Misschien hebben andere ouders hiero ook iets aan !
Het is nooit erg om hulp in te schakelen.
beter te vroeg als te laat.
Home-Start
?Jetske, alleenstaande moeder van Kevin: Ik had behoefte om met iemand vrij over allerlei alledaagse problemen te praten. Ik kreeg veel ongevraagd advies van mensen uit mijn omgeving. Probeer daar maar eens je eigen weg in te vinden. Ik
wil serieus worden genomen. Dat gevoel heb ik bij Els wel. We zijn moeders onder elkaar. Ik doe het op mijn manier en Els ondersteunt mij. En ook al doe ik het anders dan zij deed, we beseffen allebei dat niemand gelijk is: ook twee moeders niet. Niet gelijk, maar wel gelijkwaardig?.
Luisterend oor, tijd en aandacht
Ieder gezin maakt wel eens een periode door waarin het niet zo goed gaat. Overbelasting door ziekte, moeilijkheden met de kinderen, weinig contact met vrienden en familie, problemen op het werk, gebrek aan geld of spanningen tussen partners. Meestal kan je zulke dingen zelf oplossen. Soms is het een opluchting als iemand tijd heeft om te luisteren of een handje helpt bij het oplossen van praktische zaken.
Voor wie is Home-Start bedoeld?
Elk gezin met ten minste één kind van zes jaar of jonger dat behoefte heeft aan ondersteuning kan bij Home-Start terecht.
Hoe werkt Home-Start?
Home-Start is een vrijwilligersproject met professionele ondersteuning. Home-Start is oorspronkelijk ontwikkeld in Engeland. Het Nederlands Instituut voor Zorg en Welzijn (NIZW)? te Utrecht heeft samen met een aantal andere organisaties de ontwikkeling en invoering van Home-Start in Nederland begeleid. Sinds april 2004 heeft Home-Start een samenwerkingsverband met Yunio.
Uw vragen zijn de basis voor de ondersteuning, praktische hulp en vriendschap die Home-Start u te bieden heeft. Vertrouwen in elkaar. Daar gaat het bij Home-Start vooral om. Een Home-Start medewerker bespreekt om die reden eerst met u, meestal bij u thuis, hoe Home-Start u kan helpen. Daarna wordt een vrijwilliger aan u voorgesteld, die vanaf dat moment regelmatig bij u thuis komt.
Wat biedt Home-Start u en uw gezin?
Een vrijwilliger die regelmatig bij u thuis komt- persoonlijke aandacht en een steuntje in de rug- de kans om contacten te leggen met andere gezinnen- iemand die tijd heeft om te luisteren, die een handje helpt bij praktische zaken. Kortom, iemand die vriendschap biedt!
Informatie en aanmelden
Voor meer informatie over Home-Start of om u aan te melden kunt u contact opnemen met de coördinator Will Schippers via w.schippers@yunio.nl of
06 12 99 86 06 (? 0,22 p/min.). Home-Start is ook bereikbaar via Yunio. Telefoon 0900-9864 (lokaal tarief), 24 uur per dag bereikbaar.
Groetjes, Spruutje ……..