Hallo
Ik vroeg me af of hier partners van een man of vrouw met adhd komen. Heeft jullie partner een officiele (denk puntjes op de e) diagnose en wat ben je daar mee opgeschoten.
Ik heb mijn partner zo'n test laten doen op het net. Boven de 20 keer punten 3 en 4 zou die veel kenmerken hebben van adhd hij had er 61. Op zich geen verrassing, omdat ik eigenlijk wel weet dat hij adhd heeft. Wat ook trouwens zijn voordelen kan hebben. Maar ik denk dat het wel fijn kan zijn om daar hulp bij te krijgen. Therapie of id) Want het heeft wel erg veel invloed op onze relatie, maar ook op zijn functioneren. Geen baan kunnen houden, extreem hard werken maar dan ook extreem hard instorten, oververmoeidheid, moeizame communicatie, gebrek aan inlevingsvermogen. Ik doe alles maar slikken, omdat ik niet doorkom en ik me ook realiseer dat hij gewoon zo is. Ik heb ook veel respect voor zijn pogingen om niet te verzuipen. Maar ik loop momenteel erg aan tegen dat stuk gebrek aan inlevingsvermogen. Hij werkt nu een paar maanden voor zichzelf aangezien hij geen baan kan houden. Hij werkt dan echter zo hard dat hij regematig ziek is. Feitelijk werk ik net zoveel uren buiten de deur en moet ik ook hard werken ( ik werk in de zorg) Daarnaast heb ik de zorg voor 2 kinderen onder de 2, waarvan 1 huilbaby. en doe ik het huishouden. Ik heb ook bekkeninstabiliteit waar ik erg veel last van heb. Toch heeft hij het gevoel dat ik een luizenleven heb, nu hij ook werkt. Ik ben het met hem eens dat het voor hem zwaarder is. Ik vind dat het alleen zwaarder telt. Als ik moe ben of het niet trek stel ik me aan, terwijl het normaal is dat hij het niet trekt. Maar vaak heb ik het gevoel dat hij mijn fouten (want je die heb ik ook) extreem aan het uitvergroten is, om zijn eigen niet te zien.
Nou goed een warrig verhaal. Maar ik merk dat ik steeds meer aan het einde van mijn elastiek begin te komen. En ik zit te denken om hem toch te vragen om zich te laten testen, want misschien is er dan een traject waar we hulp kunnen krijgen.
Groet Lianne