juf heeft gebeld

• mimi

zoon zit op het sbo onderwijs en heeft sinds drie maanden ineens een hele achteruit gang in zijn gedrag, hij luistert wel naar de leerkrachten maar naar de kinderen is hij vreselijk agressief moet hij constant iemand aanraken of pijn doen

hij zit nu achter schotten in de klas

als dat niet gaat moet hij uit de klas gezet worden en dat betekent dat hij alleen maar leert en niet meer deelnaeemt aan het klassikaal gebeuren

we lopen nu weer bij de neuroloog voor onderzoeken zoals 24 uurs EEG

24 uurs urine onderzoek, uitgebreid bloed onderzoek en en er wordt een huid schrapje onderzocht van zijn arm

en hij moet naar de oogarts in het ziekenhuis

de neuroloog zegt dat hij nog niks denkt hij vind het ook vreemd dat er in korte tijd

zo,n grote verandering in zijn gedrag is waargenomen, we hebben geen idee wat dit kan zijn, hij heeft ook epilepsie en adhd misschien heeft dat een verband of zit er toch wat anders achter, maar als dit zo door gaat dan zal hij toch niet meer op het sbo kunnen blijven en wat dan, waar moet hij dan naar toe

hij is heel erg onrustig, geeft dat zelf ook aan

soms heeft hij erge hoofdpijn wat bonkt in zijn hoofd dat laatste zegt hij thuis niet maar wel op school tegen de leerkracht heel vreemd

• Jet

Hoi Mimi,

Volgens mij is iedereen ingeslapen op het prikbord. Normaal zijn er zat mensen die wel een berichtje schrijven en antwoord geven op je vragen.

Vaak zie je dat er soms maar een klein dingetje nodig is om in een negatieve spiraal terecht te komen.

Misschien heeft de leerkracht meer moeite met hem, daardoor is zijn reactie naar je kind anders, vervolgens gaat hij nog vervelender doen en zo ga je al snel de weg naar beneden. Positieve aandacht, complimentjes daar kom je vaak veel verder mee.

Over de plotse verandering van zijn gedrag kan ik weinig zeggen. Ik zou het niet weten. Heeft hij misschien een harde klap op zijn hoofd gehad?

Voor mij zijn er maar een paar dingen die hoofdpijn zouden kunnen verklaren.

Iets aan zijn ogen waardoor die teveel inspanning moeten leveren.

of dat er tijdens zijn geboorte (of door een flinke klap op zijn hoofd) spanning is komen te staan op zijn schedelbotten. Voor dat laatste zou je eens naar een osteopaat kunnen gaan.

Maarrrru, waarom moet hij die verschillende onderzoeken ondergaan als urine, eeg en huid etc. etc. Hoezo bij een neuroloog? Is er dan niet veel meer aan de hand wat dit gedrag zou kunnen veroorzaken?

gr. Jet

• mimi

tjonge ik dacht ook al of iedereen is ingedut of hebben ze het allemaal zo druk dat ze niet kunnen reageren,

ik ben nu net bij de oogarts geweest in het ziekenhuis, het verschil was minimaal maar om echte klachten te hebben is+ of min ook weer belangrijk

dat maakt ook weer verschil, nu krijgt hij een bril om te kijken of dat helpt

de overige onderzoeken is om het echt uit te zoeken waarom het in drie maanden tijd zo achteruit is gegaan in gedrag wat is er meer aan de hand