vakantie buitenland en medicijnen

• bea veenstra

Hallo

wij gaan dit jaar naar Tsjechie op vakantie en nu is mijn vraag wat voor papieren moet ik meenemen ivm ritalin-gebruik van onze zoon?

En waar moet en kan ik dat aanvragen, via de huisarts of de behandelend psychiater?

Alvast bedankt

Groeten'

Bea Veenstra

• ianpieps

Je kunt bij de apotheek een geneesmiddelen paspoort halen.

Deze kun je laten invullen door je huisarts, of psychiater.

Of je verder nog iets nodig hebt, dat weet ik niet.

Groetjes,

sandra

• Janny

ook ik heb een medicatiepaspoortje van mijn apotheek.

hg

Janny

• bea veenstra

Was ff aan het zoeken en vond dit misschien wel handig.

Ook ik wist dit niet!!!

Schengenverklaring

Opiumwetmiddelen (geneesmiddelen) meenemen naar het buitenland

Wanneer u op reis gaat naar een Europees land dat hoort bij de zogenaamde Schengenlanden (België, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Italië, Luxemburg, Oostenrijk, Portugal, Spanje en Zweden) en geneesmiddelen wilt meenemen die vallen onder de Opiumwet (raadpleeg de apotheek) dan dient u een Schengenverklaring bij zich te dragen.

Onderaan op deze pagina staan een voor- en achterkant van de blanco Schengenverklaring welke u kunt down loaden. De voor- en achterkant dient u samen te voegen tot één vel (A-4 formaat). Dit kunt u doen door de voor- en achterkant van de Schengenverklaring te kopieren op één vel papier.

Laat de Schengenverklaring invullen door uw behandelend arts en stuur de verklaring vervolgens naar de Inspectie voor de Gezondheidszorg. Daar wordt het formulier gewaarmerkt en aan u teruggezonden. Let op! De Inspectie neemt alleen goed en volledig ingevulde verklaringen in behandeling. Voor de details verwijs ik u naar de Toelichting bij het invullen van de Schengenverklaring.

Het postadres waar u de ingevulde verklaring naar toe kunt sturen, is afhankelijk van de provincie waarin u woont. Zie onderstaand overzicht:

Provincie Noord-Holland, Utrecht en Flevoland

IGZ Amsterdam

T.a.v. FMT

Postbus 20584

1001 NN Amsterdam

Provincie Zuid-Holland en Zeeland

IGZ Rijswijk

T.a.v. FMT

Postbus 5837

2280 HV Rijswijk

Provincie Noord-Brabant en Limburg

IGZ 's Hertogenbosch

T.a.v. FMT

Postbus 90137

5200 MA 's Hertogenbosch

Provincie Groningen, Friesland, Drenthe, Gelderland en Overijssel

IGZ Zwolle

T.a.v. FMT

Postbus 392

8000 AJ Zwolle

NB: Wanneer u op reis gaat naar een land dat niet tot de Schengenlanden behoort en u geneesmiddelen wilt meenemen die vallen onder de Opiumwet, dan dient u hiervoor toestemming te vragen bij de ambassade of het consulaat van het land waar u naar toe reist. Het verzoek om toestemming dient vergezeld te gaan van een verklaring van de arts.

Schengenverklaring : voorkant (Word)

Schengenverklaring : achterkant (Word)

bron is: http://www.igz.nl/indexie.html

groeten,

Bea