Vorig jaar kreeg ik voor het eerst een pgb-indicatie zonder iemand gezien te hebben. Dit jaar komen ze langs. Ik ben behoorlijk bang het budget weer kwijt te raken. Wie heeft tips, waarschuwingen of ervaring?
Hoe was het ook al weer…..
Het wasrek in de gang met kleding…. Beddegoed in het trappegat te drogen.
Kinderen twee dagen veel te lang ophouden en veel suiker geven…..
De jongste tussen de middag niet laten slapen.
Alle regelmaat die je zo zorgvuldig hebt opgebouwd even laten waaien.
Laat ze beide nog een extra vriendje of vriendinnetje van school mee nemen..
Afspreken met Jeugdzorg als de kinderen thuis zijn.
Geen make-up op. Haren wel netjes gewassen, maar niet föhnen of zo. Lekker plat langs je hoofd. Ga een paar dagen flink laat naar bed en koester de wallen onder je ogen.
Wel stofzuigen maar het stof lekker op de vensterbank laten liggen.
Alvast beginnen aan het eten…..Want later op de middag kom je er “nooit” meer aan toe…
Uhm, ik weet even niets meer..
gr. Jet
Ho even dit gaat fout zo hoor.
Je moet juist laten zien dat je gezin er erg goed op vooruit gegaan is.
Anders heeft dit jaat PGB toch niets uitgehaald.
Die van ons moeten voor april weer verlengd worden.
Maar mij lijkt dat je dan beter kan laten zien hoeveel goeds PGB heeft gebracht.
Zo kunnen ze zien wat het verschil met en zonder PGB is.
Het advies van Jet lijkt mij beter als er iemand komt voor de TOG.
Groetjes adhd ma
Ja mensen, dat is nou precies het dilemma. Ik was van plan volkomen eerlijk te zijn, want ons budget is naar mijn mening 100% terecht. Maar ze komen morgen al en ik begin nerveus te worden. Zonder het budget ga ik ten onder. Echt waar.
Natuurlijk kan ik zeggen: tatata dit is het resultaat van uw centen.
Toch ben ik er niet gerust op dat ze er doorheen kunnen kijken. Ze zien een fantastisch huis met een spiksplintrenieuwe voortuin waar (dankzij het pgb) orde heerst, drie beleefde kinderen zonder vlekken, een vader met een goede baan (ik hoop toch zo dat ze niet vragen wat hij doet) en een moeder die per definitie vrolijk doet en energiek lijkt.
Mijn man is morgen thuis en ik heb hem verteld dat hij volkomen zichzelf moet zijn (dus chagrijnig, driftig en als het even kan met een migraine-aanval of maagzweer)
en ik doe denk ik toch maar een broodje suiker als ontbijt met een groene lolly erbij.
Hoi Ester,
Dat zeggen! Dat je ten onder gaat als je geen PGB meer krijgt. Door dat 1-loket gedoe bemoeit jeugdzorg ermee want zij zijn er voor opvoedingsproblemen cq -ondersteuning.
Niet te dramatisch doen anders zou het kunnen zijn dat je op een andere, minder gewenste manier de aandacht van jeugdzorg trekt.
Je redt het omdat je zoveel ondersteuning krijgt. Zonder ondersteuning loopt de boel in het honderd en dat wil niemand. Want kinderen zijn het beste af bij hun ouders die niet overbelast zijn door problemen met kinderen veroorzaakt door stoornissen.
Je verhaal vertellen en eerlijk zijn. Beroepshalve hoor ik erg veel ellendige verhalen en zie veel zielige mensen, de een nog erger dan de ander. Ik ga voor aannemelijk want aan problemen moet een grondslag zijn wat valt te controleren. Met alleen zielig doen en ach en wee klagen kom er vaak niet, integendeel zelfs….. Kan reden zijn tot nader onderzoek waar je nou net niet op zit te wachten!!!!
Wees dus concreet. Leg de probs duidelijk op tafel en dat jij ze niet op eigen houtje aankan. Dat werkt het beste! Zorg voor kinderen met stoornissen/handicaps is meer dan gebruikelijke zorg die ouders voor hun kinderen hebben. Dat is het criterium.
Hoe je huis eruit ziet, hoe jij eruit ziet, hoe je man of je tuin eruit ziet zegt niets over jullie dagelijkse problemen. Uiterlijk is slechts de buitenkant. Een sjaggerijnige man kan reden zijn om jullie door te sturen naar relatietherapie of hem alleen naar therapie en dat de kinderen de dupe zouden zijn van relatieproblemen of andersinds problemen in de huiselijke sfeer.
Doe dus gewoon en speel geen toneelstuk, is echt fout en wordt snel doorzien. De mensen die thuisbezoeken doen of intakes zijn meestal (okee, niet allemaal) door de wol geverfd. Let daar op!! Ze zijn niet gek hoor.
Groetjes
Nina
Bedankt voor je steunende woorden. Ik heb gisteravond gewoon het huis opgeruimd, en heb de broodjes al gesmeerd, gewoon met kaas en worst. Mijn man zal chagrijnig zijn, de jongste twee waren namelijk om 5 uur wakker, daar valt nou eenmaal niet zoveel aan te sturen. Relatieproblemen hebben we niet, het is meer dat hij het leven niet zo goed aan kan qua kinderen en werk.
Laat ze maar komen, ik ben er klaar voor.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?