verschil jongens enmeisjes met ADHD

• Djarna

voor school moet ik een werkstuk maken over ADHD, nu wil ik graag een hooftstukje maken over de verschillen tussen jongens en meisjes met ADHD. Maar ik kan er neit zo veel over vinden en ook snap ik het verschil niet echt goed,ik dacht zelf altijd dat jongens echt heel druk waren en zich moeilijk kunnen concentreren en dat het zich bij meisjes vaker uit als teruggetrokken en een slecht zelfbeeld en concentratieproblemen.

wie kan mij even wat helpen?

Djarna

• maggie

jongens hebben een penis en vrouwen een vagina dat is het eerste verschil lol

bye the way zie weinig verschil tussen mij en mannelijke adhders allen het bovengenoemde maar het kan best zo zijn hoor det er veel verschillen zijn

• Helga

volgens mij zijn er sowieso veel meer jongens met ADHD dan meisjes. misschien is dát het verschil?

• esther

Frustratie, woede, onmacht en onbegrepen voelen uiten ze anders. Jongens worden agressief en meisjes depressief. Agressie is vervelender in de omgang dan huilen, daarom wordt het bij jongens vaker en eerder herkend.

• Helga

Dat vind ik dus een misvatting.

Jongens mogen tegenwoordig geen jongen meer zijn en dáár komt heel veel woede onmacht en agressie vandaan.

Jongens moeten mogen rennen en vliegen op bv. een schoolplein, maar wáár mag dat nog.

In omgang met elkaar zijn jongens hardhandig dat is normaal jongens gedrag en géén ADHD.

Maar omdat jongens in hun jonge leventje bijna uitsluitend met vrouwen in aanraking komen, peuterspeelzaal, kleuterschool, basisschool “juffen” die dit soort gedrag helaas tegenwoordig niet meer dulden, wordt er al snel als ‘verklaring’ voor dit soort gedrag ADHD gegeven. Jammer, en helaas, maar op die manier verworden onze jongens steeds meer tot mietjes en/of kinderen met ‘zogenaamd’ ADHD.

Helga.

• Helga

Dan heb je dus meteen een verklaring voor het feit dat er meer jongens dan meisjes met ‘ADHD’ rondlopen!

Gr,

• edwin

Volgens mij kan je er weinig zinnings over zeggen :D

probeer het eens na te vragen bij een neuro of psycholoog

• esther

Mooi niet. Op volwassen leeftijd is de verdeling bijna 50-50!

• esther

Onze psych had het erover wat ik als eerste schreef. Plus dat meisjes in verhouding meer die emotie-achtbaan-achtige ADHD hebben.

• Helga

Da's toch vreemd dan als je bedenkt dat het onder kinderen écht geen 50/50 is! Weet even geen exacte verhouding, zal zo wel even Googelen, maar dan heeft er dus toch een percentage (jongens) op jonge leeftijd een foute diagnose, precies zoals ik aangeef;)