,en op school is zijn concentratie erg slecht(school noemt hem adhd kind)

thuis geen enkel probleem,echt niet,, ik krijg echt het gevoel dat school ons dit aan wil praten.

eerst jeugdzorg,die stuurt ons door naar de banjaard daar moet ik op wachten tot hun contact met me opnemen,en school maar zeuren of ik al wat weet,of ik er maar effe achter aan kan gaan want het wordt wel erg lang zo.

ik wordt er onderhand wel gestoort van…….wij werken hier aan mee omdat school dat graag wil,en in het belang van het kind

• Greet

Waarom zou jij falen als moeder?

Alleen het feit al dat je je die vraag stelt, bewijst het tegenovergestelde!

Ik leer er vooral veel uit over die sbo… is dat Speciaal basis onderwijs? (ben nl Vlaamse) Als dat idd het geval is, vraag ik me af of ze die naam wel waardig zijn…

Sterkte, Greet

• ianpieps

Hoe oud is je zoon?

Heb je er al eens met je zoon over gepraat.

Misschien hij hij problemen met de leerkrachten op school.

Of problemen met kinderen, waardoor hij zijn aandacht er niet bij kan houden.

Ik heb zelf zo'n kind thuis, problemen op school maar niet thuis.

Moest hem maar laten testen.

Hebben we gedaan, en het enige dat eruit kwam is dat hij de juf niet aardig vind.

Misschien kun je hier wat mee.

Groetjes,

sandra

• mas

Hoi, waarom zit hij op sbo?? en ik moet zeggen dat onze ervaring op het sbo is, dat deze mensen er wel een goede kijk op hebben. Zo kwam de orthopedagoge met allemaal voorbeelden over het gedrag van kids met adhd, ik vond dat erg verhelderend, het leek mijn zoon waarover ze sprak.

Natuurlijk kunnen ze niet zomaar zeggen ‘adhd-kind’ maar hebben ze dat misschien in een andere toon gezegd? Zo van, hij reageerd en handeld als een adhd-kind!?

Verder moeten ze natuurlijk jou als moeder niet gek maken, als ze er vaart achter willen moeten ze zelf maar bellen en er achter aan gaan. Ik zou als ik jou was ook zwart op wit zetten ( ondertekend door school of jeugdzorg) dat jij deze stappen alléén onderneemt ter wille van school, maar dat jij als ouder het nut er niet van inziet ( kan het nooit tegen je gebruikt worden). Je faalt niet, zeker niet, waarom??

groetje van mas;):)

• Greet

'Ik leer er vooral veel uit over die sbo' zei ik daarstraks.

Ikzelf geef ook les in een school voor speciaal middelbaar onderwijs en wat bij ons op de eerste plaats komt, is het welzijn van de leerlingen èn de ondersteuning van de ouders. Wanneer ze je dus een schuldgevoel aanpraten en je blijkbaar het gevoel geven te falen als moeder…. sorry, daar kan ik echt niet bij!

Sterkte, Greet

• miriam ma van tim,sanne en rik

onze zoon is 8 jaar en zit sinds april 2005 op deze speciale school

naar ons gevoel hoort hij daar niet thuis,al het gedrag wat hij op school vertoont,heeft hij dus thuis geen last van

door jeugdzorg werd gezegt,dat ik mischien te tolerant zou zijn en het daardoor niet zou zien

in onze omgeving en zelfs vreemde kunnen niet iets bijzonders aan onze zoon ontdekken

hij heeft het wel naar zijn zin op school gaat met plezier er naar toe

maar dat gezeik van de schoolleraressen met name daar wordt ik niet goed van

hij krijgt daar logo,en fysio.

wij zien daar echter het nut niet van in,en nu moeten wij eigenlijk dingen gaan doen waar we niet achter staan.

onze huisarts kan hier ook niks mee.

onze zoon is gewoon een vrolijk kind met veel humor,en zijn eigenwijsheid,en luiheid.

ik dank jullie in ieder geval voor de rea,s en we wachten het wel af… gr,miriam.

• Dollmaker

Gaan leerkrachten nu ook al op de stoel van de eerste zorg zitten MET DIAGNOSES STELLEN , zijn ze daar niet in orde of zo , sterkte B

• Jet

Waarom zeurt een school om iets wat jullie eigenlijk niet nodig vinden?

Als de school er problemen mee heeft dat het lang duurt moeten ze zelf maar contact opnemen.

Pas wel op met welke reden je zoon onderzocht gaat worden.

Op het moment dat er in de aanvraag van het onderzoek al staat dat het om adhd gaat dan heb ik gemerkt dat er dan gelijk al met een bevooroordeling gekeken wordt. Het zal wel adhd zijn en hoeven niet verder te zoeken.

Maar een concentratiestoornis wil niet zeggen dat je adhd hebt. Tenminste dat vind ik.

gr. Jet