hallo.
mijn maan is maricha ben 29 jaar en heb 2 dochters van 2 en 5 jaar.
voor de oudste zijn wij bezig om te laten onderzoeken op adhd.
maar in de tussen tijd vind ik het prettig om ervaringen van ouders te horen van kinderen met adhd.
mijn dochter heeft heel veel symtomen van adhd dat heeft de arts na ons eerste gespek al gezegt.
ze is druk,ongeconcentreerd,wil alles tegelijk,piept overal om helemaal als er iets gevraagd word dan is het altijd,ja maar ik wil dit of dat er moet altijd een discussie gevoerd worden nooit kan het zonder je bent ook de hele dag politieagent aan het spelen.
tegen haar jongere zusje schreeuwt ze veel en ze mag ook absoluut niet met haar speelgoed spelen maar zij speelt wel met het speelgoed van haar zusje(eigelijk altijd).
ze knutselt graag en houd dat ook aardig lang vol net als tv kijken echt spelen doet ze eigenlijk niet.
wat ze eigenlijk alleen maar doet is poesje spelen dan kruipt ze over de grond en zegt ze miauw en meer komt er niet uit,ook komt ze het elke keer vragen,,mama mag ik poesje spelen dan zeg ik ja en vervolgens 2 tellen later vraagt ze het weer ze vraagt het dan zo een 10 keer binnen 2 minuten.
ze zit in groep 2 maar ze speelt eigenlijk alleen maar met de kindjes uit groep 1 en ook daar tijdens het spelen speelt ze alleen maar poesje.
niet echt het gedrag van een kind dat in maart 2006 6 jaar word lijkt me.
ze heeft ook problemen met spraak ze heeft een geringe woordenschat en kan haar gedachten niet goed onder woorden brengen ze heeft op school ook problemen met leren ze heeft ook een test gehad voor haar leervermogen de uitslag daarvan is nog niet binnen,wel heb ik een test gezien die ze op school zelf hebben gedaan nou dat was niet best ze hebben me ook een curve laten zien waar je gemiddeld moet zitten qua leervermogen aan de hand van die test ze zar er ver onder daar schrok ik wel van,maar ik denk dat het komt door het concentratie probleem.
ik heb haar een keer gevraagd waarom ze niet naar mij luistert toen antwoorde ze,,nou dat wil ik wel maar ik heb boink boink in mijn hoofd en daarom luister ik niet en ga ik druk doen en heen en weer rennen en dat wil ik niet en dan vind ik mezelf stom.
wat denken jullie zou dit een uitspraak zijn van een kind met adhd die het op haar manier uit legt.
ik hoop van jullie te horen.
groetjes.