Hoi ,
Ben hier een tijd geleden ook geweest.
Mijn zoontje nu inmiddels 5 ,5, jaar, gaat binnen kort weer wat testen ondergaan , om te kijken of de diagnose ADHD nog van toepassings..
Eigelijk weet ik het niet…
Op school Gaat het echt niet goed , hij kan zich helemaal niet goed concetreren, en doet alle heel even .
Ook spelen met andere kinderen , daar is hij ook heel vluchtig in , woordoor hij nu behoorlijk uit de groep is afgezonderd.
Hij begint zich steeds meer af te zetten vn alles en iedereen, hij voelt zich duidelijk niet happy.
De testen op school geven aan dat hij niet naar groep 3 kan en hij kan ook niet in groep 2 blijven.
Hij is namelijk wel is staat om het te doen maar kan alles maar heel even, en hij is echt toe aan letters en cijfers , ed.
Er is ook een optie cluster 4 onderwijs, aan gekaart , maar ik weet er nog niet veel van.
eigenlijk wil ik hem op deze school houden waar hij nu zit, kindjes uit zijn klas wonen hier in de straat (DORP)
en ik ben bang dat hij op het cluster 4 onderwijs verkeerde vriendjes krijgt e.d.
Ook Ritalin werdt genoemt , maar was daar voor heen erg tegen…
Nu denk ik dat het toch het best voor hem is,
Ik zie hem steeds verder weg kweinen.
Het is alleen zij socialen contacte'n, prestatie problemen, en zijn ongelukkig heid waar ik verandering in zou willen zien.
Thuis is het het probleem niet , wij zijn hem niet anders gewend.
Hij heeft ook 2 broertjes van 2 jaar die duidelijk geen aandachts te kort stoornis hebben…
je begrijpt dat als mensen tegen mij zeggen zeker druk, met zo tweeling… dat ik dan bij me zelf denk .. je moest eens weten …
Hun zijn zo makkelijk corrigeerbaar en…. spelen (warempel!!!!
Ik weet wel dat ik altijd heb geweten dat er wat met hem was , maar iedereen ontkende dat, het bleef knagen..
Nu zullen we binnen kort het weten. en te horen krijgen of hij idd ADHD heeft of niet!!
Niet dat dat voor mij uit maakt welke naam er aan zit.
maar wel hoe ik hem het besten …kan helpen.
Ritalin dan maar..???
Kan iemand mij vertellen waarom ze hun kind wel of niet Ritalin zouden geven,
en waarom ze wel of niet hun kind naar een cluster 4 onderwijs zouden doen..
b.v.d.
Annemieke