herkent iemand dit

• mimi

mijn kind (9) heeft adhd en epilepsie zit op sbo onderwijs maar zelfs de juf zegt dat het extreem is zelfs voor iemand met adhd maakt soms bij het spelen harde geluiden bij corrigeren moet het nog een paar keer doen, maakt dingen van anderen kapot, treitert en is extreem onrustig en slaapt niet goed word halverwege de nacht steeds wakker, geeft zelf aan dat het druk is in zijn hoofd en dat als hij weer is een agressieve bui heeft dat zijn hoofd daarna koud is van binnen

nu gaan we met hem onder zoeken doen als een 24 uurs EEG en een vep onderzoek ook wordt er uit gebreidt bloed geprikt.

en 24 uur urine op gevangen voor onderzoek

heeft iemand hier ervaring mee, en wat kwam er uit

• nina

Hoi Mimi

Ik heb ook adhd en epilepsie en slik nu alleen nog maar een minimale hoeveelheid medicijnen voor epilepsie. Ik heb Ritalin geslikt maar ben daar mee gestopt.

Ik heb met tussenpozen verschillende medicijnen geslikt voor epilepsie. Ik hing telkens op de bijwerkingen (van alle medicijnen eigenlijk die ik heb geslikt). Omdat ik ondertussen van neuroloog was veranderd heb ik verschilende medicijnen tegen epilepsie geslikt. Nou weet ik niet precies welke dat was (depakine, diphantione of tegretol) maar van één van die drie werd ik vreselijk agressief en had het gevoel dat ik straalbezopen was. Dat kostte me toen zowat mijn baan. Ik ben daar dus mee gestopt, wilde niet afwachten tot de bijwerkingen weggingen. Van de andere 2 kreeg ik allergische reacties. Na veel zeuren ben ik aan mijn ouderwetse medicatie (phenobarbital) gegaan wat al die bijwerkingen niet had.

Het grote nadeel van anti-epileptica vind ik dat ik er zo duf van wordt. Ik kreeg daarom een combinatie van mijn oude medicatie met caffeïne. Ik slikt die al toen ik 12 was maar dan zonder caffeïne. Nou, ik zag het licht!! Dat was de beste tijd van mn leven. Toen ik kinderen wilde ben ik weer met die medicijnen gestopt omdat die medicijnen ernstige aangeboren afwijkingen tot gevolg kon hebben.

Pas jaren later werd adhd bij mij vastgesteld. Ik heb lang nagedacht over de tijd dat ik die combinatie van medicijnen met cafeïne slikte. Ik voelde me toen een stuk rustiger en sliep ondanks de caffeïne heel goed. Heb nog eens aan een neuroloog gevraagd of ik die combinatie mocht hebben. Hij vertelde me dat die medicijnen hopeloos verouderd waren en dat caffeïne hartproblemen veroorzaakt op den duur. Daarom heb ik nu wat anders.

Dat gevoel van koud in mn hoofd heb ik mn hele leven al. Weet niet waar dat van komt maar het is wel een heel akelig gevoel. Het is net alsof een stuk van mn hersens in de ijsblokjes zit. Ik krijg het dan ook heel erg koud en het gevoel dat ik ga staren en niet meer helemaal op aarde ben. Ik ben dan heel gevoelig voor geluiden. Ik blijf wel bij dus het is geen aanval van epilepsie denk ik. Het komt gelukkig niet zo vaak voor maar dan moet je ook niet in mn buurt komen.

Slik ik mn medicijnen voor epilepsie niet (ik vergeet dat nogal eens) dan wordt het ook druk in mn hoofd. Maar het is toch anders dan adhd-chaos. Zit een wezenlijk verschil tussen.

Weet je waardoor een aanval bij je zoon wordt opgewekt? Dat kan namelijk ook onrust veroorzaken. Ik heb dat tenminste wel en ontwijk die omstandigheden want dat geeft onrust wat nog erger is dan adhd.

Groetjes

Nina