Hoi Trubbelmama,
Eigenlijk weet ik helemaal geen bal af van narcoleptie maar ben in het derde jaar van een medische studie dus mijn aandacht was gelijk getrokken.
In je onderstaande topic heb ik een stukje geschreven over de BSM. Brain Stimulating Method en dat is wat ik aan het studeren ben. Daar heb ik al geschreven over het verband tussen de hersenen en de andere organen in het lichaam.
Nou hoop ik dat ik niet te medisch voor je ga worden….. sorry, fluit me anders maar terug dan probeer ik het op een andere manier uit te leggen.
Ik ben even gaan googlen en vond een stuk van het leids medisch centrum waar een promotie werk is waar duidelijk onderzoek is geweest naar narcoleptie in combinatie met kataplexie en de oorzaak. Daar constateren ze dat het een tekort is aan hypocretine in de hersenvloeistof. Vervolgens trekken ze verbanden met de hypothalamus en hypofyse (twee hersendeeltjes die de hormonen reguleren) en met de uitstoot op verkeerde momenten van het groeihormoon bij narcoleptie patienten. (kan veroorzaakt worden door zwakke hypothalamus)
Ook wordt er melding gemaakt van de mogelijke afwijkingen in de hypofyse-bijnier- en de schildklier-as.
Met die informatie kan ik al veel meer en dit zegt me dus een heleboel.
Nou gaat dit je meer om het verband tussen de problemen van je vader en die van je kinderen. Als de narcoleptie inderdaad mede veroorzaakt wordt door een zwakke functie van de hypofyse in combinatie van de bijnier en schildklier dan kunnen je kinderen daar een heleboel erfelijk van mee hebben gekregen.
Over de bijnier heb ik in je andere topic al wat geschreven en deze is zeer gedragsbepalend. Het groeihormoon en daar aan gerelateerde eiwit heeft veel meer functies dan alleen maar het groeien.
Heel veel gedrags kenmerken van ADHD en PDD-nos heb je bij een zwak werkende hypofyse. Zeker als dit in combinatie gaat met de schildklier en bijnieren.
Het zou dus heel goed mogelijk kunnen zijn, zeker omdat je twee kinderen hebt die problemen hebben dat die deze zwakke orgaanfuncties van hun opa hebben overerft.
Nogmaals, ik kan inhoudelijk helemaal niets over de neurofeedback zeggen, maar wel dat er aan de bovenstaande problemen met de BSM zeker wat te doen valt.
Dan zal er per kind bekeken moeten worden welke functies van welke organen minder zijn. Op welke delen van de hersenen daar de invloed op is. Vervolgens door middel van voedingsadviezen, voedingssuplementen als vitamines en mineralen en hele gerichte lichamelijke oefeningen geprobeerd worden het hele systeem van het kind te versterken. Dit versterken heeft zeer zeker een positief effect op het gedrag en de problematieken van je kinderen.
Mocht je meer vragen hebben geef dan maar een gil.
gr. Jet