Voor Volwassenen

• Jet

Speciaal voor Maggie.

Een onderwerp voor volwassenen!

Mijn man heeft als echte ADHDer om de zoveel tijd genoeg van zijn baan en is aan het solliciteren.

Hoe ervaren jullie dit. Ben je snel ontevreden over je werk? Kom je in de problemen door je ADHD? Hoe reageert je werkgever op je gedrag? Wordt er door je werkgever rekening gehouden met het feit dat je ADHD hebt?

• edwin

janeejaneejajaneejanee :D

ik werk sinds kort weer en gaat eigenlijk wel goed..mn iets afweikende gedrag schijnt sommige wel te liggen ^^:D

Ik vertel overigens nooit dat ik adhd gediagnositiseerd ben..zeker nu omdat met de laatste diagnoses weer adhd word verworpen.Normaal gesproken doe ik het nooit omdat het eigenlijk bijna alleen meer negatieve elementen met zich mee brengt.je hebt al een stickertje voordat je begint.gewoon lekker je zelf zijn totdat er een moment aan breekt totdat je denkt dat het nuttig is om te vertellen.maar gros van de bazen hebben niet zo veel mee te schaften wat je hebt.je moet gewoon een productieve werknemer zijn..al heb je ahlzeimer,als je maar omzet

en snel uitgekeken ben ik wel op me werk,maar dat komt vooral omdat ik een ambiteus manneke ben,wil altijd meer

Edwin

• maggie

lol

ik ben nu erg tevreden over mijn werkgever en werk er nu 2 jaar.ik kom niet in de problemen met mijn adhd juist omdat mijn teamleidster er begrip voor heeft zij zorgt er ook voor dat ik de uitdaging blijf houden die ik nodig heb.(cursussen,plannen uitwerken enz) ze maakt ook flink gebruik van mijn enthousiastme om zo meer voor mekaar te krijgen bij de collega's.

ik weet wel dat ik heel veel mazzel heb met zo een baas.

heb het ook wel anders meegemaakt.

pas geleden was ik in een gesprek met een collega om haar aan te spreken op haar disfunctioneren en dat ik me daar aan ergerde(liet alle troep achter voor de volgende dienst en dat was ik dit gebeurt regelmatig en dat kan niet als je een huishouden met 12man moet runnen) en deze gaf me een steek onderwater dat niet iedereen zo hyper kon zijn als ik(slik rita geen hyperactieviteit op me werk)

ben daar mee naar me teamleidster gegaan en die collega kon op het matje komen. (teamleider vind mij goed functioneren en wil niet dat ik op mijn adhd afgerekent wordt alleen als hier echt iets van te merken is en dan nog moet de collega dit eerst met haar bespreken.)

dus ik ben gezegend met een goede baas die me alles bied wat ik nodig heb.

ps bedankt jet voelde me hier echt niet meer thuis

groetjes maggie

• Jet

Bij het sollicitatiegesprek van vanmiddag heeft manlief met zeer veel trots zitten vertellen over de ADHD als zeer goede eigenschap.

Onder met mom van; "ik ben een druk baasje en heb het liefst dus een lekkere stapel werk waar ik me op kan storten. Een strakke tijdlimiet waarbinnen je moet vallen. etc. etc. Nou, dat werd toch als zeer positief ervaren :D

gr. Jet

• anoniem

Voor volwassenen, ik was al bang dat Jet wild werd… :D:D:D

Maar ik had de post van Mag nog niet gelezen.

Kan ik me overigens ook wel in vinden. ;)

(Al ben ik dan nog maar net volwassen, haha…)

• Jet

hahaha,

Je boft maar met zo'n baas…Alhoewel ik dus ook niet te klagen heb.

Die wordt af en toe gek van me als ik achter de computer zit daar en ik moet iets moeilijks doen. Dan zit ik dus de heletijd te tikken of met mijn voet te wiebelen. In een heel klein kantoortje wil dat nog wel eens storend zijn. ;-)

Pas zat ik te vertellen over de kinderen en wat een lol maar soms ook rottigheid je tegenkomt met die adhd. Tja,,,, zei hij ; "Ik geloof dat ze toch ook een heleboel van JOUW weg hebben en niet alleen van je man :D:D:D"

Vorige week was ik echt helemaal nijdig en stond op het punt een steen door het beeldscherm heen te gooien (computer deed niet wat ik wilde en dan wil ik nog wel eens een opvliegend karakter hebben)

Toen zei hij: Jet, ik wordt helemaal GEK van je. Ga alsjeblieft naar huis…..doe eerst deze brieven nog op de post en kom vooral pas volgende week terug. Ennnu hopenlijk kalmeer je een beetje in het weekend. :D

Dat kalmeren is niet helemaal gelukt dus dat ga ik morgen weer op hem afreageren. gnagnagna

gr. Jet

• Bernadette

Als Jet wild word hou je oren maar dicht want zij en N kunnen er samen wat van dan roep ik dikwijls

en dan worden ze nog gekker .

O jee een lichte vorm van ………… :D:D nee hoor mijn kinderen vinden haar cool vooral als ze bij haar in de auto mogen en ze slingerende bochten neemt zodat B tegen haar vriendje opduveld en dan maar zeggen dat gunnen we ze toch N ,

had je niet gedacht he , dat ik dat wist Jet , liefs det

• Jet

Gewoon omdat ik dezelfde muziek leuk vind als jouw kinderen en als we in de auto zitten er één bak

herrie is………

Ennu, niets is toch leuker dan “perongeluk” in de armen van je vriendje te vallen. Daar moet je als moeder je maar niet te veel druk over maken…..

T-is jammer dat je mijn kerstkaartje hier niet neer kan zetten……:D

Dan zouden er denk ik ook een heleboel meer mensen ineens

gaan roepen….

Verder zal ik er niet over uitwijden….

:D:D:D

Knuffie, Jet

• nina

Hi Jet,

Met mijn cv jaag ik elke werkgever op de kast. Ik heb het niet langer dan 1,5 jaar bij een werkgever uitgehouden. Gemiddeld 4 maanden per baan en regelmatig verschillende werkgevers tegelijk. Mijn arbeidsverleden omvat zeker 60 werkgevers.

Nu heb ik bijzonder afwisselend werk waar ik niet verwacht dat ik ik me de komende jaren ga vervelen. Elke dag afwisseling en uitdaging. Na 1,5 jaar boeit mijn werk me nog steeds.

Ik heb het niet veel over gehad over dat ik adhd heb. Eerst wist ik het niet en toen ik het wist leerde ik dat werkgevers dat niet boeit. Je moet gewoon werken met of zonder adhd. Ik kan nu wel ergens rustig zitten als ik dat wil maar ik maak er geen gebruik van. Dat heeft niet speciaal te maken met dat ik adhd heb maar met dat iedereen wel eens even rustig wil zitten. Is een soort van cultuur, zo van leven en laten leven.

Ik ervaar niet dat adhd me hindert in mn werk. Tis meer dat de combinatie werken, kids, huishouden en adhd niet simpel voor me is. Maar dat is weer wat anders. Van alleen adhd heb ik geen last, wel als ik last van chaos krijg maar dan vind ik weer dat ik mijn werkgever daar niet mee moet opzadelen. Die kan er niets aan doen dat ik adhd heb.

Ik gebruik voornamelijk de voordelen van adhd. Aan elk nadeel zit een voordeel hè?

Groetjes

Nina

• edwin

Precies kan ook..adhd in een ander jasje stoppen ;)

heb ik het ook wel eens over gehad