Quote van de dag!

• Niels

Beste Mensen!

Ik kom hier bijna nooit maar ik dacht, ach laat ik weer eens kijken. En nu had ik het idee om een topic te starten waarin we proberen leuke quotes/citaten van kinderen te verzamelen.

Er schijnt vandaag in de spits te hebben gestaan dat men ADHD'rs op wil roepen en men hun schrijfvermogen wil gaan testen. Nu ken ik hier in de buurt een jongen, genaamd Toke (10 jaar) die het vandaag presteerde om het volgende tegen mij te zeggen…:

Toke: “Ik ga niet reageren, dadelijk krijg ik nieuwe medicijnen. En ADHD is veel te leuk en dat neemt men mij mooi niet af!

• maggie

hahhah

de kleine van me vriendin is 2 en een half jaar en die heeft jochem meyer gezien met adehde

en nu roept hij altijd “Tante Magda Adhd ole ole”prachtig he!

geweldig zon kleintje en het al door hebben ( hahah hij is trouwens een nog grotere druktemaker dan tante magda dus waarschijnlijk is het over een paar jaar “romano adhd ole ole ” )lol

• edwin

weet niet of je correct geciteerd heb,maar die jonge zegt nieuwe medicijnen,dat betekend dat hij al medicijnen hiervoor gebruikt.als dit medicijnen zijn tegen de sympthonen van adhd heeft zijn zin niet veel inhoud meer.Beetje lullig voor hem als hij denkt dat adhd zo geweldig is terwijl hij elke dag ze portie medicijnen in neemt tegen de sympthonen daar van.

Voor de rest leuk idee :)

Ik vind die van janny goed.voor de rest ken ik eigenlijk niet zo veel van dat soort strijdkreten :D

• Niels

Voor degene hier die echt lijden aan ADHD, zal ik de boel even wat ophelderen.

Er stond vanochtend in de Sp!ts een oproep voor kinderen met ADHD (tussen de leeftijd 10/12) om een nieuw medicijn uit te testen.

Toke slikt geen medicijnen en was ook niet van plan deze in te nemen. Hij woont een paar huizen verderop dus verder weet ik ook niet hoe het allemaal zit, maar hij komt hier geregeld over de vloer.

En het moreel van dit voorbeeld: ADHD kan dus ook positief zijn, zo ervaart dit kind het!

niels

• edwin

ahaa..toch nog op de valreep het moraal van het verhaal mee weten te pakken :D

• Janny

“Ik ben mezelf… er zijn al zoveel anderen…”

Janny

• cato

ook ik heb nog wel een leuke aanvulling:

zoals misschien bij jullie bekent zijn wij hier een nieuw huis en een loods aan het bouwen voor ons bedrijf.

gisteravond aan tafel zei de jongste in een keer:“wie gaat hier straks eigenlijk wonen als jullie er niet meer zijn en hoe moet het dan met het bedrijf?” (8)

“nou zegt de oudtse (10) geen probleem joh, wij gaan hier samen wonen en dan ook samen lekker op noorwegen rijden is toch geweldig!!!”

“doen papa en mama het allemaal niet voor niks en wij redden het wel samen”

je begrijpt misschien wel dat ik verbaasd en heel emotioneel werd (heb de traantjes wel binnen gehouden op dat moment) mijn twee jongens allebei adhd en dan op die leeftijd toch zo kunnen denken dat deed me heel veel……….

helemaal geweldig vond ik het.

groetjes cato

p.s na een goed gesprek op school kan ik melden dat de rust hier is weer gekeerd, geen pesterijen meer en thuis ook veel beter gelukkig maar.

(zie paar topics naar onder)

• miranda

geweldig dat t gesprek geholpen heeft,fijn voor jullie .groetjes miranda

• miranda

nou,mijn man is woensdagavond plotseling opgenomen,tja,alles komt weer tegelijk.ligt een man naast ,m waar hij wel wat mee kan kletsen(is een leraar)dus automatisch komt t gesprek op r.je zult ,m vannavond wel zien zegt mn man,die is t tegenovergestelde van m,n oudste zoon(die was s,middags dus geweest.nou,een leraar begreep ,m dus wel,was dus voorbereid.kom ik met r. in t ziekenhuis,gaat ie zeker een half uur bij pap op bed zitten lezen :? zit je dan ,dat vond ik wel de grap van de dag,m,n man voelde zich haast voor schut haha:-) nu is ie wel s meer rustig maar in een ziekenhuis dus juist niet,moet uitkijken dat ie t infuus er niet aftrekt:-),nou ja,daarna werd ie(zou bijna zeggen gelukkig:? )superdruk,dus maar snel gegaan.ach,zul je altijd zien.groet miranda

• miranda

ps en nu mogen jullie t licht uitdoen,verdomde internet ook:-)nou ja slaap ik iig.lig anders toch maar wakker,morgen zoveelste gesprek school,zal me benieuwen.