partner van ....... of niet?

• levis

Hoi

Grappig door het lezen van jullie reactie krijg je dingen al veel helderer. Het lijkt of het me gaat om het huishouden ed, maar dat is niet zo. Ik bedoel het kan me weleens irriteren, maar het is zo'n lullige opmerking van dat ik een luizenleven en een luizenbaan heb wat me echt kwetst. Hij kan soms zo eigenwijs en betweterig zijn. zijn waarheid is de waarheid. Als ik zeg dat ik pijn in mijn teen heb, dan zegt hij dat het door te kleine schoen komt, terwijl ik nooit op schoenen loop. Soms denk ik weleens dat ookal zou het met me eens zijn hij het gewoon leuk vind om te doen alsof het niet zo is. Vind hij mijn ideeen stom en later loopt hij er tegenover een ander over op te scheppen alsof het zijn eigen idee is. Hij heeft vaak de tijd nodig om aan iets te wennen, terwijl hij wel zo opeens spontaan een nieuwe wc erin bouwt. Het is zo meten met 2 maten. Ik moet alles overleggen en voorbereiden en ondertussen maar hopen dat als ik uit mijn werk kom de kinderkamer niet tot badkamer verbouwd is.

Groetjes lianne

• Jet

Uhm, zijn kop in de nieuwe wc en doortrekken?

Met een slaghout een beetje begrip zijn verstand in rossen?

Dit vind ik dus echt niet meer met ADHD te maken hebben maar puur met asociaal gedrag.

Dat hij bepaalde dingen niet ziet is tot daar aan toe, maar dat hij daarbij geen respect heeft voor jou is op zijn zachts gezegt niet leuk. Je hoeft niet de zelfde gedachten of mening te hebben maar binnen een relatie verwacht ik wel van mijn partner dat hij accepteerd als ik dingen op een andere manier doe. Want wie zegt dat zijn manier beter is… Door mijn mening af te kraken zou zijn mening meer waard zijn, daarmee vind hij zichzelf dus beter en slimmer en weet ik veel wat nog meer.

Boehoeoe……. Daarmee zou mijn man me dus in de hoogste boom hebben en zou ik ter plekke ontploffen.

Jij moet wel rekening houden met hem en hij doet dat niet met jou :? Dat is in mijn ogen gewoon puur egoistisch.

Maar misschien helpt het als jij hierin gewoon hele strikte grenzen moet stellen. Jouw grenzen, maar dat is ook makkelijker gezegd dan gedaan. Welke grenzen zou je zetten als je kinderen zo zouden doen?

Tja, hij installeerd een nieuwe WC, is er vermoederlijk nog trots op ook en jij moet er dan blij mee zijn. Als je er dan niet enthousiast genoeg op reageert dan ben jij misschien nog de kwaaie pier ook. Dan ben je ondankbaar omdat hij er zijn vrije tijd voor inzet….(misschien klopt dit niet hoor, ik zit maar wat door te filosoferen)

Misschien snapt hij het als je het hebt over gevoelsbelasting… Daarmee bedoel ik; je hebt zoiets als gevoelstemperatuur. De ene vind dat verschrikkelijk koud en de ander vind het lekker fris. Dat is maar hoe je het zelf ervaart. Zo is het misschien duidelijker voor hem als je het hebt over de hoeveelheid werk die jij verzet.

Vermoedelijk vind hij dat hij VERSCHRIKKELIJK hard moet werken….het kost hem misschien ook heel veel moeite. Dat jij dat ook doet kan in zijn beleving niet tippen aan hetgene hij doet. Daarbij volledig voorbij gaant aan JOUW gevoel van werkdruk.

Dit is een heel lastig dilemma. Maar in mijn ogen is zijn gedrag gewoon respectloos en egoistisch en heeft dit niets met ADHD te maken.

Ik wens je er heel veel sterkte en wijsheid mee/bij.

gr. Jet

• esther

Beste Lianne,

Wat jij beschrijft vind ik schokkend. Geef die vent een schop onder zijn kont. Zet z'n veldbed bij de buurman. Zonder hem is jouw wereld een stuk leuker.

Dit heeft niet meer met ADHD te maken.

Ahum, dat moest er even uit. Sorry als ik het te zwart-wit zie.

• levis

Zou het niet te maken hebben met maar doorstuiteren en eerst doen en dan denken?

Ik denk dat een deel komt omdat hij niet op een normaal tempo kan werken. Hij werkt zo hard dat hij daarna gewoon instort. Ik had liever dat hij 4 ipv 5 dagen zou werken en dan lekkerder in zijn vel zou zitten. Het is zo het ene uiterste andere uiterste. Net of je in de 8baan zit.

Ik had het er gisteren met hem over over die opmerking. Hij zegt dit niet zo te bedoelen, maar wilde me op die manier juist een beetje oppeppen.

Ik hoop dat ie een keertje mee wil naar de ha. Ik zou toch jammer vinden als het een en ander stuk zo gaan. Want ik weet wel dat we stapelgek zijn op elkaar.

groet lianne

• jabra

ppfffff dumpen die hap !!!!!!!!!!!

• mas

ja, ik heb zelf adhd maar ik vind dit ook niets met adhd te maken hebben, ik denk eerder dat hij zijn eigen onzekerheid op jou botviert, waarschijnlijk kijkt hij wel erg tegen je op maar wil dat niet toegeven, hij is in strijd met jou en dus ook je familie. Ach, ik weet het natuurlijk niet, maar zo klinkt het.

sterkte met dit alles, is begrijp dat je echt in een $%situatie nu zit, kop op.

groetjes van mas;):)

• esther

ungreiblich… die liebe…

Ik begrijp dat jullie het weer goed gemaakt hebben? Houden zo!

Wat ik nog even wilde zeggen, is dat ik uit jouw woorden opmaak dat je ADHD ziet als een ongeneeslijke ziekte, als een chronische ontsteking. Ik zie het meer als een geneesbare handicap.

Als voorbeeldje:

Ziek worden van te hard werken, dat heeft mijn man ook. Dan kan je denken: hoort bij ADHD, hij kan er niets aan doen, ik zal hem een kopje thee op bed brengen.

Je kan ook denken: Ik zal strijd leveren en hem vier dagen gaan laten werken. Dan is hij niet meer zo vaak ziek.