Dringend jullie mening nodig!

• Melleke mv 3.

Ik zit met het volgende: Wij hebben 3 kinderen van 10, 8 en 3 jaar oud. De oudste heeft ADHD, Gilles de la tourette en MCDD, heel heftig dus. Al jaren zijn we aan het tobben en constant zijn we met hem bezig, het blijft een zorgenkind. Nu is de jongste erg druk. Consultatieburo maakt zich zorgen, wij nog niet zo. Hij is pas 3. De middelste, een meisje, ze is 8 is een pittig ding. Ze is bazig, praat en praat maar door, valt ons in de rede en botst nog al eens met haar broer. Ze heeft op school moeite om met taken te beginnen, vraagt snel hulp aan de juf terwijl ze weet wat ze moet doen en kan zich moeilijk concentreren (combi klas groep 3/4). Ook samenwerken is voor haar erg moeilijk. Ondanks haar grote mond is ze erg onzeker en denkt steeds dat ze dingen niet goed doet, terwijl het wel goed gaat. Zo ook op school. Ze vindt rekenen moeilijk, denkt ook steeds dat ze het fout doet, maar scoort erg goed. Ze bemoeit zich graag met anderen, springt in bij ruzies, is daardoor vaak zelf de klos. Vriendinnetjes maken kan ze wel, maar houden is moeilijker. Ze is ontzettend slordig, thuis en op school. Ordenen kan ze niet en opruimen is ook moeilijk voor haar, ze ziet gewoon niet waar ze moet beginnen. Echt superdruk is niet, wel erg aanwezig. Omdat de oudste zo complex is zien we niet goed of haar gedrag normaal te noemen is of dat het anders dan normaal is. Wellicht heeft ze ADHD of ADD. Ik twijfel enorm of we haar moeten laten testen, misschien is ze wel helemaal niet anders en is ze een gewoon kind. Wat denken jullie??? Kunnen jullie me helpen??? Het doet haar verdriet om weinig vriendinnetjes te hebben, en ze wordt onzeker van al de standjes die ze krijgt. Ik ben zelf bang voor de uitslag, het betekent weer een zorg erbij. Wat moet ik nu doen?????

• Janny

Allereerst je zorg uitspreken en op zoek gaan naar de juiste mensen.

Je kindje is hoe ze ook is de moeite waard en dat is waar het om gaat. Deskundig advies heb ik niet voor je. Maar ik was zelf ooit zo'n kind.

Kop op. Je krijgt hier vast raad van anderen.

Janny

• ianpieps

Hoi,

Ik zou haar persoonlijk laten testen.

Jouw dochter klinkt erg als mijn zoon.

zijn klep staat ook niet stil, vaak grote mond je geeft het zelf al aan.

Van mijn zoon hebben ze nooit gezegt dat ik hem moest laten testen.

Ik ben daar zelf achteraan geweest, en het heeft ook lang geduurt omdat school niet wilde meewerken.

Na 2 jaar onderzoek, is er uiteindelijk ADHD, PDD en GTS uitgekomen en hij kwam 1 punt te kort voor asperger.

Wij hebben heel veel problemen met hem, maar door de medicatie gaat het beter.

Ook op school gaat het langzaam aan beter in de klas.

Hij heeft nu ook een goede leerkracht te pakken.

Het stempel op zich is niet leuk, maar je weet dan wel precies waar je aan toe bent.

En wie weet kan er wat aan gedaan worden.

Sterkte met je keuze.

Groetjes,

sandra

• esther

Klinkt erg als ADHD, lijkt erg op mijn dochter. Mijn raad is om naar een psycholoog te stappen. In een uurtje per twee weken kan ze helemaal opbloeien en de kneepjes van het sociale leven oppikken.

Ik weet wel een goed adres voor je.

• Miranda

Hoi,

Je bent bang voor de uitslag,maar als er wel iets aan de hand is kun je het beter weten, dit in verband met of ze wel op de juiste school ,bij de juiste leerkracht zit enzv. mocht het meevallen dan weet je dat ook toch.

Je hebt dit proces al doorlopen met je oudste dus je weet wat het inhoudt.

Weer een zorg erbij zeg je,snap je wel, maar die zorgen zijn er al.

Verder is alles zeer herkenbaar wat je schrijft,wat wel belangrijk is, is ze altijd al zo geweest of pas sinds kort ?

Misschien is de druk van de oudste een reden maar hoe je haar omschrijft zou ik zeker laten testen,dit vooral ook met de combiklas,dat is erg moeilijk voor kinderen met concentratieproblemen.

Hoe groot is die klas bv?

Tja,ik zou wel laten testen als ik het zo hoor en bv de tip van esther evt opvolgen.

succes en sterkte,

groetjes miranda

• Miranda

Hoi esther, daar zeg je iets,een goede psycholoog kan goud waard zijn. diegene waar je het over hebt zit die misschien in noordbrabant?

Of zijn er anderen die uit ervaring iemand weten uit brabant?

groetjes,miranda

• esther

Een goede is goud waard. Die van ons zit in Utrecht, voor ons is dat een uur rijden. Er komen mensen uit het hele land.

• Miranda

Ok,bedankt

• Melleke mv 3

Bedankt voor jullie reacties! De klas is niet zo groot. 21 kinderen maar, alleen wel een combi klas. Ze moet zelfstandig werken als de juf met de andere groep bezig is. Er zijn dan dus geluiden waardoor ze niet kan werken. Zoals ik haar omschrijf is ze altijd al geweest en de kleuterjuf heeft 2 jaar terug ook al een poging gedaan om haar wat sociaal vaardiger te maken. Is helaas niet helemaal gelukt. Mijn man wil haar wel laten testen en ik heb daarom zelf ook besloten om contact op te nemen met de huisarts voor evt testen.

• petra

Hoi esther, waar kan ik “jouw” psycholoog vinden in Utrecht?