Kijkend naar mijn eigen gezin, kids ongeveer net zo dicht op elkaar als bij jou. Was afzien!!
Gek genoeg had ik met de oudste soortgelijke probs. Nr 2 en 3 waren ook een ramp maar anders. De oudste was zichzelf en deed de 2de na. Ik had soort van 4 kids toen. De oudste telde dubbel, hij was zichzelf en deed zijn broertje van 1,5 jaar jonger na. Die was van kleins af aan type terrorist. Mijn god….:-(
Achteraf op terugkijkend, ja…. de oudste had aandacht van mij tekort wellicht of ja, 3 kids in 3 jaar… WAAR BEGIN JE AAN!!!!!!???
Volledig doorgedraaid zat ik bij mn huisarts. Zegt hij, weet je? Er is geen zwaardere baan dan moeder zijn van 3 van die kleine jong. Besef je dat? Ehhh……. oh….. echt….?
Ik was gesloopt. Pas toen mijn 2de kind toen hij 7,5 jaar was en dood wilde en opgenomen was….. sja…. waar heb je het over? Dan ga je pas echt door een hel. Alle ellende voorheen valt dan weg.
Kinderen op die leeftijd slopen en nemen jou daarin gewoon mee. Hou het daar maar eerst op voordat je verder gaat zoeken.
Slopen is een vorm van aandacht vragen. Jij heb je handen meer dan vol met die kleintjes. Je oudste die ook nog een ukkie is wil aandacht. Ziet dat mammie altijd bezig is en heeft snel door wanneer hij jou aandacht krijgt. Negatieve aandacht sluipt dan in je gezin.
Ik neem aan dat je ook nog een man heb en een huishouden. Dat samen met 3 ukkies…… Meid, besef ook dat je geen alleskunner bent.
Het gedrag van je zoon hoort niet bij adhd. Kan wel maar is niet typerend. Lijkt me meer gevolg van aandacht vragen. Een diagnose lost niet veel op, is slechts een verklaring en daarna moet je ermee leren leven. Er veranderd niets, helemaal niets alleen dat er een weg openligt om hulp te krijgen bij de probs met je kids. Een diagnose is niet zaligmakend want het gedrag van je kind veranderd niet.
Die oogjes he, wat zit je dwars? Je ziet veel in die kinderogen hè? Ogen zijn de spiegels van je ziel.
Toen mijn kleine terrorist 4 maanden was keek ik niet in babyoogjes maar in “wijze ogen”, eng gewoon en later werd dat bevestigd door meer mensen die dat ook zagen. Okee, mijn kleine terrorist vertelde toen hij zo'n 6 jaar was dat hij altijd hoofdpijn had. Wij naar de kinderarts. De assistent bij de kinderarts zei heeft hij geen adhd? Welnee zegt de kinderarts, die kinderen zitten niet zo stil. Een paar jaar later na opname dus wel adhd.
Sterkte!!! En denk ook aan jezelf.
Groetjes
Nina