Onze oudste zoon is nu 6 jaar en begint zich bewust te worden van het feit dat het adhd heeft. Hij slikt nu een jaar ritalin en weet dat deze pillen hem “helpen” op school.
Van het weekend begon hij er zelf over… Mama wat is adhd? Waarom heb ik adhd en mijn broertje niet? Wat heb ik in mijn hoofd? Waarom doe ik zoveel dingen verkeerd? Waarom sla ik andere kinderen? Waarom zeggen die stemmen in mijn hoofd dat ik dingen moet doen? Waarom kan ik niet stoppen? etc etc.
Naar goed weten heb ik hem erover verteld en dat ik binnenkort een boekje ga kopen met plaatjes en uitleg.
Vraag mezelf eigenlijk af waarom hij er nooit eerder naar heeft gevraagd. Hij is alle testen doorlopen, gaat naar de arts, mama praat op school etc.
Ik leg hem dan altijd uit wat we gaan doen en waarvoor, maar nooit kwam er antwoord tot nu… wellicht bewustwording
Wie heeft voor mij goede boeken tips voor een kind van 6 jaar, met goede plaatjes? Hij is druk bezig met leren lezen, maar een boek met alleen maar letters trekt niet zijn aandacht.
Alvast bedankt!
Groetjes