conserta?

• ella

wat zijn jullie ervaringen met conserta??

mijn kinderarts wil het voor schrijven ipv ritalin voor de kids ..

ik ben nu bij het groeneland heb daar een 3 sterren verzekering als ik daar een 4 sterren vanmaak krijg ik het vergoed..

zit er over te denken..

graag lees ik jullie ervaringen

groeten ella

• Janny

Bij mij werkte Ritalin niet en Concerta dus ook niet, omdat het precies hetzelfde is. Alleen gedoseerde afgifte. Als jou kind het goed doet op R dan doet hij/zij het ook goed op Concerta. En is het natuurlijk veel makkelijker.

Ik zou zeggen probeer het een maand, en betaal die maand, vóór de verzekering omzet. Het ik ook gedaan. Heb het 2 maanden geprobeerd.

sukses!

gr

Janny

• Cécile

Onze oudste zoon heeft 3mnd concerta gehad en is nog nooit zo agressief geweest. Ook de school wist zich geen raad meer. Daarna teruggegaan op Methylfendidaat (ritalin) en het gaat stukken beter, op de rebounds na :D

• Lynnie

Voor mijn zoon is het een wondermiddel. Hij vergat de Ritalin dus om 10.00 uur 's morgens was hij al medicijnloos. Concerta werkt geleidelijk en dan acht uur lang. Gelukkig heb ik nu een verzekering die alles vergoedt voor hem. Eerst slikte hij om te besparen in het weekeinde Ritalin, maar dat was niet de oplossing.

• nina

Wisselende ervaringen hier.

Een voordeel tov Ritalin is dat je geen last van rebound heb om de zoveel uur. En je hoeft het maar 1x per dag te slikken. Ik kreeg er wat van op de klok te moeten leven :-(

We hebben allemaal Ritalin en Concerta geslikt.

Mijn dochter werd zo kriegel van Concerta dat het niet meer wil. Die slikt nu geen medicijnen. Ze zegt zelf dat het beter gaat. Ze is weer als vanouds opvliegerig.

Mijn zoon slikt dexamphetamine. Hij werd depressief van Concerta. Nu is hij weer nadrukkelijk aanwezig maar wel een vrolijk kind en zijn concentratie is beter dan ooit zegt hij zelf.

Ik heb gemengde ervaring met Concerta. Ben er nog niet uit. Heb een tijd geen medicijnen geslikt, dat was niks. Met medicijnen is het ook niet alles. Maar ik heb wel het idee dat als ik gestresst ben, Ritalin of Concerta anders werkt. Ik wordt er dan heel onrustig en prikkelbaar van.

Ik heb het idee dat al die verschillende soorten medicijnen maar tijdelijk werken.

Groetjes

Nina

• bambie1968

hallo

mijn zoon heeft ook conserta maar deze word maar vergoed tot max 100 euro per jaar nu zit ikte denken om naar een andere verzekering te gaan , waar zijn jullie verzekert en krijge jullie wel het hele bedrag vergoed en het hele jaar door dus niet tot een bepaald bedrag .

hoor dit graag van jullie

gr bambie

• adhd ma

Hoi onze zoon heeft 3 maanden concerta gebruikt en werd hier opstandig en verdrietig van.

de drukte kwam naar 5 uur al weer om de hoek kijken.

Ik denk dat je eerst zelf moet kijken hoe het bevalt, bij het ene kind doet het wonderen terwijl de ander er totaal niets van merkt.

Om je een voorbeeld te geven:

Mijn man ook een flinke adhd er wilde het ook wel eens proberen omdat het bij zoon niet werkte.

Hij zei ik ga het eens een dag slikken en zien wat het doet, misschien dat ik dan ook wel overkan omdat hij ze ook nogal eens vergeet.

wat denk je:

Een hele ochtend voor pampus gelegen op de bank.

Het schijnt er met volle vaart in te hakken waarna het weer gelijdelijk afzwakt.

Hahah en het was nog maar de 2e dosering ik geloof 25 mg.

Terwijl onze zoon al op 38 mg zat.

Kun je zien , iedereen reageerd verschillend.

Man lief heeft nog steeds gewoon ritalin en is hier na het concerta verhaal erg tevreden over.

groetjes adhd ma

• Lynnie

Hoi Bambie,

Kun je het beste eerst contact opnemen met je eigen verzekering. Vanuit de basisverzekering wordt het niet vergoed, maar iedere maatschappij heeft zijn eigen aanvullende verzekeringen ( meestal drie of vier soorten). Meestal met de meest uitgebreide aanvullende verzekering krijg je de zogenaamde eigen bijdrage( Concerta kost bijvoorbeeld € 63.00 en je betaalt in de apotheek € 47.50) vergoed. De € 47.50 die je in de apotheek betaalt kun je dan indienen en krijg je vergoed. Ik was bij Zilveren Kruis en daar vergoedt de aanvullende met vier sterren eigen bijdrage van medicijnen. Is wel duur, maar dat haal je er snel uit.

• bambie1968

thnx lynnie

ik ben vandaag bezig geweest met verzekeringen nu heb ik bij groeneland geinformeert en daar vergoeden ze alles van de medicijnen die mijn zoon gebruikt zonder een eigen risico of tot een bepaald bedrag , ik heb gelijk een overte laten maken , nu alleen nog ff afwachten wat het me meer kost per maand dan bij menzis.

maar toch is het belachelijk bij mensiz voor heen altijd de vergoeding gehad volledig en nu met het nieuwe stelsel krijg je tot max 100 eurp vergoed daarna niks meer en dat moet jeook nog eens meer premie betalen dan vorig jaar en niet zo weinig ook .

word toch eens tijd dat wij nederlanders met een normaal inkomen eens bijelkaar gaan staan en onze mond open trekken denk ik zo

gr bambie

• anna39

Hoi Bambie,

Mijn oudste zoon doet het goed op concerta en die flipte zowat op de ritalin.

Mijn middelste zoon doet het weer heel goed op de ritalin en heeft werkelijk niks aan de concerta. Ik denk dat het een kwestie van uitproberen is, wat het beste werkt bij jouw kind.

Groetjes Anna