Uhm, zijn kop in de nieuwe wc en doortrekken?
Met een slaghout een beetje begrip zijn verstand in rossen?
Dit vind ik dus echt niet meer met ADHD te maken hebben maar puur met asociaal gedrag.
Dat hij bepaalde dingen niet ziet is tot daar aan toe, maar dat hij daarbij geen respect heeft voor jou is op zijn zachts gezegt niet leuk. Je hoeft niet de zelfde gedachten of mening te hebben maar binnen een relatie verwacht ik wel van mijn partner dat hij accepteerd als ik dingen op een andere manier doe. Want wie zegt dat zijn manier beter is… Door mijn mening af te kraken zou zijn mening meer waard zijn, daarmee vind hij zichzelf dus beter en slimmer en weet ik veel wat nog meer.
Boehoeoe……. Daarmee zou mijn man me dus in de hoogste boom hebben en zou ik ter plekke ontploffen.
Jij moet wel rekening houden met hem en hij doet dat niet met jou Dat is in mijn ogen gewoon puur egoistisch.
Maar misschien helpt het als jij hierin gewoon hele strikte grenzen moet stellen. Jouw grenzen, maar dat is ook makkelijker gezegd dan gedaan. Welke grenzen zou je zetten als je kinderen zo zouden doen?
Tja, hij installeerd een nieuwe WC, is er vermoederlijk nog trots op ook en jij moet er dan blij mee zijn. Als je er dan niet enthousiast genoeg op reageert dan ben jij misschien nog de kwaaie pier ook. Dan ben je ondankbaar omdat hij er zijn vrije tijd voor inzet….(misschien klopt dit niet hoor, ik zit maar wat door te filosoferen)
Misschien snapt hij het als je het hebt over gevoelsbelasting… Daarmee bedoel ik; je hebt zoiets als gevoelstemperatuur. De ene vind dat verschrikkelijk koud en de ander vind het lekker fris. Dat is maar hoe je het zelf ervaart. Zo is het misschien duidelijker voor hem als je het hebt over de hoeveelheid werk die jij verzet.
Vermoedelijk vind hij dat hij VERSCHRIKKELIJK hard moet werken….het kost hem misschien ook heel veel moeite. Dat jij dat ook doet kan in zijn beleving niet tippen aan hetgene hij doet. Daarbij volledig voorbij gaant aan JOUW gevoel van werkdruk.
Dit is een heel lastig dilemma. Maar in mijn ogen is zijn gedrag gewoon respectloos en egoistisch en heeft dit niets met ADHD te maken.
Ik wens je er heel veel sterkte en wijsheid mee/bij.
gr. Jet