Volwassen en ADD?

• Nelly

Hallo allemaal, bedankt voor jullie reacties. Ik ben er ook nog lang niet zeker van dat ik ADD heb, ben momenteel voor stressklachten onder behandeling bij een homeopaat en zal het daar zeker eens voorleggen. Eigenlijk schrik om de hele medische psychiatrische mallemolen in te gaan, ook omdat ik mijn leven toch nog enigszins onder controle heb. Ik maak geen schulden en heb eigenlijk alleen zelf last van die onrust in mijn hoofd. Als kind had ik geen klachten, is pas als volwassene gekomen. Zie ook op tegen het slikken van medicatie omdat ik jaren geleden antidepressiva genomen heb en het me enorm veel moeite kostte om daar van af tekomen. In eerste instantie werd ik ook helder daarvan, later alleen suf en laconiek (wel beter trouwens dat dat constante gepieker). Wat ik het meest vervelend vind is dat ik dom en ongeinteresseerd over kom en dat niet ben. Omdat ik redelijk intelligent ben kan ik nog behoorlijk functioneren (weliswaar onder mijn niveau) maar het kost me steeds meer moeite. Esther, je verhaal is herkenbaar, is er bij jou ooit een diagnose gesteld?

Groeten, Nelly

• edwin

Precies ;)

• Breedbekkikker

Nou, mij lukte het maar niet om er verslaafd aan te raken, want ik vergat die rotpilletjes steeds in te nemen, terwijl ik voor andere verslavingen toch heel gevoelig ben!

• maggie

hoi ed

ik gebruik nu al 3 jaar rita maar kan zeggen dat ik neit verslaafd ben kan makelijk zonder!

ik ben verslaafd aan roken en weet dus wel het verschil tussen wel en niet verslaafd zijn aan iets lol

als ik geen sigaretten in huis heb dan wordt ik pas gek. als er geen rita is boeiend!

-Methylfenidaat is verwant aan cocaïne wat ook de prestatie verbeterd.

ik d8 eerder aan speed lol ik heb coke geprobeerd en werd er alleen maar agressief en para van. speed integendeel werkte perfect ik werd superrustig het zelfde effect als rita dus.

haahhaha dus als de rita ooit niet meer vergoed gaat worden gaan we massal aan de speed lololololool ;-)

• edwin

ik gebruik nu al 3 jaar rita maar kan zeggen dat ik neit verslaafd ben kan makelijk zonder

Doe het dan ;)

heeft het geen toegevoegde waarde voor je moet je het niet gebruiken..heeft het wel toegevoegde waarde dan moet je het wel gebruiken,maar het feit dat je toch door blijft gebruiken terwijl je makkelijk zonder kan.daar ken je over nadenken ;)

-Methylfenidaat is verwant aan cocaïne wat ook de prestatie verbeterd.

De chemische basis is het zelfde.misschien bedoelde ze dat en ik ervaar het zelfde met coke als wat jij doet,maar het kan echt wel je prestaties bevorderen.

• Disco

aan jou de keuze.

de hele medische psychiatrische mallemolen zal je in moeten voor een diagnose.

het zou je kunnen helpen in je hoe en waarom.

Begrip van de buitenwereld zal je niet of nauwelijks ondervinden.

Onder je niveau vele ADHDers zullen je een hand kunnen geven.

Ben van alles geweest maar altijd voor een korte periode, vond m'n rust in een eigen bedrijf.

Antidepresiva wordt veel bij ADHDers toegediend.

Vergeet niet dat ADHD vaak laat vastgesteld wordt(bij mij nu op 43 jarige leeftijd), mensen functioneren vaak redelijk tot er iets voordoet stress verdriet noem het maar op.

Dan komt de aanwezige ADHD bovendrijven

Theo

• maggie

in het dagelijks leven heeft het zeker wel toegevoegde waarde.

als ik geen rita zou gebruiken zou ik geen werk meer hebben.

en zou mijn leven er heel anders uitzien.

maar dat wil niet zeggen dat ik er verslaafd aan ben. het is voor mij een hulpmiddel waar ik veel aan heb.

ik wil niet het prototype adhder worden (de meeste die ik persoonlijk ken)

werken niet (want hun baas accepteerde hen niet)

hebben hun school niet afgemaakt

schoppen tegen de hele maatschappij aan (zij zijn goed en de rest sucks)

het idee dat ze zo goed zijn bla bla

ik wil niet zo zijn dus zal ik een keuze moeten maken en datheb ik gedaan en die is voor mij goed uitgepakt!

kijk hoe graag je het ook wil de maatschappij past zich niet aan aan de adhder de adhder moet zich aanpassen aan de maatschappij en als je dat in je hoofd heb je een stuk verder.

groetjes mag

• Greet

Hoi Ed,

ik heb het hier al eens verteld : ik ben 100% zeker dat ik GEEN adhd heb, nam eens een Ritalinnetje omdat mijn zoon er zo depressief van werd en ik wel eens wilde weten wat dat spul met mij zou doen (nieuwsgierigheid?) Wel, ik werd er niet

helderder,rustiger,energieker,geconcentreerder van : ik werd agressief en zou alles en iedereen die in m'n buurt kwam aangevlogen zijn. Ik vtoeg me dan ook af of dit dan de effecten van ‘speed’ zijn….????? (niet aan te raden in mijn geval dan, ik had minstens verwacht dat in in een kl

• Greet

Hoi Ed,

ik heb het hier al eens verteld : ik ben 100% zeker dat ik GEEN adhd heb, nam eens een Ritalinnetje omdat mijn zoon er zo depressief van werd en ik wel eens wilde weten wat dat spul met mij zou doen (nieuwsgierigheid?)

Wel, ik werd er niet helderder,rustiger,energieker,geconcentreerder van : ik werd agressief en zou alles en iedereen die in m'n buurt kwam, aangevlogen zijn.

Ik vroeg me dan ook af of dit dan de effecten van ‘speed’ zijn….????? (niet aan te raden in mijn geval dan, ik had minstens verwacht dat ik in één klap mijn huis aan de kant zou hebben ;) maar niks was minder waar)

Ik kan alleen maar concluderen dat het ‘sterk spul’ is waar je beter niet op je eentje mee experimenteert. Alleen na een diagnose ev. gebruiken maar zeker niet gebruiken als diagnosemiddel want het zijn GEEN snoepjes en sommige niet-adhd-ers reageren er wel goed op en dan is het idd verslavend, zoals Nina al aangaf.

Groetjes, Greet

PS Het is m'n toetsenbord dat raar doet… heb me al een nieuw aangeschaft maar ik snap er niks meer van….dus de berichten zitten hier aan de speed :)

• edwin

De werking verschilt natuurlijk per persoon.In mijn oude kennissenkring was de werking in meeste gevallen als boven geschreven,idd speed kan ook zon soort effect hebben.Stel nou dat het effect zo zou zijn in bijna alle gevallen zoals jij beschrijft zou de drugs zo van de markt zijn.Maar goed,Dwalen beetje af nu en geen pilletjes meer slikken meer he greet ;):D

Groetjes Edwin