gezelli :(

• bea veenstra

Hallo

Ik loop hier nu al een paar dagen mee en ik moet t nu echt ff kwijt

Heb eerst nog getwijfeld of ik t er wel op zou zetten maar goed.

Vrijdagavond hadden we een verjardag bij goede kennisen hier in de straat.

Onze m zit dus sinds kort op het s.o en op een gegeven moment vroeg de schoondochter van het stel (haar dochter zat bij m in de klas) hoe gaat t met m op school?

Ik dus positief dat t erg goed ging en tja dat ik toch wel wat met een katerig gevoel zat tav de school hier over de begeleiding etc

Er zat een buurvrouw naast haar (de muts zit ook in de ouderraad van school) en tja daar begon ze natuurlijk

Dat t niet alleen aan de school lag en dat m zelf ook geen lieverdje is enz enz

Ik kan jullie vertellen dat ik KOOKTE..

Op een gegeven ogenblik ging iedereen zich ermee lopen te bemoeien en de een wist t nog beter dan de ander

Ja wij zagen alles te negatief en tja kinderen gaan niet voor niets van school kijk maar naar al die andere halve zolen die met m in het busje gaan

( ja echt dat werd gezegd)

Ik werd boos en verdrietig en het werd gezegd door mensen waarvan je denkt dat ze je begrijpen (ze hebben zelf een zoon die vroeger ook naar het s.o is geweest en nu op een sociale werkplaats werkt)

Het kwam er op neer dat wij de problemen zelf maakten en moesten ophouden te zeuren over m

Niemand weet wat het is om 24 uur een adhd kind te hebben, ja zeiden ze hij speelt toch altijd leuk buiten en je ziet toch niks aan hem.

We zijn opgestapt en gezegd dat ze maar in de stront moesten zakken met elkaar.

En ik heb nog gezegd dat ik hoop dat ze niet hoeven mee te maken wat wij meemaken en meegemaakt hebben op school en door mensen in de omgeving.

Als je een kind hier op school hebt en die gaat lekker in de massa mee is er niks aan de hand maar o wee als het kind anders is nou maak je dan maar klaar

Misschien is het wat een verwarrend verhaal voor jullie om te lezen maar wat mensen je voor verdriet kunnen doen met hun oordelen en vooroordelen.

En hoe teleurgesteld je kunt worden in mensen…..

Groeten

Bea

• anoniem

Meid, je hebt helemaal gelijk.. Onwetendheid, gooi het daar maar op.. Je kan nooit iemand zijn situatie helemaal inschatten.. Maar dan nog, als je het niet eens bent, kun je je mond houden, uit beleefdheid.. Laten ze maar in hun eigen soepie gaarkoken.. Als jij maar weet hoe het zit, en tevreden bent over zijn school, daar gaat het om!

• lies

Hoi Bea

Ja mensen zijn erg dom en denken dat ze alles zelf beter kunnen.Ik heb dat laatst gehad met mijn schoonzus en zwager.Die begonnen doodleuk te vertellen tegen mijn nieuwe buren dat het bij mijn zoon aan de opvoeding lag.Nou als er twee wat aan opvoeden hebben gedaan zijn het wel mijn man en ik.Maar ik heb alleen maar gezegd dat merk je pas als je met een kind met adhd 24 uur per dag omgaat.En dat we alle trucendozen open hebben gegooid.En verder vond ik het de moeite niet om er op in te gaan ik geef gewoon af en toe een steek onder water.Hun hebben een zoon van zestien die ook z'n streken heeft.Maar ja dat is dan weer hun probleem.Dus daar maak ik dan ook weleens een opmerking over.En verder zal ik ze weinig vertellen.Dat is de onwetendheid van de mensen en tuurlijk zie je niks aan ze.Je kan bijv. beter een gebroken arm hebben dan dit soort dingen want je ziet er immers niks van nou kan ik nog wel een heel boek schrijven over wat we allemaal hebben meegemaakt maar oke het is nou eenmaal zo en je word alleen harder tegenover andere mensen.maar gelukkig heb ik ook een hele lieve vriendin die het wel begrijpt daar stort ik vaak me hart bij uit.en dan kan ik er weer tegenaan.

Ik wilde je even laten weten dat je niet de enige bent die dit heeft,en laat ze maar lekker in hun sop gaarkoken ze zijn er ook nog niet met hun kinderen.mijn zoon gaat waarschijnlijk ook naar een sbo school nou so be it.Probeer het naast je neer te leggen die mensen zijn het niet waard om je kostbare energie aan te verspillen en dan ook nog met z'n allen op een verjaardag.Dat is pas zielig.Nou ik hoop dat ik je een beetje steun heb kunnen geven.

Groetjes Lies

• Janny

Ik begrijp je. Woorden kunnen steken als messen als ze niet zorgvuldig gekozen zijn…

Kop op!

liefs

Janny

• esther

Wij weten hier allemaal wel hoe het is of zal zijn om 24 uur een ADHD-er om je heen te hebben. Vechten tegen windmolens! Goed dat je opgestapt bent, Bea. Ze zullen het nooit begrijpen. Je haalt je gram wel als je je zoon op zijn nieuwe school lekker blijft draaien en gelukkiger ziet worden.

• mas

zo herkenbaar, zelf je eigen familie, ik word er ook niet goed van, wat een sukkels en betweters, ieder zijn portie moet je maar denken, hun tijd komt nog wel…

goed van je dat je bent opgestapt, misschien zet het ze aan het denken.

groetje van mas

• ianpieps

Ik snap volledig wat je bedoelt.

Ik heb hetzelfde probleem in de familie zitten.

Mijn schoonmoeder vindt ook dat ik mijn zoon niet goed opvoedt.

Dat hij ADHD, PDD en GTS heeft dat wil ze niet weten.

Sommige mensen hebben nou eenmaal een gigantisch bord voor de kop.

De teleurstelling en het onbegrip zal er helaas altijd zijn.

Groetjes,

sandra

• miranda

hoi bea,pf ik weet wat je bedoelt hoor,gelukkig begrijpt mijn (kleine)familie t wel,soms word er wel s gezegd door bepaalde mensen,maar wat doet ie dan precies op school enzo dat t zo slecht gaat,ik vind hem best wel meevallen,ja een op een ja,dan maar weer uitleggen en ik word daar soms zo moe van dat ik zeg verdiep je er eens in want ik heb er geen puf meer voor om t telkens uit te moeten leggen bv.paar topics terug heb ik nog beshreven wat ze me op de basischool flikten,van die handtekeningenactie,ook z,on lekker voorbeeld.sterkte er mee,probeer er boven te staan,dat moet ik nog steeds tegen me zelf zeggen want het blijft me raken,ben nog niet gehard genoeg vrees ik:-). groetjes miranda

• bea veenstra

Hallo

Bedankt voor jullie lieve reacties, fijn dat ik weet dat we niet alleen lopen te vechten tegen al die onwetendheid.

Toch blijft het wel moeilijk vind ik hoor en net wat miranda zegt, ik ben denk ik ook nog niet hard genoeg

Want ja als ze aan mijn kind komen…….

Ipv dat ze hun er inderdaad in gaan verdiepen staan ze meteen met hun oordeel klaar.

Ze zien de andere kant niet, de onmacht soms en het verdriet en de strijd.

Ze denken je stopt er een paar pillen in en hoppa klaar!

Ook het s.o snappen ze niks van, denken dat alle kinderen “dom” zijn die daar hen gaan.

Snappen ook niet dat adhd meer is dan alleen druk zijn…

Moedeloos word je er soms van om dat telkens maar weer te moeten uitleggen..

Ik heb ook keihard gezegd (en dat mag je eigenlijk niet zeggen dus vergeef t me) ik had liever gehad dat ie in een rolstoel zat dan konden mensen zien wat er met m was en kregen we misschien eens begrip.

Maar gelukkig gaat t nu goed met m op school en dat is het belangrijkste , je ziet m ook echt stralen en we horen nu eindelijk eens goede dingen over hem en dat is ook erg fijn.

Het belangrijkste is dat t goed met hem gaat dan gaat t ook goed met ons maar ik vrees dat we altijd mensen zullen blijven tegenkomen die je kwetsen

Ook in de familie ja, want die snappen er soms ook niks van nee…

Zaterdag gaan mijn man en ik lekker een avondje naar BZN ff eruit hhaa

Nogmaals bedankt allemaal voor jullie steun !!!!

Groeten,

Bea

• miranda

graag gedaan,wat het so betreft,het zijn vooral kinderen die kwetsend zijn,oh zit jij daar??? dat is voor domme kinderen.dat doet pijn ja en mijn zoon zit zich ook al te verdedigen,nee hoor,ik zit er voor mijn concentratie,wij hebben teminste lekker maar 13 kinderen,veel relaxter dan bij op jou school hoor.en dat werkt dan soms een beetje.heb ,m dat zo maar geleerd,dat ie dat maar moest zeggen.veel plezier zaterdag.groetjes miranda