Niet te geloven ik begin te denken aan byzonder onderwijs...

• nicole

Na een zeer lange moeilijke tijd, gaat het binnen ons gezin weer wat beter.

Alle onderzoeken zijn achter de rug en we zijn inmiddels beide ingesteld op Ritalin.

Op school lopen alle “behandelplannen” en ons “huis” is ook weer een “ thuis ”

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat alles nu volledig oke is en alles vanzelf gaat…maar dat accepteer ik volledig!!!

Toch maak ik mij zorgen om mijn zoon van 6 (ADHD en ws.ODD) hij reageert heel goed op de medicatie en “ functioneert ” echt veel beter met name op school.

Waardoor zijn “schoolprestaties” absoluut beter worden, maar op sociaal vlak zie ik dat het nog erg moeilijk gaat.

Zijn juf zegt dat het wel iets beter gaat maar dat het tijd nodig heeft.

De omgeving moet denk ik erg wennen aan de nieuwe C., maar hij loopt er nu al tegen aan dat als men eenmaal een oordeel over je heeft je daar niet zo maar vanaf komt.. ook al ben je net 6 jaar…

Er is natuurlijk ook een hoop mis gegaan met/bij andere kinderen/ouders en wonen we in een dorp (dus ookal kennen ze hem niet kennen ze toch de verhalen over hem) maar ik zie het gebeuren en kan er niets aan veranderen.

Nog steeds wordt hij niet uitgenodigt voor partijtjes, spelen of what ever!!!

EN DAT DOET PIJN!!!!!!!!

En niet alleen bij mij… ik zie het ook bij C.

Ik begin nu toch te denken of een “speciale school” niet beter is, veiliger of wat dan ook…. ik wil dat hij een nieuwe eerlijke kans krijgt….

Maar hoe zet je dat proces in gang??????

En dan bedoel ik niet het bespreken met zijn behandelend arts, maar waar kan ik over nadenken, welke afwegingen moet ik maken, dat soort dingen….

Groetjes Nicole

• adhd ma

Hoi,

Ikheb misschien een hele stomme vraag maar waarom zou je hem op speciaal onderwijs doen, als je hem een eerlijke nieuwe kans wil geven.

Omdat de buurt voor oordelen heeft?

het kind is ingesteld op ritalin zeg je en het gaat een stuk beter, hij is 6 jaar en het kind moet ook wennen aan zijn nieuwe ik met die ritalin.

Het doet heel wat met een kind zo'n tabletje.

Mijn advies geef m de tijd, laat school eens even betijen en kijk zelf hoe hij het thuis doet.

Kijk als er echt leerproblemen zijn en het kind kan het niet bij benen kan je die beslissing altijd nog maken.

Je moet zelf kijken hoe het met je kind is en niet af gaan op wat mensen denken of zeggen.

Groetjes adhd ma

• nina

Laat je toch de kinderen bij jou spelen? Veel ouders hebben moeite met kinderen over de vloer. Is van alle tijden. Geeft troep, kost moeite, gegil, gezeur (om snoepjes, limonade).

Heeft niks met een stoornis te maken.

Op een speciale school heeft een kind nog veel minder kans om bij vriendjes te spelen of op verjaardagspartijtjes uitgenodigd te worden. De klasgenotjes wonen haast allemaal een heel eind van elkaar uit de buurt. Ze komen en gaan met taxi's.

Veiliger is het er ook niet hoor. Zijn gewoon kinderen net als alle kinderen maar vaak met een iets korter lontje. De klassen zijn kleiner dus het is meestal rustiger en er is meer aandacht. Maar dat hoeft niet.

Om het proces voor speciaal onderwijs in gang te zetten ga je je aanmelden bij het REC bij jou in de buurt. Krijg je een stapel papieren om in te vullen. De opdracht om een aantal rapporten op te halen bij een aantal hulpverleners en instanties die van alles over je kind vertellen.

Succes verder…

Nina