Ik zit met het volgende: Wij hebben 3 kinderen van 10, 8 en 3 jaar oud. De oudste heeft ADHD, Gilles de la tourette en MCDD, heel heftig dus. Al jaren zijn we aan het tobben en constant zijn we met hem bezig, het blijft een zorgenkind. Nu is de jongste erg druk. Consultatieburo maakt zich zorgen, wij nog niet zo. Hij is pas 3. De middelste, een meisje, ze is 8 is een pittig ding. Ze is bazig, praat en praat maar door, valt ons in de rede en botst nog al eens met haar broer. Ze heeft op school moeite om met taken te beginnen, vraagt snel hulp aan de juf terwijl ze weet wat ze moet doen en kan zich moeilijk concentreren (combi klas groep 3/4). Ook samenwerken is voor haar erg moeilijk. Ondanks haar grote mond is ze erg onzeker en denkt steeds dat ze dingen niet goed doet, terwijl het wel goed gaat. Zo ook op school. Ze vindt rekenen moeilijk, denkt ook steeds dat ze het fout doet, maar scoort erg goed. Ze bemoeit zich graag met anderen, springt in bij ruzies, is daardoor vaak zelf de klos. Vriendinnetjes maken kan ze wel, maar houden is moeilijker. Ze is ontzettend slordig, thuis en op school. Ordenen kan ze niet en opruimen is ook moeilijk voor haar, ze ziet gewoon niet waar ze moet beginnen. Echt superdruk is niet, wel erg aanwezig. Omdat de oudste zo complex is zien we niet goed of haar gedrag normaal te noemen is of dat het anders dan normaal is. Wellicht heeft ze ADHD of ADD. Ik twijfel enorm of we haar moeten laten testen, misschien is ze wel helemaal niet anders en is ze een gewoon kind. Wat denken jullie??? Kunnen jullie me helpen??? Het doet haar verdriet om weinig vriendinnetjes te hebben, en ze wordt onzeker van al de standjes die ze krijgt. Ik ben zelf bang voor de uitslag, het betekent weer een zorg erbij. Wat moet ik nu doen?????