1 uurtje Jermaine...Herkenbaar???

• mv J 03-02-'02 & G 13-08-'03 &amp

We zijn bij de therapeut geweest, (psycho) en hij wil een intelligentie test bij de kleine van as vrijdag 4 gaan doen, hoe doen ze dit????

En hoe herkenbaar is dit in een uurtje tijd……;)

Zondag, 29-01-2006

Jermaine zit lekker tv te kijken, het is 9.00 uur, tegelijkertijd speelt hij een flippergeduldspelletje..

Hij staat na 2 minuten op, en ?zeurt? jengelig om een koek?.deze krijgt hij niet, en gaat jammerig op zijn stoeltje terug zitten, Hij kijkt weer tv en speelt verder met het flippergeduldspelletje.7 over 9..hij zeurt weer om een koekje, mijn antwoord is nee, hij onderzoekt in de keuken waar hij een koekje vandaan kan halen??Hij heeft het brood ontdekt, en komt keurig netjes met de zak naar me toe en vraagt, Mama mag ik alsjeblieft een boterham???? Heel goed jongen, dat je dat zo netjes vraagt!!! Hij wil er niets op, en gaat weer terug op zijn stoeltje zitten, waar hij direct roept, terwijl hij in de tv zit, Drinken!!!!! Ik negeer hem?.en hij zwijgt?..

9.13??Mama en drinken??.ok, nu snap ik het?..ik ga drinken voor hem inschenken!Hij loopt naar de tafel, waar zijn drinken staat, neemt een slokje, en hangt weer in de keuken rond, op zoek naar ?iets? Het is niet interessant, er is niets wat zijn aandacht trekt, dus Jermaine stapt weer vrolijk voor de tv, staat weer op, en gaat naar het toilet, hij wast netjes zijn handjes en ploft weer voor de tv in zijn stoeltje?.het is inmiddels 9.19…

Jermaine staat weer op, doet zijn ronde, slaat tegen het tafelvoetbal aan, doet nog een ronde, slaat weer tegen de tv kast, en ploft weer neer?..9.26

Hij zit in zijn stoel, duwt met zijn voeten tegen de tv kast aan, waardoor zijn stoel van de tv kast wegschuift, loopt weer een rondje neemt een slokje van zijn drinken, maakt een luidruchtige kreet, en gaat weer zitten?..9.27

Jermaine doe je voeten van de tv af??hij staat op, huppelt deze kant heen, en maakt weer een rondje onderzoek?..in de keuken stopt hij, en pakt nog een boterham?..zingend met een liedje van nijntje ploft hij weer in zijn stoel??9.30

9.37? Hij staat op, en snuffelt in de boeken kast om daar misschien iets te vinden, een potlood en een bovenstukje van een helikopter?hij staat er wat mee te pielen, en gaat weer zitten?..staat weer op, en neust verder??een kam, met de kam over de muur, Jermaine doe dat eens niet, hij gooit baldadig het bovenstuk van de helikopter weg. Jermaine raap eens op?en ik wordt door een luidruchtig zelf samengesteld rock achtig nummer genegeerd??.Nog een keer, Jermaine raap dat eens op??.hij raapt het op, zonder mij aan te kijken, goedzo Jermaine, en hij gaat vrolijk verder met zijn lied?.Met het potlood tegen de tv aan, bedoeld als microfoon, zingt hij weer verder?..Hij gaat naar de tafel en pakt weer het helikopter stuk, gooit het weer weg?..Jermaine oprapen, en weer word ik genegeerd?nogmaals?..en weer wordt ik genegeerd door hem, die vrolijk verder zingt met een potlood en een kam?..Hij hoort dat Giannique wakker is en gaat zijn deur open maken, al zingend doet hij dit??9.43

9.44?.De gebroeders komen samen van de trap af, en Jermaine zingt nog steeds vrolijk door?..ze gaan samen aan de tafelvoetbal, Giannique mag niet meevoetballen, alleen ik, komt er uit zijn mondje??.Giannique loopt weg, en pakt zijn beker drinken, Jermaine loopt weg bij de tafelvoetbal, maakt zijn rondje en ploft weer in zijn stoeltje??Hij zit daar te wiebelen, Jermaine hou eens op met dat wiebelen, dadelijk val je voorover?.en weer wordt ik genegeerd??.hij houdt op, zo ja, goed zo jongen?..9.50

9.53??met het potlood over de tv, Jermaine doe eens niet!!!!! Hij negeert me?Nogmaals eis ik dat hij ophoudt, en hij kijkt me neerbuigend aan??..ik blijf hem boos aankijken, zonder iets te zeggen, en nu win ik het, hij draait zijn hoofd weg, en laat het potlood met veel tegenzin zakken??maakt weer zijn rondje en gaat zitten?.

10.01?..na een beetje wiebelen in zijn stoel, duikt hij Giannique achterna, die in de gang staat, die doet niets wat hem boeit, dus stapt hij terug de kamer in, en staat een beetje wiebelend te staan?hij gaat zitten, en schuift met zijn voeten de plank weg, waar de dvd speler op staat?..Jermaine niet doen??.Zullen we domino doen??? Nee??en hij stapt uit zijn stoel, doet een of ander stemmetje na, loopt om zijn stoeltje heen, gaat zitten en schopt tegen de kast aan met zijn voet??Jermaine??Niet doen graag! En hij stopt, zonder mij aan te kijken of zijn hoofd ook maar iets te bewegen?..Giannique komt uit de gang, neemt een slok drinken en speelt met de tafelvoetbal?..10.04

Hij heeft het koud?..hij gaat een beetje in elkaar gezakt zitten, en rekt zijn mouwen uit, zodat zijn handjes in zijn mouwen verdwijnen?nog geen halve sec. later, gaat hij weer rechtop zitten, en prutst weer wat met zijn voeten en de planken??weer kom ik er tussen??en gaat door, en door en door?.ik besta niet?..Grijnzend kijkt hij me aan, wanneer ik flink mijn stem verhef??..Hij lacht me gewoon uit?..draait zijn hoofd om, stopt met lachen en gaat er weer relaxt bij zitten?..al oogt hij dit niet, met zijn gewiebel en gedraai?..10.09

Shayne is wakker, en Jermaine loopt naar boven?Giannique vraagt om te douchen, dat gaan we dan zo ook doen?.Ik ga Jermaine achterna samen met Giannique om alle 3 de kids te badderen?..

• Msstery

Hi,

Wat mij in jouw relaas opvalt is; dat je wél zegt dát mag niet, maar er vervolgens geen daad achter stelt. Je roept wel ‘dat mag niet’ of ‘houd op daarmee’, maar dat volstaat niet bij een kleuter. Je moet zorgen dat er oogcontact is, dus het liefst door je knieën, en hem ferm aanspreken. Vervolgens moet je zeggen dat als hij niet ophoud, dus de eerste x! er een maatregel zal volgen. Op de gang, naar zijn kamer, oid. Hij neemt nu een loopje met je en verlegt steeds zijn én jouw grenzen. Maar dat moet je dus niet toestaan. Jíj bent de baas en dát moet je hem laten weten.

Ik weet niet of het typisch adhd gedrag is, ik herken er eerder ‘gewoon’ kleuter gedrag in. (ik heb twee jongens eentje mét en eentje zónder adhd) Niet alle kinderen zijn hetzelfde, en reageren dus ook niet allemaal hetzelfde. Wil echter niet zeggen dat er met diegene die ‘anders’ reageren dan ook meteen ‘iets’ aan de hand zou zijn.

Je kind is sowieso nog veel te jong voor een diagnose adhd, juíst omdat heel veel van dit gedrag nog gewoon puber-kleuter gedrag kan zijn.

Wees consequent, stel duidelijk regels, maak afspraken met hem, en straf daadwerkelijk als hij niet ophoud.

Succes.

• adhd ma

Ik las je verhaal en er valt mijn een paar dingen op.

Het is geen kritiek naar jullie opvoeding toe maar ik vind dat je hem erg vaak waarschuwd en dat hij geen straf krijgt.

Het kind verveelt zich duidelijk……………..vraagt om aandacht en krijgt die door zijn negatieve gedrag.

Hij komt telkens van zijn stoel af en vreet weer iets uit, je vraagt hem dan dit niet te doen, en hij vreet weer iets anders uit.

Het lijkt mij dat als je een kind bv. voor 2 min op de gang zet ter afzondering hij inziet en beter begrijpt wat je bedoelt.

Hem telkens waarschuwen voor verkeerd gedrag is niet goed en komt bij de kinderen niet aan.

Belonen voor goed gedrag en afzonderen voor fout gedrag.

Het is erg vervelend als een kind telkens weer iets uit vreet en je komt zo snel in een neerwaartse spiraal!!

De tv aan EN een spelletje doen moet je ook niet toelaten vind ik.

je kunt maar een ding tegelijk doen.

Zoals ik het zie:

Hij is je aan het uit proberen, kijken hoe ver hij kan gaan.

Net als hierboven al is gezegt, hij neemt een loopje met je, hij kijkt je niet aan omdat hij er toch “@!#$”aan heeft!

Hij lacht je recht in het gezicht uit!

Als je hem waarschuwd, pak dan eens zijn gezicht vast zodat hij je wel moet aankijken.

doet hij het dan nog eens niets zeggen aanpakken en bv op de trap zetten.

Zeg erbij waarom hij daar zit, en dat je hem zo komt halen.

Als ik het goed zie is je zoon nog net geen 4 en is het er een die bezig gehouden wil worden.

Probeer eens of je samen iets met hem kan gaan doen knutselen, kleien of zo.

Kinderen kunnen ook negatief gedrag laten zien omdat hij zich gewoon verveeld.

Groetjes en succes adhd ma

Mijn mannetje loopt al bijna 4 jaar te sukkelen en te doen….en ik straf hem wel degelijk…..Ik ga op gelijke hoogte met hem zitten, en ontvang dan een kopstoot….Ik wordt geslagen, geschopt, gebeten en geknepen door hem…Dit gaat veel verder dan alleen “aandacht”….

Er zijn al diversen mensen hier geweest, die mij vertellen, dat ik doe wat ik kan doen….van de 8 deuren die hier in huis hangen, zitten er in 4 gaten…Zijn kamer is op zolder, en hij heeft daar een “gipse” muur….ook daar zitten de gaten in…..hij pakt dingen vast, en roept dat t kapot moet…het móét dan ook kapot……wanneer hij een woede aanval heeft, met slaan e.d. schreeuwt hij alles bij elkaar….ik daari hem dan om, pak zn armpjes, hij “ontspant” en valt vervolgens, zonder boe of bah, snikkend in mijn armen in slaap…hij verveeld zich altijd…spelletjes is hij zo beu…kan niet “normaal”blijven spelen….hij moet altijd wel iets te doen hebben, wat na 2 tellen weer anders moet….ongeacht wat we met hem gaan doen, hij stopt er mee en wil wat anders..zo ook een stukje wandelen, puzzelen, domino enz……..het is nóóit goed genoeg voor hem….peuter,kleuter-gedrag is dit niet……Mijn 2e zoontje is een peuter…..uit een boekje, ondeugend, vervelend en driftig, een échte peuter….

Jermaine is altijd al änders geweest….vanaf dag 4 dat ik hem op de wereld zette…..Ik weet dat hij te jong is voor adhd vast te stellen e.d…..alleen waar kan je anders terrecht met een “druk” kind…….dan kom je al gauw op deze pagina……Wat moet ik doen, en kan ik doen, om hem zo gelukkig te laten worden zoals hij het verdiend om gelukkig te zijn……??

Hij krijgt een intelligentietest, en we zien wel wat daaruit gaat komen……het interresseerd me niet eens meer wát hij heeft…….alleen wil ik weten, hoe ga ik met hem om……van alleen maar straffen, wordt hij niet gelukkig, en ja, ik ben zéér conseqent, met alle 3 de kids, ja is ja en nee is nee, vaste tijden voor alles wat er gedaan wordt….anders kan ik de klok gelijk zetten, dat ik de aankomende 2 dagen een kind heb, waar je U tegen zegt…..Hij is niet gewoon……hij is anders……maar wel zichzelf…..alleen hijzelf is naar mijn mening niet wie hij kán en wíl zijn……..En aan de andere kant, is het een lieve, zorgzaam mannetje, wat met liefde s'morgens de senseo aanzet, om voor mama een bakke koffúh te zetten, want over zijn lieve kanten kan ik ook een heel boek schrijven….al zijn het aantal blz een stuk minder…..

Dat uurtje was maar een uurtje……

zie boven, mijn rea op mmstery…..;)

aanvulling daarop:

Ik prijs hem de hemel in, bij het meest lulligste wat ie doet, wat ik een ander zn ogen “normaal”zou zijn….

Hij is grenzeloos….Hij blijft doorgaan, geen enkele straf helpt hem te stoppen….

Zijn gezicht vastpakken, doe ik ook, ik wil dat hij me aankijkt, als ik tegen hem praat, maar hij doet zijn oogjes dicht….Ik keg uit, waarom hij iets niet mag hoor….alleen het was al zo'n lang verhaal….en andersom ook, ik prijs hem de hemel in met bv: goedzo jongen, dat je je bananenschil in de prullebak gooit, ik herhaal constant wat hij doet……anders staat ie me aan te kijken of ik gek ben:D:D en geloof me….wij houden hem bezig…….en hij ons…..Giannique & Shayne worden vaak voor mijn gevoel “vergeten”……omdat we meestal Jermaine bezig aan het houden zijn……(ze komen géén aandacht te kort hoor:D)

We wachten het af……..maar soms ist weleens lekker om t van je af te gooien…….;)

• adhd ma

Als ik jou 2e verhaal zo lees snap ik wel dat je op deze pagina terecht bent gekomen.

IK advieseer jou om eens bij een kinderarts een afspraak te maken, en je vermoeden voor te leggen.

Ik zeg niet dat ie adhd heeft maar een kinderarts kan je wel helpen.

groetjes adhd ma

Daarom zei ik….een uurtje:D

We zijn nu zover dat we bij een psychotherapeut lopen…..ben vandaag voor de 2e keer geweest, zonder Jermaine.Die moet maandag voor de eerste keer.

Ik hoop dat we daar wat verder mee komen, hij wil iig een inteligentie test afnemen bij Jermaine, wat hij daar verder mee wil gaan doen, weet ik niet, we wachten het wel af;)Hij is neurologisch önderzocht" maar dat haalde niets uit….

• adhd ma

Maar…………………met een intellegentie test alleen is volgens mij toch geen adhd te ontdekken?

De intelligentie test is wel een onderdeel van de DSM 4 test.

Mijn dochter is mogelijk hoogbegaafd en heeft adhd.

Zij is getest door een erkend kinder psycholoog die in 3 middagen verschillende DSM 4 testen heeft gedaan.

Hieruit bleek dat zij adhd heeft, wij zelf waren doorgestuurd door een kinderarts die onze zoon ook al 5 jaar behandeld voor zijn pdd-nos/adhd.

Uit de intelligentie test is naar voren gekomen dat ze ruim voorloopt op haar leeftijdsgenoten.

Over een tijd wordt er een nieuwe test gedaan om te kijken hoe ver ze nu daadwerkelijk voorloopt omdat eerst de prioriteit was om haar adhd te behandelen waar ze erg veel last van had.

Ze is nu 6 en leest al avi 4 boeken terwijl ze nog in de 2e kleuterklas zit.

Ze verveeld zich enorm op school en de juf trekt nu allerlei werkjes uit de kast om haar maar enigzins te stimuleren.

sociaal emotioneel loopt ze ook voor en dat wordt dus bij de volgende test bekeken hoever.

Nou ik hoop dat er bij jullie meer wordt getest dan alleen een intelligentie test.

Heb je dit zelf al gevraagd?

Groetjes adhd ma

Ik heb er de ballen verstand nie van:D:D……Ik meen dat hij de inteligentie test wil doen, om te kijken hoe hij verbaal en non verbaal tegen over elkaar staat….Ik weet ook totaal niet wat zo'n test voor uitkomst kan geven….DSM test heb ik dan ook nog nooit van gehoord.Ik vermoed zelf dat t er bij hem omgaat, hoe hij zich emotioneel kan uiten, omdat hij van die woede aanvallen heeft.Naar mijn idee loopt Jermaine niet voor, maar ik ben dan ook geen dokter, en kijk dan ook meer naar een puzzeltje wat hij nog maar pas kan leggen, en dat hij pas sinds gister kan fietsen *trots is*, vormpjes in vormpjes kan hij ook nog maar pas.Zijn broertje die anderhalf jaar jonger is, wordt 2 krijgt een driewieler en fiets erop weg……lijkt me ook zwaar frustreerend voor het mannetje, wat zo zijn best doet, om te kunnen fietsen.

Ik heb zelf nog niet veel gevraagd, ik heb in de afgelopen 2x antwoord gegeven op de vragen die híj stelde….en ik weet niet of het erbij hoort, maar hij vroeg meer over mij en mijn vader (lekker drukke types) dan over Jermaine, al hebben we wel zijn hele ontwikkeling doorgenomen.

Ik ga maandag toch eens vragen hoe en wat dat zit met die test….is niet geheel onverstandig als ik je zo hoor!

Wij wachten af…….Bedankt!

• adhd ma

Succes, en laat nog eens weten hoe het afgelopen is, ben erg benieuwd!

groetjes adhd ma