de resultaten van het aderonderzoek

• Greet

Gisterenavond om 23 u mochten we dan bellen en .. . ze hebben iets gevonden.

Er is een kleine lekkage (wat het geringe bloedverlies èn de langzame daling van het hemoglobinegehalte zou verklaren) ter hoogte van de naad die gelost was na de eerste operatie en waardoor de spoedoperatie nodig was. Volgens de prof die het onderzoek verrichtte, maakt dit nog deel uit van het genezingsproces en daarom hebben ze de lekkage niet gestopt. Ze hebben wel een catheder laten zitten zodat ze er meteen aan kunnen als het nodig mocht blijken maar op dit moment is dit dus nog niet zo.

Toen ik haar vroeg hoe het dan kan dat we , na enkele dagen een lachende jonge man te hebben mogen aanschouwen op IC, plots een zwakke jongen aantreffen, zei ze dat hij de laatste dagen ook heel wat meegemaakt heeft…

Er zal wel een reden zijn om die lekkage niet meteen te stelpen maar ik zie de zwakte van O als gevolg van dat bloedverlies en zou er, indien ik het zelf kon, meteen een ‘stop’ inslaan. Ik kan me wel voorstellen dat een spontane genezing in dit geval beter is maar toch..als je elke dag een zakje bloed moet krijgen om je hemoglobinegehalte op peil te houden, vind ik dat weeral maar een vreemde zaak.

Ik zei jullie gisteren al dat we een verhelderend gesprek met het diensthoofd IC hebben gehad. Wel, de reden dat de spierafbraak bij O zo enorm was na de tweede operatie ligt niet aan zijn ‘enorme spiermassa’ die de chirurg aangaf MAAR wrs aan een allergische reactie op de narcose en het middel waarmee ze hem nadien in een kunstmatige slaap hielden : 1 persoon op de 50 000 (!!!!!) reageert er nl zo op! Vanaf het moment dat ze een ander middel toedienden, zakten de spierafbraakstoffen ( Keratinine) spectaculair.

Straks dus met volle moed op bezoek met geen kippe- maar een struisvogelei in m'n broek want wat gaan we nu weer aantreffen?

Liefs, Greet

• Albert

Ik wens jullie het allerbeste Greet.

Dat dat struisvogelei maar snel tot een wolkje van geluk mag evaporeren, want dat loopt toch een stuk gemakkelijker lijkt mij.

Groeten, Albert.

• Greet

Ondertss heb ik weer 's naar het ziekenhuis gebeld en van een communicatiestoornis tss artsen en verpleegkundigen gesproken…

Ik kreeg te horen dat er bij het onderzoek niks gevonden was volgens de briefing van vanmorgen en dat ze vermoeden dat de bloeding uit z'n maag komt maar dat kan men nu nog niet onderzoeken!!!

Toen ik vertelde wat de prof me gisterenavond vertelde, ging men het opzoeken op de pc en inderdaad MAAR volgens de verpleegkundige kan zo'n lichte sijpeling niet verantwoordelijk zijn voor deze daling van het hemoglobinegehalte (al is die niet zo spectaculair dat het op een grote bloeding wijst).

Een mens zou van minder vloeken!

Ik heb er al aan gedacht mijn zoon uit dat UZ weg te halen maar dat betekent dan ook dat ik hen ontsla van alle verantwoordelijkheid en da's een beetje te veel van 't goeie, niet?

Greet

• adhd ma

De een spreekt de ander tegen, alles gaat fout daar, je krijgt informatie die door andere weer tegen gesproken wordt.

Hier wordt je toch als moeder kei gek van!!

Is het een optie greet om de hele staf eens bij elkaar te roepen en voor eens en altijd duidelijk te krijgen wat er nu precies is gebeurd.

En nog belangrijker wat ze er aan gaan doen om O beter te krijgen.

Het kan toch niet zo zijn dat ze het maar laten zoals het nu is.

Hij heeft een bloeding en vullen het aan met zakken bloed.

Greet dit is dweilen met de kraan open.

Iets wat lekt moet toch gedicht worden, of ben ik nou gek???????????

Je zegt hem daar te willen weghalen, maar kan hij ergens anders terecht dan?

ik zou je dit echt willen afraden want dat betekent dat hij op eigen risico het hospital verlaat, en dan ben je verder van huis.

Lieve greet pak ze bij d'r lurven en ga rond een tafel zitten.

Ze maken grove fouten lijkt het wel!

Kijk een allergie dat kan, maar een bloeding maar laten voor wat het is kan er bij mij niet in.

heel veel sterkte en ik duim nog steeds voor jullie!

Kus adhd ma

• Edwin

Je werkt met mensen en mensen zijn nu eenmaal uniek van elkaar zo ook hun denken

Je mag van geluk spreken als iedereen op de juiste lijn denkt of misschien ook niet.tis goed dat er meerdere mogelijkheden worden besproken om zo tot een beter resultaat te leiden.als ouder/naaste zijnde word je hier knettergek van natuurlijk.wij maken het nu mee met me oma die met darmkanker is opgenomen.de ene dokter zegt dit de andere zegt dat.maar uiteindelijk komen ze er wel uit.pas als ze echt blunders gaan maken moet je pas aan zoiets gaan denken,denk ik dan

en als je naar het verloop kijkt knapt hij op toch? ;)

Sterkte Edwin

• Msstery

Tjee Greet, wat een gez..k allemaal. Mijzelf kennende had ik idd m'n kind daar weg gehaald. Maar ja, gelukkig denk jij voor je doet, want veel zou je daar niet mee opschieten.

Laat ze de klus hier maar klaren. Maar blijf er bovenop zitten, vooral nu ‘men’ zo langs elkaar heen spreekt.

Volhouden maar weer.

Knuffel,