Voorstellen

• esmeralda

Hallo,

Ik zou me graag willen voorstellen.

Ik ben esmeralda, en mama van 2 dochters van 11 en 3 jaar.

mijn 11 jarige dochter genaamd kelsey heeft adhd.

dit is nu denk ik 3 jaar “officieel”erkent.

en ze krijgt hier voor 2x per dag 1.5 tablet ritalin.

Kelsey gaat volgend jaar naar het voortgezet onderwijs, spannend alom, voor haar en ons.

In het verleden hebben we veel strubbelingen met haar gehad, en nog steeds ondanks haar ritalin, kan ze nogal een aparte draai aan alles geven.

In onze ogen zal ze altijd een zorgen kindje blijven.

En vraag me steeds vaker af hoe dat later moet gaan met madam.

Het is een meid met eenhart van goud, alleen zo onvoorspelbaar, en dat meestal op een negatieve manier.

gr esmeralda

• Greet

Hallo Esmeralda,

allereerst hartelijk welkom op dit prikbord.

Ik zou willen dat ik je goede moed kon inspreken maar integendeel : ik zou je willen vragen je op het ergste voor te bereiden : de puberteit komt eraan en dat is ADHD tot de tiende macht :( en vanuit deze ingesteldheid kan het alleen maar meevallen ;) )

Ikzelf heb een zoon van ondertss 21 met eveneens een hart van goud maar ik kan je verzekeren dat zijn puberteit (èn z'n middelbare schoolloopbaan, ondanks een IQ om u tegen te zeggen, een RAMP was… hij heeft het gehaald maar dankzij mijn man en mij..)

Ondertussen is de ‘schoolstress’ weggevallen : we hadden hem 1 jaar de kans op hoger onderwijs gegeven (heeft hij 2 keer geprobeerd, 2de keer op z'n eigen kosten trouwens) maar dan op z'n eentje… zonder onze hulp (of contrale en dwang).Je mag het resultaat raden… is helemaal niet moeilijk…

Nu werkt hij in een groot chemisch bedrijf, werkt in ploegendienst en is gelukkiger dan ooit tevoren.

Ik weet dat ik makkelijk praten heb omdat ik nu de resultaten zie waarvan ik nooit DURFDE dromen. Ik hoop alleen maar dat het je kan helpen de komende jaren een beetje te relativeren want het allerbelangrijkste is DAT HART VAN GOUD ….

Liefs, Greet

• edwin

Mag je mooi in je broekzak steken :D

Tuurlijk is dat vaak een moeilijke tijd,maar zijn er ook zat die het met minder problemen doen ;)

Welkom in iedergeval,

Edwin