voorstellen en een vraag.

• marie ma van drie.

ik ben marie,moeder van drie kids,jongen 8 jaar meisje 5 jaar,jongen1,5 jaar.

de oudste is van een de basisschool,naar een sbo geplaast,maar heeft volgens school ernstige concentratie problemen, school wil dus graag dat hij adhd getest wordt,

wij werken mee omdat school dat graag wil,nu hebben we van jeugdzorg het advies gekregen dat hij getest moet worden op de banjaard,dit gaat om psygologische testen, wat moet ik verwachten,uiteraard willen wij het beste voor onze zoon,maar deze doorverwijzing geeft nogal problemen,dit temeer wij niet in de buurt wonen van het instituut,de kosten van openbaar vervoer,en het school gaan van ons andere kind…. wie o wie waar moet ik naar toe ik weet het niet meer…. gr,marie

• ianpieps

Ga op zoek naar een vrij gevestigde kinderpsycholoog.

Dat hebben wij ook gedaan, toen wij van het GGZ uit geen gehoor meer kregen.

Zij hebben mijn zoon op adhd getest, en wilden/konden/mochten geendiagnose stellen.

Toen hebben ze me doorverwezen naar A'dam “de Bascule” Nooit meer wat van gehoord.

Dit is inmiddel 1,5 jaar geleden. Heb vaak gebeld, en zou dan teruggebeld worden, nooit gebeurt.

Langs geweest, dan is de persoon die jij moet hebben net afwezig.

Ben dus naar een andere psychiater gaan zoeken, heb er 1 gevonden, en binnen een paar weken had ik een diagnose.

De onderzoeken waren al door het GGZ gedaan, dus dat scheelde veel tijd.

Groetjes,

sandra

• dropje

als kinderen naar een speciale school gaan of tijdelijk naar een zorg instelling, kun je een vervoers indicatie regelen. alle vervoerskosten worden dus vergoed. verder kun je altijd advies in winnen bij jeugdzorg bij jou in de buurt. school heeft niet veel info maar jeugdzorg (mits je een goede jeugdzorgwerker hebt) heeft veel info en kunnen je helpen met al je vragen. succes. ps de diagnose ADHD is een stempel voor het leven wees er voorzichtig mee. kinderen die veel meemaken, gescheide ouders, komst van broerje of zusje, verhuizen, overleden fam. enz, kunnen het zelfde gedrag vertonen.

groetjes dropje

14 jaar werkzaam binnen de jeugdhulpverlening

• marie ma van drie.

even over de vervoers indicatie,die krijgen we niet we wonen 1 km binnen de grens,dus dat verhaal gaat niet op.(dit gaat hier allemaal via de gemeente)

verder ga ik maandag naar de ha,en vraag haar om advies,want we weten zelf niet meer wat we moeten doen,,,gr,marie