Ik ben een vrouw van eind 30 die als kind en puber intelligent was, heb dan ook op mijn sokken de middelbare school doorlopen. De laatste 15 jaar merk ik echter steeds meer dat ik vastzit. Ik kan niets onthouden, ben enorm chaotisch, voel me alsof ik niets onder controle heb en hoewel ik werk doe wat onder mijn niveau zou moeten liggen (sorry als dat arrogant klinkt, is niet de bedoeling) kan ik dat maar amper aan, laat veel steken vallen, kan geen verantwoordelijkheid aan, kan me tijdens vergaderingen niet concentreren… Een ramp! Ik baal ervan dat ik dom overkom en dat mijn hoofd altijd vol zit. Ik baal ervan om te piekeren over alles en me niet te kunnen ontspannen. Vorig jaar heb ik een paar maanden met een burnout thuis gezeten maar ik voel zodra er wat druk op de ketel komt dat ik weer diezelfde kant opga. Ik wil eigenlijk hard weglopen van alles -vooral het werk- maar weet uit ervaring dat ik ergens anders tegen hetzelfde probleem oploop. Toevallig kreeg k onlangs wat info over ADD onder ogen en dat klonk me zo bekend in de oren. Ik ben niet druk, juist heel rustig, maar dat komt vooral uit onzekerheid voort. Graag zou ik met lotgenoten of mensen die ervaring hebben met ADD praten. Heb ik wel ADD? Wat valt er aan te doen? Het is zo moeilijk uit te leggen aan anderen waarom ik alles gelijk weer vergeet wat ik niet opschrijf, waarom ik ongeinteresseerd over kom terwijl ik het goed bedoel. Dank voor evt. reacties!