Hoi adhdma,ten eerste bedankt voor je lange uitleg.
Ook voor jullie ben ik erg blij dat dit zo goed uitpakt.
Ik herken het,van de reguliere basisschool,komt in grote lijnen overeen met ons verhaal,knudde en nog eens knudde.
Wat je schrijft over de school waar jouw kind nu opzit,tja ,dat lijkt veel op de omschrijving waar onze r. nu opzit maar het is sbo,geen cluster4.
Wel komt veel overeen met de aanpak zoals jij die beschrijft,bv met die programma,s.
Dat is de eerste jaren redelijk goed gegaan maar nu hij ouder wordt,is hij steeds moeilijker aan t worden.Dat stop,denk ,doe programma bv,hij word er ziek van,is niet meer gemotiveerd,vind het flauwekul.Ze hebben een nieuw project;“de vreedzame school”,reageert hij ook al niet echt positief op . pfffft,vreedzaam zegt ie dan,moet je ze buiten eens horen.Puberen of ? Ook heeft hij inmiddels op deze school intensieve sovatrainig gehad,bij andere kinderen met succes,bij hem weinig opgeleverd.
Vind trouwens dat ze zoiets eigenlijk standaard,en dan al vanaf het prille begin op iedere school aandacht aan zouden moeten schenken,maar ja wie ben ik(wij) !!
Het grootste probleem is bij r. de concentratie en het blijven praten,roepen door de klas heen,storend dus en de wisselende leerkrachten(al komt dat hier dus niet snel voor,bedoel is al merkbaar als er inval is of een dag een andere leerkracht.
Ook wil ik jou vragen hoe oud jullie t. is? Ik dacht nog in de basisschool leeftijd toch?
R. zou dan volgend schooljaar meteen tussen 13 en 16-17 jarigen komen .
Dat is op iedere andere school natuurlijk ook maar ik ben benieuwd hoe oud jullie kinderen waren toen zij rec4 gingen volgen.
Tot zover even,bedankt,groetjes miranda