ADHD en voedingssupplement

• Miranda

Hoi ,zoek me een ongeluk maar kan de site niet vinden op msn search,welke pagina,weet je dat?

gr. miranda

• esther

Ik dacht al precies hetzelfde

• Chappy

Helemaal mee eens, daarom heb ik ook aangegeven dat de site van Pauline zelf is. Wilde - net als jou - geen aanval openen of zo, maar vind het wel teleurstellend. Was in eerste instantie erg enthousiast. En daar bovenop is het niet te betalen… (EURO 168,= per 3 maanden?!?!).

Heb overigens even overleg gehad met de kinesioloog waar mijn zoon onder behandeling is. Ik werd gewaarschuwd voor het feit dat er ook middelen in kunnen zitten waar kinderen juist allergisch voor zijn (net zoals b.v. de eiwitten die in de inentingen (DTP/BMR etc.) zitten) en dat het dus zeer onverstandig is om zomaar een middel te slikken. Beter kun je laten testen waar een kind allergisch voor is of waar het een tekort aan heeft.

Groetjes,

Chappy

• Miranda

uh juist mas,dat bedoelde ik ook :-) ;-) :-)

• nina

Hoi Ilse,

Ritalin zorgt meer beschikbaarheid van Dopamine in de hersenen.

Het kan ook zo zijn dat als de darmen voedingsstoffen niet goed opnemen, er een reeks van gedrags- en concentratieproblemen ontstaan.

Ik had vroeger een homeopatische/antroposofische huisarts. Die was veel bezig met voedingsstoffen en gedrag. Ik heb daar veel van geleerd wat ik nog steeds op mijn kinderen toepas. Zij krijgen geen cola en andere priklimonades, van snoep worden ze druk en ook suiker worden ze onrustig van.

Mijn kinderen snoepen zelden en drinken geen prik in welke vorm dan ook. Ze krijgen ouderwetse evenwichtige voeding. En toch hebben ze adhd en nog een zooitje afkortingen.

Voeding heeft absoluut invloed op het gedrag. Vraag is of er sprake is van tekort, onevenwichtigheid, overgevoeligheid of intolerantie. Zoek dat eerst uit en komt daar niets uit dan kan er meer aan de hand zijn. Vroeger was het kleurstoffenallergie. Ik heb een snoepwinkel gehad en kocht speciaal snoep in zonder kleurstoffen omdat kinderen er druk van werden. Ik kreeg van ouders lijstjes met slechte stofjes, allerlei E-nummers. Ik zocht dan uit wat die kinderen wel en niet mochten. Tegenwoordig zie ik vrijwel geen kleurstofarm snoepgoed meer. Om maar ff iets te noemen. Zoveel oorzaken

Groetjes

Nina

• Breedbekkikker

Raadseltje: rara wat klopt hier =

niet

Hallo allemaal, ik ben Pauline =

moeder van

vier jongens, waarvan een met dyslexie en hyperactiviteit en een met =

dyslexie

en depressiviteit. Dat heeft niets met ADHD te maken hoor ik al, maar ik =

wil

graag mijn verhaal aan jullie kwijt. =

Antwoord:

Vul zelf maar in.

Wisten jullie dat avondjurken heel erg goed zijn =

tegen

hyperactiviteit? Door een nauw aansluitende te kiezen, kun je niet hard =

lopen.

Ook tegen depressiviteit helpt het goed, door een vrolijke baljurk zie =

je

alleen nog maar de leuke kant van het leven.

Trouwens, ik verkoop avondjurken tegen een =

vriendschappelijk

prijsje, want in de winkel zijn ze zo duur.

Willen jullie de link naar mijn site? www.koopeenjurktegenantidepressivitei=

t.nl

(als jullie nou lekker kopen, ben ik ook gelijk van =

mijn

depressiviteit af!!)

P.S.

Ik heb niks tegen voedingssuplementen in het algemeen =

en ik

ben ook van mening dat hoe/wat je eet wel degelijk van invloed kan zijn =

op je

functioneren.

• Janet

Greet, ik ken Pauline persoonlijk en ik kan je wel vertellen dat ze geen fabeltje verteld, Ik heb zelf 2 kinderen die haar kuur gebruiken en vooral bij de jongste moet ik zeggen dat hij zich er veel beter bij voelt, als ik 2 dagen vergeet hem zijn flesje te geven, wordt het echt weer een raar druk jong, en zeg ik dus HEB JIJ JE DRANKJE WEL GEHAD VANMORGEN? en dan blijkt dat niet zo te zijn. Mijn jongens hebben de kuur nou 5 maand en ik ga er heus mee door.Greet schreef:

>

> Hallo Pauline,

>

> ik heb lang nagedacht vooraleer ik dit bericht postte maar

> eigenlijk weet ik niet goed of wat je vertelde nu waar is of

> niet of dat het gewoon een goedkope (lees gratis) manier van

> reclame maken is….

> Zoals we allemaal wel weten, bestaan tovermiddelen niet en

> heb je hier te maken met ouders die wanhopig op zoek zijn

> naar ‘het middel’ om hun kinderen een toekomst te geven die

> leefbaar is : makkelijke ‘slachtoffers’ dus.

> Ik zou het dan ook jammer vinden indien je misbruik maakt van

> deze mensen.

>

> Greet

• Janet

Greet, ik weet niet of ik nu een dubbel berichtje maak, maar kan mijn vorige berichtje nergens terug vinden, dus nog maar een x.

Ik Ken pauline persoonlijk en kan er voor instaan dat ze geen fabeltjes verteld. Ik heb zelf 2 jongens van 12 en 14 jaar die allebei de kuur gebruiken, en ik moet zeggen dat ik niet meer zonder kan. vooral bij de jongste werkt het heel erg goed, ze krijgen het nu ongeveer 5maand, en als ik het b.v. 2 dagen vergeet te geven, wordt onze jongste weer zo raar en druk dat ik dan zeg van: HEB JIJ VANMORGEN JE DRANKJE WEL GEHAD? en dan blijkt dat niet zo te zijn, dus gauw weer geven en dan de volgende dag gaat het weer veel beter ook vooral met de concentratie. bij allebei mijn jongens hoor!!!

Misschien lijkt Pauline haar verhaal wel op reklame, maar ze wil gewoon graag HELPEN, Het is toch zo als je iets gevonden hebt wat goed werkt, wil je dat graag delen met anderen en ja het is wel veel geld. Maar wat kost een DE JONG methode nou, veel meer toch. Ik heb dat ook gedaan met onze jongens en ook naar de osteopaat geweest, zelfs naar zuid zeeland. en dat hielp bij mijn jongens helemaal niet, ook niet na een half jaar. en dit werkt al na ongeveer 3 maand.

Zo ik wilde ook graag even mijn mening geven, want goed nieuws wil je toch delen?

• Breedbekkikker

Zo, dat was niet helemaal goed overgekomen!

Dan maar zo:

Raadseltje: rara wat klopt hier niet

Hallo allemaal, ik ben Pauline, moeder van

vier jongens, waarvan een met dyslexie en hyperactiviteit en een met dyslexie

en depressiviteit. Dat heeft niets met ADHD te maken hoor ik al, maar ik wil

graag mijn verhaal aan jullie kwijt.

Antwoord:

Vul zelf maar in.

Wisten jullie trouwens dat avondjurken heel erg goed zijn tegen

hyperactiviteit? Door een nauw aansluitende te kiezen, kun je niet hard lopen.

Ook tegen depressiviteit helpt het goed, door een vrolijke baljurk zie je alleen nog maar de leuke kant van het leven.

Trouwens, ik verkoop avondjurken tegen een vriendschappelijk

prijsje, want in de winkel zijn ze zo duur.

Willen jullie de link naar mijn site?

www.koopeenjurktegenantidepressiviteit.nl

Als jullie nou lekker kopen, ben ik ook gelijk van mijn

depressiviteit af!!

P.S.

Ik heb niks tegen voedingssuplementen in het algemeen en ik ben ook van mening dat hoe/wat je eet wel degelijk van invloed kan zijn op je functioneren, maar van dit verhaal geloof ik dus niet zo veel.

Klinkt mij in de oren als de biostabiel.

• Janet

Het gaat hier niet om de bijverdiensten maar om elkaar te helpen, mijn kinderen hebben er allebei baat bij(ze gebruiken het voedings supplement nu 5 maand) en ik heb de ervaring dat ze er enorm van opknappen, vooral onze jongste is er veel rustiger door geworden hij kan zich echt veel beter concentreren. Misschien wordt het wel duur gevonden, maar wat kost een DE JONG methode dan? Dat heb ik nml ook geprobeerd en ben zelfs een paar keer naar zeeland geweest naar die osteopaat(woon in Drente) en dat hielp echt helemaal niet en dit wel. Pauline is hier op het forum gekomen omdat ze de ervaring heeft dat deze kuur helpt bij adhd kinderen en dat wil ze gewoon graag delen.