Via de zoekfunctie heb ik al gekeken of ik de informatie kon vinden waarnaar ik op zoek ben, dit is niet helemaal gelukt vandaar op deze manier mijn vraag.
Onze oudste zoon heeft ADHD en gebruikt sinds anderhalf jaar geleden van Ritalin naar Concerta overgestapt. Nou heeft hij vanaf het moment dat hij begon met Ritalin last gehad van trekken in het gezicht. (Noem je dat tics?) Na verloop van tiid is het wel minder geworden maar nu maakt hij sinds een half jaar heel veel geluid, een soort heel hard schrapen van de keel.
De kinderarts zei ons dat het een vorm van Gilles de la tourette is en dat zich dat in de pubertijd ontwikkeld en het twee kanten op kan gaan: het gaat over of word erger en blijvend. Tot nu toe beperken de geluiden zich tot thuis, op school of bij anderen heeft hij er geen last van. Van de kinderarts moeten we het in de gaten houden en als het erger word contact met hem opnemen want dan schrijft hij medicijnen voor.
Nu is mijn vraag wie heeft er soortgelijke ervaringen, wie gebruikt er medicijnen en werken die of juist niet. Ik zelf vind het heel moeilijk om hem nog meer medicijnen te geven maar de situatie thuis is verre van leuk.
Wie o wie kan mij wat meer informatie geven.