Wat denken jullie?

• Kitty mv 3

Ik heb het idee dat ons zoontje (5) ADHD heeft, of iets wat er op lijkt.

Eigenlijk ondedruk ik dit vermoeden al jaren. Als ik nu terug kijk valt

alles ineens op zijn plek. Als baby was hij al vreselijk druk, eerste

3 mnd alleen maar huilen. Nadat we zijn begonnen met inbakeren

ging het een stuk beter, maar het bleef wel een druk ventje.

Door de jaren heen is hij druk gebleven en het wordt alleen maar erger

lijkt het. Hij kan echt nooit stil zitten of liggen, heeft heeeeel veel energie,

kan gewoon niet stoppen met rennen en rustig doen is er al helemaal

niet bij. En luisteren… ho maar… Hij heeft gewoon geen rem. Is voor

de rest een heel vrolijk jochie, en heel erg aanhankelijk en hooggevoelig.

Iemand heeft ooit tegen mij gezegd dat hij een nieuwetijdskind is. Hebben

jullie daar wel eens van gehoord? Ben benieuwd naar jullie reacties.

Groetjes, Kitty.

• Bernadette

Nieuwetijdskinderen zijn overgevoelige, hoog sensitieve kinderen. Zij voelen emoties en verdriet van anderen heel sterk. Vaak hebben deze kinderen een vorm van paranormale begaafdheid. Ook ADHD kinderen, met de vormen ADD en PDD-NOS, en Autistische kinderen vallen onder de Nieuwetijdskinderen, dit omdat hun problematiek in de meeste gevallen dezelfde achtergrond heeft: overgevoeligheid.

Het blijkt in de praktijk dat er veel overgevoelige kinderen zijn die zich intens verdrietig voelen en niet aan kunnen geven waarom ze zich zo voelen. Dit kan een oorsprong hebben in het feit dat ze in aanleg een tweeling geweest zijn. Dit kan al vroegtijdig verstoord zijn waarbij de vrucht afgedreven werd, maar het verlatingsgevoel bij het kind dat geboren is kan een heel leven duren. Het eenzaamheidsgevoel, het niet-compleet zijn gevoel, verdriet en het gevoel hebben altijd iemand te missen komt heel veel voor.

Overgevoeligheid kan zich op vele manieren uiten, zoals emotioneel, verdrietig of in de vorm van allergie of voedselintolerantie. Veelal leven nieuwetijdskinderen te veel in hun hoofd en staan te weinig met beide beentjes op de grond. Nieuwetijdskinderen zijn vaak heel speciale kinderen die hun eigen kijk op dingen hebben, heel verrassend en opvallend creatief in het vinden van oplossingen. Net of zij een extra dimensie hebben die anderen ontbreekt. Dit leidt vaak tot onbegrip, zeker als hun handelen niet binnen de normale patronen valt, niet binnen de structuren van onze maatschappij.

Het grote aantal overgevoelige kinderen heeft te maken met allerlei invloeden van deze tijd, zoals stralingen van computers, Gsm’s, tv’s, tl-buizen, de stressmaatschappij, de eetgewoontes die we hebben, alle toevoegingen in ons voedsel waar deze kinderen overgevoelig voor zijn en daar een allergie of intolerantie voor ontwikkelen. Kinderen met een suikerintolerantie kunnen door het eten van suiker ADHD-gedrag vertonen. Kinderen kunnen ontregeld zijn door inentingen. Er zijn tal van aanwijsbare redenen mogelijk, maar helaas ook redenen die niet direct aanwijsbaar zijn.

Uit onderzoek is gebleken dat de meeste overgevoelige mensen (ook kinderen) last van hypoglycemie (suikerintolerantie) hebben. Hier kunnen erg veel klachten uit voortkomen, o.a. stemmingswisselingen.

Een hypoglycemiedieet treft u aan op: Hypoglycemiedieet

Welkom op dit forum ,

Bovenstaand las ik over nieuwetijdskinderen , eigenlijk zou je dus nieuwetijdskinderen kunnen zien als overgevoelige kinderen .ik vind bovenstaand nogal breed , wie past er nu niet tussen ???

Er is via de zoekfunctie heel wat te vinden wat A.D.H.D inhoud of A.D.D , helaas is het nog steeds zo dat je voor een diagnose toch nog bij een psycholoog moet zijn of dergelijke .

Wil je wat meer voorbeelden geven , gr Bernadette

• Kitty mv 3

Hoi Bernadette,

Bedankt voor je reactie. Ik heb ook veel gelezen over nieuwetijdskinderen, maar

vind het zo vaag allemaal.

Je wilt wat meer voorbeelden. Mijn zoontje Benjamin is een heel aanhankelijk

maar meestal een heel druk ventje. Wat heel opvallend is is dat hij heel erg

geinteresseerd is in natuur en dieren, hij weet er danook echt alles van! En daar

kan hij gelukkig veel energie in stoppen.

Verder is hij dus overgevoelig, als iemand uit zijn omgeving ziek is, of gevallen

is, dan is hij daar helemaal vol van en van slag. Dit is op school ook opgevallen.

Hij is degene die kinderen troost. Hij is ook heel aanhankelijk naar andere

kinderen toe, vriendjes krijgen regelmatig onverwacht een dikke knuffel. Wordt

niet altijd gewaardeerd…. ;-)

En dat drukke…. hij kan vaak gewoon niet stoppen met door de kamer rennen,

veel praten en de slappe lach krijgen. Is vaak erg vermoeiend voor zijn omgeving.

En als hij boos is slaat hij ook helemaal door.

Heb jij ervaring met ADHD?

Groetjes, Kitty.

• Bernadette

Hoi Kitty,

Ja ik heb ervaring met A.D.H.D , dat wil zeggen bij mijn zoon van nu 17 werd al op tweeenhalfjarige leeftijd M.B.D vastgesteld , de voorloper van A.D.H.D of de prullenbak van alles wat maar niet klopte aan een kind werd destijds M.B.D genoemd .

De laaste jaren is er bij mijn kind naast A.D.H.D ook Assperger bijgekomen een van de vormen van Autisme .

Met mijn kind heb ik dus de ervaring met A.D.H.D maar daarnaast beheer ik ook een aantal jaren dit prikbord daardoor deel ik ook vaak de ervaringen/verhalen van andere ADHDERS en hun kinderen of de volwassenen , gr Bernadette

• Miranda

Hoi,

Ja, ik herken er ook veel in, anderen vast ook wel, maarrrr wat moet je er mee.

In t verleden ook diverse natuurartsen bezocht en ja hoor, ook over mijn kind hadden ze het over nieuwetijdskind,indigokind enzv.(ontkenden zelfs dat t adhd was)

de symptonen zijn haast t zelfde als wat de reguliere artsen er van maken,adhd,pdd-nos enzv.

Voor mij komt t er op neer, zelfde aanpak.

Ik kan er niet veel anders mee, dat paranormale, ook dat herken ik, zowel bij me zelf als bij mijn zoon(adhd of ?? )

Ook wij zijn gevoelig voor hypohuppelepup, ik zelf erg zelfs maar volgens vele alternatieve genezers 75% van de mensen zonder dat ze t zelf doorhebben, een rits van vage tot ernstige klachten waarvoor geen oorzaak gevonden kan worden.

stop je dan alle “verkeerde” suikers voel je verbetering, sommige ervaren dat als een groot succes, anderen weer niet. moeilijk allemaal hoor.

Alles wat verboden is wordt aantrekkelijk, mijn kinderen zijn op die leeftijd dat je niet t zicht meer hebt op wat ze buiten de deur snoepen, m,n oudste houdt er rekening mee, m,n jongste (adhd) helemaal niet.Dan wordt t erg moeilijk.

groetjes miranda

• Kitty mv 3

Hoi Miranda,

Ik ben blij dat je mijn verhaal herkent. Dan begrijp je het tenminste ook. Hoe

oud is jouw zoontje met deze sympthomen?

Over die suikers… daar hou ik nu een halfjaar rekening mee, maar kan er

weinig van merken. En net wat jij zegt, buiten de deur heb je er geen zicht

op.

Kan je wat meer over jouw zoon vertellen, en hoe jij ermee omgaat?

Groetjes, Kitty.

• Miranda

Hoi Kitty,

Ik wil je graag wat meer vertellen maar als je t niet erg vind niet direkt,voel me niet goed op t moment,lees de berichten en reageer kort erop. Als ik langer achter de pc zit wordt ik snel duizelig.

Ik antwoord z.s.m., anders via je email,kan ook.

Kan wel alvast zeggen dat hij nu bijna 13 is en de problemen veel erger worden, toen hij jonger was al langere tijd dieet gehouden(wat suikers betrof) en het hielp enkel het topje van de ijsberg te doen smelten, nu merk ik dat ook nog wel maar alleen als hij overmatig gesnoept of gefrisdrankt heeft:-).maar daar hebben veel kinderen,volwassenen last van.

groetjes,miranda

ps wat nieuwetijd betreft, valt me op dat alternatieve genezers dat woord gebruiken ipv adhd,die indruk heb ik althans.Is het hetzelfde,tja, weet t niet…..

• Kitty mv 3

Hoi Miranda,

Geeft niet hoor dat je nu niet langer kan reageren. Beterschap, en tot gauw!

Kitty.

• Miranda

He Kitty, ik wou je even mailen maar als ik je naam intoets dan krijg ik geen email te zien terwijl t wel onderstreept is.

Mail mij anders maar even.

groetjes miranda