pgb of extra kinderbijslag

• gerdien

Hallo mensen

Wij hebben een zoon van 11 en een van 6 de laatste heeft adhd en odd vastgesteld door jeugdzorg en een onafhankelijke eerste lijns psycholoog

Ik heb een vraagje in mijn omgeving hoor ik steeds meer over extra kinderbijslag maar ook over pgb

Kunnen jullie mij vertellen of er nu hetzelfde bedoeld wordt ofr dat het iets totaal verschillend is

En waar ik moet wezen om extra kinderbijslag(als dat kan) aan te vagen of anders pgb?

Als ik kijk wat onze zoon vernielt kom ik op heel veel kosten helaas.

Alvast bedankt en prettige feestdagen allemaal!!!

Groetjes Gerdien

• saskia

hoi gerdien ,ik weet er ook niet alles van maar wij hebben een 7 jarige zoon met adhd en hebben een pgb en ook een tog regeling dat houdt in dat je extra geld krijgt over de kinderbijslag heen,dat hebben we bij de svb aangevraagt.dus op bijde regelingen recht met het pgb kun je zelf zorg inkopen,en met de tog regeling kun je in feite doen van je zelf wilt.groetjes saskiagerdien schreef:

>

> Hallo mensen

> Wij hebben een zoon van 11 en een van 6 de laatste heeft adhd

> en odd vastgesteld door jeugdzorg en een onafhankelijke

> eerste lijns psycholoog

> Ik heb een vraagje in mijn omgeving hoor ik steeds meer over

> extra kinderbijslag maar ook over pgb

> Kunnen jullie mij vertellen of er nu hetzelfde bedoeld wordt

> ofr dat het iets totaal verschillend is

> En waar ik moet wezen om extra kinderbijslag(als dat kan) aan

> te vagen of anders pgb?

> Als ik kijk wat onze zoon vernielt kom ik op heel veel kosten

> helaas.

> Alvast bedankt en prettige feestdagen allemaal!!!

> Groetjes Gerdien

• saskia

Hoi Gerdien, ik weet er ook niet alles van maar wij hebben voor onze 7 jarige zoon een pgb waarmee we zelf zorg in kopen, daarbij ook bij de svb(kinderbijslag)een TOG regeling dan krijg je boven op een bedrag waar je mee kunt doen wat je zelf wilt.onze zoon heeft adhd en vraagt veel zorg en daarom is die TOG toe gewezen.

groetjes saskia

• gerdien

Hoi Saskia

Bedankt voor je reaktie

Dan ga ik eerst maar bij svb aan de bel trekken

Er gaat hier met de regelmaar moedwillig dingen kapot in huis

Groetjes Gerdien

• Bernadette

hoi Gerdien ,

Je zou naast een TOG ook een p.g.b aankunnen vragen , TOG is euro 199 per kwartaal erbij .P.G.B ligt eraan maar het voordeel daarvan is dat je van buiten af iemand kunt inhuren om jou en je kind te helpen , gr Bernadette