Mijn oudste zoontje, is ontzettend druk…brutaal, grenzeloos en noem maar op, ik zal proberen bij het begin te beginnen……
Jermaine is na een moeizame bevalling geboren,(hartslag heeft ook nog op nul gestaan) en heeft via mij, tijdens de bevalling morfine binnen gehad, midden in de nacht ben ik naar huis gestuurd met kind, en o zo trots was (ben) ik!De kleine man, zag er zo tevreden uit, alleen dronk hij niet, maar sliep constant……tot 3 dagen na de bevalling, hij huilde en huilde en huilde, aan 1 stuk door.geprobeerd om de voeding te veranderen en noem maar op,Aan 1 stuk door ellende, dááág grote roze wolk……na 4 weken, trok ik het niet meer, moest naar het consultatiebureau (cb) en daar keken ze mn mannetje na….althans, dat hoort zo dus…..Nee, meid, geen gekke dingen, het is je eerste en je bent nog zo jong (20), je bent gewoon wat onzeker…..Ik de ha maar gebeld, want er móést iets zijn…..en idd, gelijk doorverwezen bleek hij KISS te hebben ( www.kiss-kinderen.nl)
Na een heleboel behandelingen, ging het redelijk goed met hem, en zijn we zo nu en dan nog eens terug geweest…..Maar goed, het ging dus “goed”met hem, en wij hadden een kind, waar we ook eens van konden genieten, zoals een andere ouder dat kan…
Jermaine bleef lastig, vervelend, driftbuien e.d houden, dus weer de ha gebeld, en heeft ons doorverwezen naar een neuroloog.Hersenfilmpje gehad, en mijn kind werd “gezond verklaard”.Op dit moment staat hij op de wachtlijst van een psychotherapeut, maar ik zit met mn handen in t haar…..
Hoe ga je in hemelsnaam om met een kind dat alles tegendraads wil, geen 10 tellen op zn kontje kan zitten, altijd maar driftbuien heeft…..ze broertje slaat, zn moeder schopt en zo kan ik wel een heel boek schrijven…..
Hoe doe je dat, hoe pak je zo'n kind aan???
Aangezien ik niets anders wist, ben ik hier maar gekomen, een orthopedachoog, kan me alleen vertellen wat ik wel en niet moet doen, hem aandacht geven wanneer hij stil is/zit e.d. maar het mannetje zit nooit stil, dus zou ik mn knul links moeten laten liggen(??)Hoe gaan jullie om met kinderen die druk zijn, niet willen luisteren en grenzeloos zijn??Ik weet t niet meer, en zijn broertje van 2, begint hem aardig na te doen in zijn gedrag, alleen doet hij het op zn pipo de clowns, want je ziet en merkt, dat ie nadenkt wat zn broer normaal gesproken doet………
Ik wil mijn kinderen allemaal gelijk kunnen behandelen, alleen weet ik niet hoe, Jermaine krijgt alle aandacht, negatief en positief……Maar aub……..help mij!!!