Hoe zit het met huilbaby en ADHD?

• Anna

Zijn de meeste kinderen met ADHD ook een huilbaby geweest?

• Jet

Nee hoor, die van mij is een op en top stuiterende stuiterbal en een zeer hyperactieve ADHDer en die heeft amper gehuild. Was een hele zoete baby. Had natuurlijk wel zijn huiltijdstippen, tussen 5 en 6 van wat ik me kan herinneren, maar als ik hem dan in de draagzak bij me droeg was hij bijna altijd stil. (als hij genoeg te eten had gehad)

Babies kunnen om vele verschillende oorzaken veel huilen. Maar als het een hele moeilijke bevalling is geweest, het koppie in de knel heeft gezeten (of met vacuum, of tang geboren is) dan zie je vaak dat het schedeltje bij de fontanellen soms niet helemaal terug op zijn plaats is gekomen. Daardoor kan er spanning op de hersenvliezen ontstaan = hoofdpijn = huilen.

Achter het voorhoofd zitten een groot gedeelte van de “gedragshersenen”.

Zit die spanning dus bij het voorhoofd dan kan je goed de combinatie huilbaby en ADHD hebben.

gr. Jet

• Miranda

Hoi

Onze zoon was geen echte huilbaby,wel was hij meer wakker dan hij sliep,op zich was dat wel raar,hij was toen al nieuwschierig denk ik ,zelfs al in de eerste week na zijn geboorte , de zuster zei toen nog, dat word er me eentje volgens mij :?

de meeste baby,s slapen meer dan dat ze wakker zijn of t moeten huilbaby,s zijn en dat was hij niet echt.

Ze heeft wel gelijk gekregen,moest eigenlijk ,s met ,m teruggaan naar haar :D

Miranda

• esther

Die ene van mij 13 maanden lang. De andere huilde nooit, dat was eigenlijk nog veel enger. Later bleek niet huilen iets met autisme te maken te hebben.

• ella

oudste wel ,jongste niet ,maar die heeft dan weer pddnos met adhd en hoorde je het eerste jaar niet..

• nel moeder van cindy a

mijn eerste een huilbaby en geen adhd.

mijn tweede geen huilbaby wel adhd maar niet getest.

de derde een huilbaby en adhd wel getest.

het kan dat het er mee te maken heeft ik weet het niet.

groetjes nel

• maggie

:-) volgens mij niet maar zal het bij mijn moeder checken.

ik was wel een alerte en snelle baby lol

• Helga

Dat was mijn jongste (adhd) ook:)

Hij heeft een 21mnd oudere broer en wilde toen hij nog niks kon alles wat zijn ‘grote’ broer al wél kon. Daardoor huilde, meer zeurde, hij wel veel. Was een zéér ontevreden baby;) Totdat hij kon lopen, vanaf dat moment ging het beter.

• bea veenstra

Hallo

Onze oudste was een voorbeeldige baby ( zit nu zo goed als in de puberteit en berg je maar)

Onze jongste met adhd was geen huilbaby maar een onrustige baby

Dat kwam ook door zijn koemelk allergie waardoor hij veel last had van eceem en jeuk

Verder ontwikkelde hij m zoals de gemiddelde baby en peuter

Ja hij had wel zijn huilmomenten maar niet extreem

Wel was ie erg ondernemend en ondervindend

Hij is thuis geboren na een normale zwangerschap en keurig op tijd dus….