ADHD en voedingssupplement

• Janet

Nog een x, op de een of andere manier lukt het me steeds niet om een berichtje te plaatsen, dus probeer het nu nog een x, mijn berichtje was dus:

Het gaat hier niet om de bijverdiensten maar om elkaar te helpen, mijn kinderen hebben er allebei baat bij(ze gebruiken het voedings supplement nu 5 maand) en ik heb de ervaring dat ze er enorm van opknappen, vooral onze jongste is er veel rustiger door geworden hij kan zich echt veel beter concentreren. Misschien wordt het wel duur gevonden, maar wat kost een DE JONG methode dan? Dat heb ik nml ook geprobeerd en ben zelfs een paar keer naar zeeland geweest naar die osteopaat(woon in Drente) en dat hielp echt helemaal niet en dit wel. Pauline is hier op het forum gekomen omdat ze de ervaring heeft dat deze kuur helpt bij adhd kinderen en dat wil ze gewoon graag delen.

• Pauline

Sorry Breedbekkikker,

Die jurk had ik gister al begrepen.

Gelukkig kom ik tenminste uit voor mijn gewone naam, jullie weten eigenlijk al alles van me behalve mijn pincode. Ik denk dat ik me volgende keer gewoon commersjeeltje ga noemen. En nu ga ik even een vila in Spanje kopen, zullen de jongens leuk vinden. En ik neem mijn avondjurk mee.

• Jet

BSM-de jong is 65 euro per uur en de daarna volgende telefonische consulten (1x per twee weken gratis). Na 4 maanden is het verstandig weer terug te gaan maar dat is niet noodzakelijk. Osteopaat wordt door de verzekering betaald.

Dat het niet geholpen heeft is jammer voor je, maar is ook afhankelijk van de consequente oefeningen die je doet. Doe je die niet zal het niet helpen. Tenminste de BSM dan. Alleen de osteopaat helpt niet. Het is BSM met osteopathie.

Heb je ook BSM-de Jong gedaan? Daar worden voedingsadviezen en suplementen voorgeschreven die speciaal op het kind afgestemd zijn. Naar wat ik begrepen heb is dit een verzameling van verschillende suplementen. Het is dus afhankelijk van het kind en van de tekorten van het kind voor de werkzaamheid ervan.

Maar volgens mij had pauline het alleen over dyslectie en de werkzaamheid daarbij… of vergis ik me nu? Daarnaast zijn er gewoon huisregels hier op het prikbord.

Daar moet iedereen zich aan houden.

gr. Jet

• Janet

Nou dan zal dat wel veranderd zijn ondertussen, toen ik naar de BSM therapie ging moest ik het eerste consult (hier in Emmercompascuum) meer dan 300 gulden betalen en toen was de osteopaat ook nog niet in de verzekering, maar dat geeft allemaal niet, het gaat erom dat het helpt of niet. De BSM therapie werkte bij mijn jongens alleen maar averechts en ze konde de oefeningen idd niet goed volhouden (ik ook niet) en nu gebruiken ze het voedings supplement energy-vital en ze heoven verder niets te doen en toch zie ik vooruit gang. Dus ik ben er heeeeeel erg blij mee.

• Miranda

Hoi Jet,oke,het leek idd wel op reclame en dat kan(mag) eigenlijk niet.Heb inmiddels zelf pauline even gemaild waar ik die website kon vinden,wou er toch iets meer van weten.

Maar…. het is wel een manier om weer iets nieuws te delen met ouders,iets waar men anders misschien niet van had geweten dat t bestond toch , en ben eerlijk,wie wil dat niet.(tenminste toch zeker de ouders die al van alles geprobeerd hebben en waarbij niets helpt)

We zijn toch altijd wel benieuwd wie wat helpt en andersom als je begrijpt wat ik bedoel.

Over visolien e.d. is zoveel over gesproken.

De kosten,tja, neem strattera, dat kost bijna 100 euro per maand.

Ik bedoel er mee,als er iets nieuws komt zoals bv de strattera waarvan je ook geen idee hebt of t helpt word er toch ook grif voor betaald,men laat er soms andere dingen voor staan, ja toch?

En wat Greet zegt, ik begrijp haar erg goed , veel dingen zijn teleurstellend , er mag geen misbruik gemaakt worden van ouders , er zit veel kaf onder t koren,zeker waar.

Maar ik heb hier t idee dat ' t een enthousiaste ouder betreft die hier zelf (en anderen)baat bij heeft gehad en dit simpelweg hier onder de aandacht wil brengen.

Dat ze t zelf verkoopt , tja, die visolien bv,die verkoopt hier niemand , kun je overal kopen maar wij maken in principe daar dan toch ook reclame voor.

Hoeveel ouders hebben dit wel niet geprobeerd.Sommige met en vele ook zonder succes,maar je hebt t dan iig wel geprobeerd.

Ikzelf en ik neem aan andere toch ook , blijf hopen op de “gouden ” tip, mag ook wel brons zijn hoor :-)

Hoe dan ook, het is aan iedereen zelf om het te proberen en om er achter te komen of t helpt of niet.

Kijk , jij hebt bsmtherapie gevolgd met succes(gelukkig ) en met zoveel succes dat je zelfs een studie er voor volgt, je enthousiasme erover is overduidelijk en ik ben blij dat je er over vertelt,zo komen we toch weer dingen aan de weet wat we anders mss.ook niet wisten,snappie?

Doordat je er over vertelt kunnen er misschien weer kinderen geholpen worden,nou ,dan zijn we er toch,wie weet is dit middel voor sommigen ook erg goed.

Het is aan de persoon zelf om iets uit te proberen.

Groetjes miranda :-)

.

• Breedbekkikker

Sorry hoor,

Maar ik heb de samenstelling van het door jouw zo geprezen redelijk

kostbare voedingssupplement eens bekeken en ik zie er niets bijzonders aan:

Water, invertsuiker, een een aantal natuurlijke conserveringsmiddelen, emulgator (want dat is het doel van de sojalecitine) verdikkingsmiddel, vitamine C, B1, 2, 3, 6 en 12, Foliumzuur en dan nog de bijenpollen en de rijstzemelen.

De vitamines en foliumzuur krijg je bij een gevarieerde, gezonde voeding vanzelf binnen en zo niet, dan zijn er bij de apotheek pilletjes van te krijgen die toch iets goedkoper zijn.

Ook van bijenpollen en rijstzemelen zijn veel goedkopere alternatieven te krijgen.

En dat bedoel ik met het biostabilgevoel.

Een gewone magneet, met een verguld omhulsel, die al dan niet werkt (want of het werkt weet ik niet, heb het nooit uitgeprobeerd) die wordt verkocht voor 100 keer de inkoopswaarde.

Voedingssuplementen, dieetaanpassing, etc. kunnen bij veel lichamelijke en psychische problemen een verlichting van de klachten/problemen geven, maar daar hoef je niet arm van te worden.

Ik heb dus mijn twijfels over jouw oprechtheid en dat komt mede door jouw opening. Je zegt dat je een kind hebt dat hyperactief is en dyslexie heeft, maar dat je wel weet dat dat niets met ADHD te maken. Als je je maar een beetje in ADHD verdiept, weet je waar de H voor staat en dat dyslexie bij ADHD vaker dan gemiddeld voorkomt.

Wat betreft alles van je weten, ik weet niets van je, zie je pas sinds een paar dagen met je voedingssuplement op dit prikbord, net als je vriendin Janet.

Ook door je internetsite weet ik niet meer van je, ik geloof nl. niet alles wat geschreven staat, ben nl. niet meer zo goedgelovig als vroeger.Ik tover ook binnen een paar uur een mooie site met een heel verhaal het internet op als het moet.

Dat ik trouwens mijn naam hier niet zet, is mijn goed recht. Als ik mezelf trouwens met een andere, meer gangbare naam zou presenteren weet nog niemand of ik echt zo heet, dus….

Goed, ik ventileer dus mijn twijfels, wat jij daar mee doet, mag je zelf weten.

Groetjes,

Breedbekkikker (die in het echt zelfs 4 (doop)namen heeft!)

• Chappy

Hoi Pauline,

Laat je toch niet kennen, je hebt gewoon de verkeerde volgorde aangehouden. Raad je in ieder geval aan - mocht je dit op de prikpagina van de dyslexiepagina ook willen posten - de volgorde aan te passen.

Ben wel benieuwd naar 1 ding: jij spreekt over grote vooruitgang in het lezen. Welk avi-niveau leest de jongste nu? (ik las AVI 3 eind groep 5) En wat heb je buiten het voedingssupplement gedaan? (RT o.i.d.).

Groetjes,

Chappy

• Jet

http://www.brainstimulatingmethod.com/contact.htm

Dat is de lijst van OFFICIELE BSM therapeuten. Je hebt zoiets als een beroepsvereniging.

Emmercomparscuum zie ik daar NIET in de lijst staan…. Jammer. Daarmee ben je dus bij iemand geweest die zich niet aan de voorschriften van de beroepsvereniging houd en/of er niet bij aangesloten staat. Of het is gewoon iemand die denkt een paar BSM oefeningentjes te kunnen geven en verder alleen aan zijn/haar eigen portomonnai denkt. Bedenk wel dat het een medische opleiding is van 3 jaar. Mensen die afgestudeerd zijn hebben dus een behoorlijke hoeveelheid aan kennis. Therapeuten die zich voordoen, of onder de naam werken van BSM…. maar de opleiding niet gevolgd hebben zijn in mijn ogen bedriegers.

Tja, je zal altijd mensen blijven houden die over de ruggen van bezorgde ouders hun geld proberen te verdienen en vertrouwen misbruiken.

gr. Jet

• Pauline

Beste iedereen,

Bedankt voor alle reacties, eigenlijk heb ik precies gekregen wat ik wilde, dat jullie er over gaan praten, daar zijn jullie namelijk heel goed in. Ik ben eigelijk heel goed in luisteren. De mensen die ik spreek met een kind met ADHD willen eigenlijk niet het zoveelste advies over hun kind, nee ze willen gewoon dat ik luister.

Hoi Chappy,

je vroeg naar de vooruitgang van mijn zoon in leesniveau, dit was vlak voor de zomervakantie vakantie nog AVI 3, met moeite want hij stotterde verschrikkelijk bij het lezen. Nu zit hij in groep 6 op AVI 7, hij kreeg wel extra tijd tijdens het testen, het stotteren is bijna over, hij kan ook veel beter zijn aandacht bij het papier houden.

Nog even over de volgorde, eigenlijk wil ik alles vertellen vanuit mijn eigen ervaring, dus dan begin je met je eigenverhaal. Ik kan nog wel tips hierover gebruiken denk ik.

Hoi Janet,

Wij hebben elkaar pas nog ontmoet, leuk dat het zo goed gaat.

Hoi Jet,

Wat jij daar verteld daar schrik ik van, ik ken heel veel mensen die hier speciaal naar toe gaan voor de BSM methoden. Op informatie bijeenkomsten van de gemeente Emmen over dyslexie die zeer druk bezocht werden, lagen van deze praktijk folders met daarop duidelijk BSM de Jong methode, ik heb ze hier voor me. (nou je folders, meer kopietjes)

Nog even tot slot, de meeste kinderen die het supplement gebruiken hebben ADHD, vandaar dat ik hier eerst eens kwam koekeloeren. Ik ga hun ervaring niet vertellen dat is aan de mensen zelf. Ik ben blij dat ze er enthousiast over zijn.

En nu stop ik want het is bij ons in huis anti-computerdag, waar ik me voor de tweede keer op rij niet aan gehouden heb (als de jongens dit horen!!!)

Groetjes Pauline

• Janet

Ik ben eerder bij deze mevrouw geweest Mvr T. Huijser te kampen, zij woont in kampen maar heeft ook een praktijk in Emmercompascuum, omdat haar ouders daar wonen. Dus ben toch wel bij een erkende BSM therapeuthe geweest hoor, is alleen nu denk ik wel 6 jaar geleden dus er zal wel veel veranderd zijn ondertussen.Maar geeft allemaal niet als het anderen helpt is dat alleen maar goed, bij mijn jongens helpt de energy-vital voor kids nu gewoon heel goed, zou echt niet meer anders willen. Maar iedereen zijn eigen stijl of niet soms. en je blijft proberen toch?!?!