ADHD en PTSS

• D

Hallo allemaal,

Ik ben een man van 33 en heb ook ADHD-A. Dit is pas 2 maanden geleden vastgesteld.

Ik slik dus nu Ritalin, wat bij mij best goed werkt. Alleen zijn er andere dingen die de zaak voor mij complexer maken.

Jaren lang heb ik in de beveiliging gewerkt. En dat ging goed. Eerste Geldnet en later B&M als ziekenhuis beveiliger.

Bij Geldnet heb ik wel het één en ander meegemaakt, maar de druppel was dat ik 2 jaar geleden ook nog één ben neergestoken.

Gelukkig heb ik deze drie steken overleefd, maar ik heb er wel een posttraumatische stress stoornis aan overgehouden en ben uiteindelijk mijn baan daardoor kwijt geraakt. Vanaf dat moment heb ik een uitkering die loopt tot augustus, en word ik begeleid door het UWV en het CWI, maar allemaal heel erg traag. En ondanks dat Ritalin zijn werk goed doet, heb ik toch nog wel moeite nieuwe dingen op te pakken.

Zou je in dit soort gevallen dan niet kunnen spreken van tijdelijk arbeidsongeschikt? Ik ben nog niet met mijn verhaal bij een UWV arts geweest, maar ik ben wel benieuwd naar mensen die hier over kunnen mee praten.

Gr

D

• Baukje

Beste D,

Ik heb je bericht gelezen. Zelf ben ik ook bezig met e.e.a. uit te zoeken op het gebied van ADHD. Omdat ik veel op de sites aan het lezen ben en ik werkzaam ben in de reïntegratiebranche viel mijn oog op een bedrijf die zich bezig houdt met reïntegratie en begeleiding van werknemers met ADHD. Dit doen ze onder andere middels een individueel reïntegratietraject. Deze trajecten worden in overleg met het UWV / arbeidsdeskundige ingezet. Wellicht kan deze organisatie wat voor je betekenen en je verder helpen. Je kunt ze vinden op www. amarus.nl. Ze zitten in Nijmegen maar werken misschien ook landelijk.

Heel veel succes en sterkte

BaukjeD schreef:

>

> Hallo allemaal,

>

> Ik ben een man van 33 en heb ook ADHD-A. Dit is pas 2 maanden

> geleden vastgesteld.

> Ik slik dus nu Ritalin, wat bij mij best goed werkt. Alleen

> zijn er andere dingen die de zaak voor mij complexer maken.

> Jaren lang heb ik in de beveiliging gewerkt. En dat ging

> goed. Eerste Geldnet en later B&M als ziekenhuis beveiliger.

> Bij Geldnet heb ik wel het één en ander meegemaakt, maar de

> druppel was dat ik 2 jaar geleden ook nog één ben neergestoken.

> Gelukkig heb ik deze drie steken overleefd, maar ik heb er

> wel een posttraumatische stress stoornis aan overgehouden en

> ben uiteindelijk mijn baan daardoor kwijt geraakt. Vanaf dat

> moment heb ik een uitkering die loopt tot augustus, en word

> ik begeleid door het UWV en het CWI, maar allemaal heel erg

> traag. En ondanks dat Ritalin zijn werk goed doet, heb ik

> toch nog wel moeite nieuwe dingen op te pakken.

> Zou je in dit soort gevallen dan niet kunnen spreken van

> tijdelijk arbeidsongeschikt? Ik ben nog niet met mijn verhaal

> bij een UWV arts geweest, maar ik ben wel benieuwd naar

> mensen die hier over kunnen mee praten.

>

> Gr

>

> D

• Baukje

Beste D,

Ik heb je bericht gelezen en wens je veel sterkte. Omdat we een vermoeden hebben dat onze zoon ADHD ben ik veel aan het lezen op internet. Daar kwam ik een reïntegratiebedrijf tegen die zich richt op reïntegratie van werknemers met ADHD. Dit kan middels een IRO (individueel reïntegratietraject.) Wellicht kunnen zij je helpen en kun je in overleg met het UWV dit verder oppakken.

WWW. amarus.nl

sterkte ermee

• D

Hoi Baukje,

Zo zie je maar weer dat ‘toeval’ niet bestaat, want voor ik jou berichten had gelezen had ik al contact gehad met Amaris in Nijmegen en gesproken met dhr van de Heuvel. Ik heb zeker 40 minuten met hem aan de telefoon gezeten. Nadat ik ( een beetje opgelaten door de Ritalin) mijn ei ééns goed kwijd kon, heeft hij mij het advies gegeven om mij bij het UWV ziek te melden, omdat ik met de te grote lading die ik nu bij me draag (mijn hoofd zit zo overvol, dat ik probleem situaties niet meer aankan). Dus zo gezegd zo gedaan, heb ik mij op 27 december ziek gemeld. In Ede ga ik nu een training en begeleiding traject in, en heb met Amaris afgesproken dat ik nadat ik hun brochures heb doorgenomen contact opneem voor een afspraak in Rhenen. Maar goed, inieder geval bedankt!

De vrouw overigens die me advies had gegeven om mezelf ook te laten onderzoeken heete toevallig ook Baukje. Ze had onlangs een boek geschreven, en kwam haar (gelukkig voor mij) op de Yahoo group van ECIW tegen. Want zelfs daarvoor had ik een duwtje nodig.

Alvast een goed uiteinde,

D