Zijn de meeste kinderen met ADHD ook een huilbaby geweest?
Nee hoor, die van mij is een op en top stuiterende stuiterbal en een zeer hyperactieve ADHDer en die heeft amper gehuild. Was een hele zoete baby. Had natuurlijk wel zijn huiltijdstippen, tussen 5 en 6 van wat ik me kan herinneren, maar als ik hem dan in de draagzak bij me droeg was hij bijna altijd stil. (als hij genoeg te eten had gehad)
Babies kunnen om vele verschillende oorzaken veel huilen. Maar als het een hele moeilijke bevalling is geweest, het koppie in de knel heeft gezeten (of met vacuum, of tang geboren is) dan zie je vaak dat het schedeltje bij de fontanellen soms niet helemaal terug op zijn plaats is gekomen. Daardoor kan er spanning op de hersenvliezen ontstaan = hoofdpijn = huilen.
Achter het voorhoofd zitten een groot gedeelte van de “gedragshersenen”.
Zit die spanning dus bij het voorhoofd dan kan je goed de combinatie huilbaby en ADHD hebben.
gr. Jet
Hoi
Onze zoon was geen echte huilbaby,wel was hij meer wakker dan hij sliep,op zich was dat wel raar,hij was toen al nieuwschierig denk ik ,zelfs al in de eerste week na zijn geboorte , de zuster zei toen nog, dat word er me eentje volgens mij
de meeste baby,s slapen meer dan dat ze wakker zijn of t moeten huilbaby,s zijn en dat was hij niet echt.
Ze heeft wel gelijk gekregen,moest eigenlijk ,s met ,m teruggaan naar haar
Miranda
Hallo
Onze oudste was een voorbeeldige baby ( zit nu zo goed als in de puberteit en berg je maar)
Onze jongste met adhd was geen huilbaby maar een onrustige baby
Dat kwam ook door zijn koemelk allergie waardoor hij veel last had van eceem en jeuk
Verder ontwikkelde hij m zoals de gemiddelde baby en peuter
Ja hij had wel zijn huilmomenten maar niet extreem
Wel was ie erg ondernemend en ondervindend
Hij is thuis geboren na een normale zwangerschap en keurig op tijd dus….
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?