pgb

• sonja.

Hoi,

Ik ben net bij de kinderarts geweest voor mijn dochter adhd en de arts had het over pgb-budget voor logeerhuizen of naschoolse opvang, maar dat zie ik niet zo zitten dan heb ik het gevoel dat ik ze wegstop, ze heeft er natuurlijk ook niet om gevraagd.

Wat is er nog meer te krijgen met het pgb, en wat zijn jullie ervaringen met logeerhuizen, ik vind dat namelijk nogal moeilijk.

Hopend op veel reacties, groetjes sonja.

• mimi

ook ons is dit aangeraden en wil eigenlijk niet aan logeer huizen denken, het idee dat ik het kind van mij afschuift

graag hoor ik ook wat de mogelijkheden zijn van het pgb

en is het ook mogelijk dat je reiskosten uit het pgb kan betalen

• nina

Voor heel veel informatie www.pgb.nl

Reiskosten kunnen onder voorwaarden betaald worden uit pgb. Reiskosten kunnen ook meetellen als ziektekosten bij de belastingaangifte. Heb je een laag inkomen dan kun je wellicht bijzondere bijstand aanvragen.

PGB is voor van alles te gebruiken. Wordt betaald vanuit de AWBZ dus moet verantwoord gebruikt worden. Logeren is ontlasting voor de ouders, heeft niets met “wegstoppen of afschuiven” te maken. Als ouders kan je dan even aan jezelf toekomen of aan de rest van je gezin. Logeren kan overal zijn. Op zorgboerderijen, logeerhuizen, bij familie of instellingen.

Probeer het negatieve eruit te halen. Je krijgt geen pgb als je het niet nodig hebt. Het is bedoelt om zorg in te kopen. Dat kan onder ander ondersteuning thuis zijn of logeerfunctie. Zorg door anderen kan je als ouders ontlasten want kinderen met adhd kunnen een behoorlijke aanslag plegen op je dagelijks functioneren. Het heeft ook niets te maken met dat je als ouders faalt. Rust voor jezelf en je (andere) kinderen, dat is wat je met pgb voor elkaar kan krijgen. Je kan dan gewoon betalen voor de zorg die anderen geven.