En nu de voornemens!

• Albert

Ik zal maar met mijn eigen beginnen.

Ik zal binnenkort voor mijn hernia onder het mes moeten.

Mijn voornemens voor het nieuwe jaar zijn dan ook, om zo snel mogelijk na de operatie weer op de been(fiets) te komen en meer tijd aan mijn zoon te besteden.

Hij heeft me zo geholpen tijdens mijn moeilijke periode's, dat hij dat echt verdient heeft.

Dikwijls dacht ik, mag ik al die hulp wel van een jongen van 10 verwachten en voelde me er soms schuldig over als hij me hielp met m'n sokken aan te trekken, omdat ik dat zelf niet kon.

Ik heb het hem ook wel eens gevraagd of hij dat niet vervelend vond.

Hij zei dan dat hij het vanzelfsprekend vond dat hij me hielp en het graag deed, ik ben tenslotte zijn vader en ik zou het ook voor hem doen.

Dus, daar ga ik voor knokken, heb ik gelijk weer iets om naar uit te kijken.

Wat zijn jullie voornemens?

• adhd ma

oei oei albert, heel veel sterkte met je operatie, en hoop echt dat het dan beter met je gaat.

mijn voornemens:

vooral mezelf blijven, en niets aantrekken wat mensen zeggen/doen.

me niet meer laten afzeiken door mijn moeder.

Vooral voor mijn gezin kiezen, en er voor zorgen dat het blijft gaan zoals het nu gaat.

lekker blijven roken, iets meer wijntjes drinken en gewoon een gezellige huismoeder blijven.

Genoeg voornemens dus!

groetjes adhd ma

• anoniem

Lieve Albert,

dit lijken mij voornemens die helemaal okey zijn. Dat je het zelf allemaal goed beseft, is al helemaal prima. Nu kun je in 2006 voor de uitvoering gaan! ;)

Wil je veel sterkte wensen!

Ik ga zelf voor gelukkiger zijn met kleine dingen, maar me er minder door laten leiden. Kan ik hier wel eerlijk zeggen, al klinkt het wat tegenstrijdig. Je moet altijd blij blijven met de dingen die je hebt, niet met wat je mist. En daar moet ik wel proberen bij stil te blijven staan. Aan de andere kant kan ik me door kleine dingetjes snel minder fijn voelen, en dat is ook niet de bedoeling…

Hmz, blij zijn met de dingen die ik heb, en de mooie kanten van het leven waarderen!

Hmz, hoe filosofisch! :D

Okey, dan nog maar wat flauwe dingen…

Wil mijn hardloopforum veel groter hebben!

Wil de 5km binnen 20 minuten lopen…

Een goede keuze maken voor wat ik na school ga doen, wat dat ook mag zijn…

Alleen, deze dingen zie ik eigenlijk vanzelf wel, dus echt voornemens, nee…

Houd het toch maar bij het filosofische, geloof ik…

Heerlijk warrig.. Mag hier… :P;)

• Bernadette

Ach Albert ,

Jij bent en was al een topvader dus hoe kan je nu nog beter worden !!!!!!!!!!!!!

In ieder geval sterkte met je operatie ……

Mijn goede voornemens zijn eigenlijk niet zo erg bijzonder, eerst mijn vijf honden deze dag en nacht door zien te brengen want ze zijn erg nerveus door dat geknal ..

Voor het nieuwe jaar denk ik alleen maar aan rust voor mezelf , voor mijn gezin .

Proberen als er medisch weer iets tegen zit , te relativeren en weer verder gaan met ademen .

Dingen gaan doen die al te lang zijn beloofd , maar nooit gedaan zijn .gr Bernadette

• Janny

Allereerst wens ik jou het allerbeste met je goede voornemens! (mooie voornemens en een gewéldige zoon!!!) en natuurlijk voorspoedig herstel zodat je weer zonder pijn kunt leven en genieten…

Mijn voornemens?

Om te beginnen “ik ben …. en blijf… mezelf, er zijn al zoveel anderen”. ;)

Wat ik (nóg meer) wil gaan “proberen” is mijn dochter los te laten. Dat verloopt dramatisch met mij… dat loslaten.

Onlangs kreeg zij een diagnose dus hebben we een stukje duidelijkheid. (adhd én lichte Borderlinestoornis) Een stúkje duidelijkheid??? De wereld viel op zijn plaats… (en mams heeft het moeilijk. ) (ik wil helpen… ik weet immers hoe zwaar het is/ kan zijn maar ze wijst me af)

Sinds enige tijd heb ik een adhd-coach en met zijn hulp hoop ik een beter (rustiger/ stabieler) leven tegemoet te gaan. Ik ontmoet hem woensdag weer.

liefs

voor jullie allemaal!

Janny

• edwin

in me msn naam staat het al..man on a mission ;)

Dit jaar hoop ik een kering te maken in me leven,denk ook dat het me gaat lukken ben al aardig op weg.Het word een moeilijk jaar voor me,maar ik zal later de vruchten plukken.Zet me tanden erin en laat niet meer los (hoort hem is stoer praten),maar ga het echt proberen.

Edwin

• Janny

onze honden en katten blijven ook veilig binnen… en niet met tegenzin als ik zo naar ze kijk! :D Het knalt al erg hier…

• Miranda

Mooie voornemens Albert en de rest.

Wat een lief jochie heb je.Ook van hieruit sterkte met de operatie alvast.

Mijn voornemens zijn t zelfde als vorig jaar; zo snel mogelijk na instorting(veel psygisch en lichamelijk ongemak) weer op zien te knappen.

Nou, mijn ervaring is inmiddels, hoe sneller ik wil hoe moeizamer t gaat, dat heb ik nog niet zo lang door en ben daar nu proberen er goed mee om te gaan.(lees acceptatie)

Het was ws. een soort opstapeling van jaren wat er in wat betere tijden uitkwam.

Ik kan niets forceren en dat heb ik fout aangepakt, ik ben nu wat wijzer en m,n voornemen blijft om met stapjes de “oude” te worden.

Ik had het alleen te gemakkelijk ingeschat.

ps. het is,hoeft niet enkel psygisch te zijn,is ook iets met schildklier weet ik sinds kort,hoop t maar, dan kan er teminste iets aan gedaan worden,maar is onduidelijk of t daaraan zeker ligt.(en het zal zeker niet de oplossing voor alles zijn ,maar kleine beetjes helpen he)

Nu ik dit schrijf zijn m,n man en kids naar m,n broer toe om oud en nieuw te vieren,dat was zo afgesproken, ik ben thuisgebleven, wilde wel mee maar ik kan niet vooruit plannen, of het nou oud of nieuw is of niet.

Het gaat te erg op en af met me en nu is het weer even af en daarom ben ik er niet bij.

Ik zit er niet zo mee,vind t sneu voor m,n man en de kids maar ze hebben me beloofd toch een fijne avond ervan te maken.

voor mij zou t een straf zijn als ik nu die drukte om me heen had.

m,n jongste zei net: ach, dan heb je teminste niet de stress van t vuurwerk, maak me nl. vreselijk druk daarom ook al is m,n man erbij, vond t wel lief en hij heeft gelijk ook nog.

Volgend jaar zal het anders zijn, ik moet leren nee te zeggen en dat heb ik nu dus ook gedaan.

verder wil ik nog steeds stoppen met roken,lukt al niet slecht maar wel met kaugum erbij, hobbel al een tijdje,stoppen lukt nog niet maar gelukkig drastisch geminderd al.

Iedereen op zijn of haar manier een fijne , veilige avond .

Liefs Miranda

• Miranda

uhum, plaatst net een berichtje over mezelf en merk dat ik t al eerder over die schildpad van me had,was niet de bedoeling, wil niet klagend overkomen en zo lijkt t wel nu,wil soms wat meer duidelijkheid verschaffen,het even van me af gooien hier op t pb wat er met me aan de hand is.

gr.miranda

• Greet

Ten eerste wil ik Albert een spoedig herstel wensen en ff een hart onder de riem steken : mijn man, die al vanaf z'n 18de een hernia had en helse pijnen heeft geleden gedurende bijna 25 jaar, werd 2 jaar geleden ‘eindelijk’ geopereerd en… GEDAAN met die rugpijn!

Ikzelf onderging 6 jaar geleden een operatie in m'n nek voor maar liefst 3 hernia's (mijn rechterarm was zomaar ineens geheel verlamd) en ook dat kwam goed, dus : je kan er eigenlijk alleen maar op vooruit gaan!

Verder zijn m'n voornemens om me minder zorgen op voorhand te maken (wat moet komen, komt toch : of ik daar nu op voorhand al van wakker lig of niet), mijn dochter nog een half jaar te begeleiden tot aan haar eindexamen middelbaar onderwijs zodat ze een faire start krijgt voor haar verdere studies ZONDER wiskunde zodat die dyscalculie haar, op dat vlak dan toch, geen parten meer speelt.In juni in de tuin een grote ‘wiskunde- en wetenschappen-boekverbranding’ te houden :D (als jullie dus tot in Holland rookpluimen zien, weten jullie waar ze vandaan komen ;) ) en dan mijn ‘intelligentie’ (eigen lof stinkt) te gebruiken voor dingen die MIJ interesseren.

Dankbaar zijn om mijn zoon die toch, ondanks alle zorgen, is uitgegroeid tot een toffe knul èn vooral van hem genieten EN als er weer eens wat misloopt, te denken dat ook dit wel in orde zal komen…

Mijn dochter haar eigen gevechten laten vechten wat betreft emotie en rationaliteit…en we zien wel!

Meer tijd te maken voor mijn man zodat we samen meer dingen kunnen doen èn verbaasd zijn over het feit dat we het, op 18 december 2006, 25 jaar met mekaar hebben volgehouden ondanks alles…

Enfin, ik kan nog uren doorgaan en hopen… dat het deze keer niet bij voornemens blijft maar dat ik het ècht zal kunnen. Want het is geen kwestie van willen maar van kunnen.

Voor iedereen : een héél gelukkig 2006!

Greet