vraag aan o.a. anna39

• Franca

Ik las dat jouw zoon Havo/VWO doet én een rugzakje heeft. Mijn zoon zit op dit moment in groep 8 en heeft van school een vmbo/havo-advies gekregen, maar zijn cito zal naar alle waarschijnlijkheid havo/vwo uitwijzen.

Op het ogenblik heeft hij géén pgb, maar ik zou wel eens willen weten wáár je zo'n rugzak voor kunt aanvragen?

Weet jij of dat ook ingezet kan worden voor b.v. vervoerd van en naar school?

Ik zie mijn zoon namelijk niet die 10 km zélf fietsen of zelfstandig met openbaar vervoer gaan.

• anna39

Hoi Franca,

Mijn ervaring is dat het rugzakje alleen ingezet kan worden voor extra begeleiding op school. Ook schaffen ze er lesmateriaal van aan en kunnen leraren extra dingen doen. Waarom zie jij je zoon geen 10 km fietsen? Denk je zelf dat hij het niet aankan?? Mocht jouw zoon ook adhd hebben kun je een pgb aanvragen en daarbij aangeven dat je het voor vervoer van en naar school wil gaan gebruiken. Misschien dat je dan bv een taxi kan inhuren. Ik dacht trouwens dat mijn zoon het ook niet zou kunnen hoor. Maar we zijn nu zo,n driekwart jaar verder en het gaat uitstekend met hem. Mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel.

Groetjes Anna