Hallo Anje,
Welkom op dit prikbord.
Als je denkt, dat je ADHD hebt, hoef je je daar niet voor te schamen hoor, ik ben 50 en ben er vanaf mijn 47e ongeveer pas achter.
Als jij zegt, dat je huisarts en je psych. zeggen, dat je gek bent als je denkt dat je ADHD hebt, zouden die zich eerder moeten schamen, ze zouden je juist moeten helpen je zorgen weg te nemen.
Ik weet niet hoever je je al in deze materie hebt verdiept, want er zijn eerst een aantal vragen, die je jezelf eens moet afvragen.
ADHD krijg je niet zo maar ineens, dat heb je je hele leven al.
Wat je je ook zou kunnen afvragen is, of je er last van hebt, met andere woorden, voel je je zelf geremt of beperkt door de zogenaamde negatieve kanten van ADHD.
Als je kunt bevestigen, dat je je altijd al anders hebt gevoeld dan anderen, met alle symptomen die op ADHD lijken, zou je eerst eens een vragenlijst kunnen invullen.
Deze lijsten kun je zo via de ADHD-startpagina vanaf diverse sites uitprinten.
Mischien kun je de lijsten meerdere keren kopiëren en ook een exemplaar door bijvoorbeeld een naaste laten invullen, in ieder geval iemand die kind af al kent.
Begin daar eerst maar eens mee, als je denkt dat de lijsten bevestigen, wat jij zelf al vermoedde, kun je verder gaan door het met je huisarts te bespreken.
Als hij je dan nog voor gek verklaard, zou ik een andere huisarts gaan zoeken, iemand die je wel serieus neemt.
Ik kan hier nog veel meer informatie neer gaan zetten, maar dan word het een veel te lang verhaal.
Zie dit als een eerste stap, daarna kun je verder kijken wat je er mee wilt doen.
Voor vragen kun je altijd op dit prikbord terecht, wie weet ga je je hier wel thuis voelen, zoals zo velen van ons.
Suxses,
Groeten, Albert.