We zijn bij de therapeut geweest, (psycho) en hij wil een intelligentie test bij de kleine van as vrijdag 4 gaan doen, hoe doen ze dit????
En hoe herkenbaar is dit in een uurtje tijd……
Zondag, 29-01-2006
Jermaine zit lekker tv te kijken, het is 9.00 uur, tegelijkertijd speelt hij een flippergeduldspelletje..
Hij staat na 2 minuten op, en ?zeurt? jengelig om een koek?.deze krijgt hij niet, en gaat jammerig op zijn stoeltje terug zitten, Hij kijkt weer tv en speelt verder met het flippergeduldspelletje.7 over 9..hij zeurt weer om een koekje, mijn antwoord is nee, hij onderzoekt in de keuken waar hij een koekje vandaan kan halen??Hij heeft het brood ontdekt, en komt keurig netjes met de zak naar me toe en vraagt, Mama mag ik alsjeblieft een boterham???? Heel goed jongen, dat je dat zo netjes vraagt!!! Hij wil er niets op, en gaat weer terug op zijn stoeltje zitten, waar hij direct roept, terwijl hij in de tv zit, Drinken!!!!! Ik negeer hem?.en hij zwijgt?..
9.13??Mama en drinken??.ok, nu snap ik het?..ik ga drinken voor hem inschenken!Hij loopt naar de tafel, waar zijn drinken staat, neemt een slokje, en hangt weer in de keuken rond, op zoek naar ?iets? Het is niet interessant, er is niets wat zijn aandacht trekt, dus Jermaine stapt weer vrolijk voor de tv, staat weer op, en gaat naar het toilet, hij wast netjes zijn handjes en ploft weer voor de tv in zijn stoeltje?.het is inmiddels 9.19…
Jermaine staat weer op, doet zijn ronde, slaat tegen het tafelvoetbal aan, doet nog een ronde, slaat weer tegen de tv kast, en ploft weer neer?..9.26
Hij zit in zijn stoel, duwt met zijn voeten tegen de tv kast aan, waardoor zijn stoel van de tv kast wegschuift, loopt weer een rondje neemt een slokje van zijn drinken, maakt een luidruchtige kreet, en gaat weer zitten?..9.27
Jermaine doe je voeten van de tv af??hij staat op, huppelt deze kant heen, en maakt weer een rondje onderzoek?..in de keuken stopt hij, en pakt nog een boterham?..zingend met een liedje van nijntje ploft hij weer in zijn stoel??9.30
9.37? Hij staat op, en snuffelt in de boeken kast om daar misschien iets te vinden, een potlood en een bovenstukje van een helikopter?hij staat er wat mee te pielen, en gaat weer zitten?..staat weer op, en neust verder??een kam, met de kam over de muur, Jermaine doe dat eens niet, hij gooit baldadig het bovenstuk van de helikopter weg. Jermaine raap eens op?en ik wordt door een luidruchtig zelf samengesteld rock achtig nummer genegeerd??.Nog een keer, Jermaine raap dat eens op??.hij raapt het op, zonder mij aan te kijken, goedzo Jermaine, en hij gaat vrolijk verder met zijn lied?.Met het potlood tegen de tv aan, bedoeld als microfoon, zingt hij weer verder?..Hij gaat naar de tafel en pakt weer het helikopter stuk, gooit het weer weg?..Jermaine oprapen, en weer word ik genegeerd?nogmaals?..en weer wordt ik genegeerd door hem, die vrolijk verder zingt met een potlood en een kam?..Hij hoort dat Giannique wakker is en gaat zijn deur open maken, al zingend doet hij dit??9.43
9.44?.De gebroeders komen samen van de trap af, en Jermaine zingt nog steeds vrolijk door?..ze gaan samen aan de tafelvoetbal, Giannique mag niet meevoetballen, alleen ik, komt er uit zijn mondje??.Giannique loopt weg, en pakt zijn beker drinken, Jermaine loopt weg bij de tafelvoetbal, maakt zijn rondje en ploft weer in zijn stoeltje??Hij zit daar te wiebelen, Jermaine hou eens op met dat wiebelen, dadelijk val je voorover?.en weer wordt ik genegeerd??.hij houdt op, zo ja, goed zo jongen?..9.50
9.53??met het potlood over de tv, Jermaine doe eens niet!!!!! Hij negeert me?Nogmaals eis ik dat hij ophoudt, en hij kijkt me neerbuigend aan??..ik blijf hem boos aankijken, zonder iets te zeggen, en nu win ik het, hij draait zijn hoofd weg, en laat het potlood met veel tegenzin zakken??maakt weer zijn rondje en gaat zitten?.
10.01?..na een beetje wiebelen in zijn stoel, duikt hij Giannique achterna, die in de gang staat, die doet niets wat hem boeit, dus stapt hij terug de kamer in, en staat een beetje wiebelend te staan?hij gaat zitten, en schuift met zijn voeten de plank weg, waar de dvd speler op staat?..Jermaine niet doen??.Zullen we domino doen??? Nee??en hij stapt uit zijn stoel, doet een of ander stemmetje na, loopt om zijn stoeltje heen, gaat zitten en schopt tegen de kast aan met zijn voet??Jermaine??Niet doen graag! En hij stopt, zonder mij aan te kijken of zijn hoofd ook maar iets te bewegen?..Giannique komt uit de gang, neemt een slok drinken en speelt met de tafelvoetbal?..10.04
Hij heeft het koud?..hij gaat een beetje in elkaar gezakt zitten, en rekt zijn mouwen uit, zodat zijn handjes in zijn mouwen verdwijnen?nog geen halve sec. later, gaat hij weer rechtop zitten, en prutst weer wat met zijn voeten en de planken??weer kom ik er tussen??en gaat door, en door en door?.ik besta niet?..Grijnzend kijkt hij me aan, wanneer ik flink mijn stem verhef??..Hij lacht me gewoon uit?..draait zijn hoofd om, stopt met lachen en gaat er weer relaxt bij zitten?..al oogt hij dit niet, met zijn gewiebel en gedraai?..10.09
Shayne is wakker, en Jermaine loopt naar boven?Giannique vraagt om te douchen, dat gaan we dan zo ook doen?.Ik ga Jermaine achterna samen met Giannique om alle 3 de kids te badderen?..