hoe internetverslaafd zijn jullie? (offtopic)

• Breedbekkikker

HEEL ERG!

Zolang ik m in zicht heb tenminste.

We hebben dan ook al heel lang het voornemen om toch maar een studeer/tv kamer in te richten. Met die computer is het bij mij echt uit het oog uit het hart, maar zodra ie weer in het oog is…

Ik chat echter niet veel, bij mij is het meer van alles opzoeken en uitproberen, programmaatje maken voor mijn werk etc. omdat dat daar door de telefoon niet lukt (te veel afleiding op de werkvloer), vriendinnen op afstand helpen met installeren, virussen verwijderen etc.

Ben echter bang dat ik helemaal geen zicht meer heb op het internetgebruik van mijn dochter als ie boven in een aparte kamer zou staan.

• Janny

Zal het? :D

Maar ik BAAL echt! Ik had een prachtige LANGE reactie geschreven en zo maar WEG!!!! :?:?:?

Zodra ik “tijd”(=energie) heb begin ik opnieuw. Maar éérst moet ik naar mijn oude schat krulspelden draaien, naar de Aldi inkopen doen, een wartel ophalen en eten bedenken en de honden borstelen en de katten ontvlooien en bedden verschonen en buikpijn zitten hebben en mijn hard werkende man verzorgen en bergen was doorwerken en en en en en en en…………………….

Pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff

Doei!

;)

• mas

Ik kán echt niet meer zonder, de ene keer zit ik er meer op dan de andere, maar het heeft me zoveel kennis gebracht, daar kan de bieb niet tegen op. Ook heeft het me vriendinnen gebracht en lieve lotgenoten zoals de prikkers hier. Ik ben dus in die zin verslaafd omdat ik niet meer zonder wil. Maar als ik op vakantie ben táál ik er niet naar, mis het totaal niet, dus…tja, ben ik dan verslaafd of niet?

groetjes van mas

• anoniem

Dat is wel een groot bureau dan… :D

• miranda

haha ja daar heb je een goeie mas,dat geldt voor mij precies t zelfde,vind t dan juist heerlijk,geen pc,geen tv en al helemaal ff geen telefoontjes,heerlijk,maar 1 dag thuis en t is al weer t zelfde.hoe gaat t trouwens met je mas en met jullie o. had t al eerder gevraagd.paar pagina,s terug maar heb je mss niet gezien,groetjes,miranda

• Janny

JA. Ik was verslaafd aan het internet. Nog niet eens zóveel jaren geleden en ik ben trots en dankbaar te kunnen zeggen dat het verleden tijd is.

Veel, héél veel heb ik geleerd van het internet.

Ik 1999- 2000 begon dat voor mij. Ik was ernstig depressief en ik schreef verhalen in die tijd. D.w.z. mijn kat schreef ze met hulp van mij. Ik leerde het fenomeen internet kennen en alles wat daar bij hoorde. MSN, prikborden, forums, mensen met dezelfde liefde dan ik. Katten en schrijven. Maar…. je denkt mensen van het internet te leren kennen maar niets is minder waar.

Omdat internet geen échte wereld is maar een illusie. Weliswaar een uitermate verslavende illusie. Helemaal voor mensen verslavingsgevoelige mensen zoals ‘wij’.

Ik sloeg helemaal op hol kan je wel stellen. Ik stortte mij met alles wat ik in me had in MIJN waarheid, mijn leven, mijn doen, laten en willen en wensen. Álle emoties die een mens maar kwam hebben/ voelen/ krijgen kwamen tot uiting. Ik was blij, boos, verdrietig, furieus, woest, gelukkig, druk, wild, ziek en Joost mag weten wat nog meer. De meest vreemde passipanten kwamen bij mij over de vloer. Want ik nodigde alles en iedereen uit in mijn gezin en NEE… te stoppen was ik niet. Ben ik nog niet…. Ik was wel eens zo boos van machteloosheid dat ik het ‘probeerde’ op te lossen met een biertje. Wat dan weer tegen mij gebruikt werd als ik het eerlijk vertelde… door iemand die zelf zijn leven verzuipt! (dit móet ik even kwijt… dat voelt goed…)

Het kostte me TIJD, ENERGIE maar ook geld… en ik wilde naar niemand luisteren.

(hè Bernadette?) Ik had massa’s “vrienden” die geld en … lach niet! … kattenvoer nodig hadden. Ik reisde met de trein met koffers vol kattenvoer (heus waar!) door het land voor deze zogenaamde vrienden. Ik dácht voor ‘vrienden’. Tot… ik ‘ziek’ werd en men me niet bleek te begrijpen en ik dus helemaal geen vrienden bleek te hebben…

TÓT…. Heel langzaam het kwartje begon te vallen en ik me realiseerde dat ik échte mensen nodig had om van te houden. Échte mensen van vlees en bloed met een hoorbare stem en een warme arm om mijn schouder in geval van verdriet en pijn.

Ik wilde weer LEVEN! Dat hield voor mij in;

Tastbare mensen…

Boeken lezen…

Met de honden wandelen…

Met mijn katten kroelen…

Muziek maken..

Lekker koken…

Natuurlijk heb ik goede contacten overgehouden aan het internet en nog ‘ontmoet’ ik fijne mensen met wie ik graag babbel.

Maar ik heb LEREN selecteren! Ik heb drastisch ‘geschift’ in mijn “vriendenlijst” en dat voelt als een enorme opluchting!

Héél lang nog werkte de computer als een magneet op mij. Want stel…. Dat ik iets mistte! Ik ergens METÉÉN op antwoorden moest???

Nog altijd vind ik het internet geweldig! Maar niet meer zoals eerst. MSN-en doe ik vrijwel nooit meer. Omdat het TIJD kost! Veel tijd! En wat voor zinvolle discussies voert men uiteindelijk? Ik hoef maar over de schouder van mijn kinderen mee te kijken en je word niet goed. NIKS komma NIKS in de meeste gevallen en dit alles ten koste van je geluk, je (gezins)leven. Want dat dit er onder lijdt mag duidelijk zijn ook al ontken je het.

Mijn vader was 48 jaren taxichauffeur en die kan beamen dat o.m. het internet al vele relaties de nek heeft gekost.

Ik ben van mijn verslaving af. En dat doet me goed.

“Ze’ waren mij niet waard. Ik ben daar te goed voor.

“Ik ben mezelf… er zijn al zoveel anderen”.

Ik wandel, lees, knutsel, maak muziek, kijk TV. Dat alles deed ik niet meer. Ik brei zelfs weer!

Voor een (echte) vriend heb ik altijd wel even tijd. Zelfs voor een ‘internetvriend’. Maar niet meer zoals jaren geleden. Want dat waren in de meeste gevallen geen vrienden bleek later.

En ook heb ik tijd voor deze ‘prik’ omdat de mensen hier elkaar begrijpen….

Liefs

Janny

• Janny

Zit ik al weer als een halve zool dat hele relaas opnieuw te bedenken en ja hoor, daar is ze vanonder haar bureautje…. DANKU! ">

• Janny

ja doe dat…. minstens een week….

;)

• anoniem

Wat grappig wel om te lezen, ben ik in elk geval niet de enige.. :p

Internet moet je idd niet verwarren met het echte leven, kan flink fout gaan..

@ Janny: heb jij weleens gedacht aan een weblog?!?

• anoniem

Hey Janny,

ik kan wel begrijpen, wat je bedoelt, al kan ik me ook voorstellen, dat je jezelf een beetje verloren bent, om het zo te zeggen. Je moet wel je grenzen kennen, al is dat op internet misschien wat lastiger. Toch blijft het ook voordelen houden, idd..

Ik vind het bord nu gewoon gezellig. Toen ik het bord net leerde kennen, heb ik enorm veel steun aan gehad. Wat ik voelde maar niet tot uitdrukking kon brengen, hadden mensen hier ook! Dat voelde heerlijk! Ik ben dus blij dat ik hier nog steeds zit, en dit gevonden heb. Zo zit ik ook in een msn-groep, waar ik erg veel aan heb. Toch moet je oppassen, er niet té veel aan te hebben.. Je leeft hier, en niet met ‘onbekenden’, al is het soms makkelijker mensen niet zó persoonlijk te kennen..

Maar Janny, heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag, is een weblog niets voor jou, of ben je er helemaal klaar mee? (Ik vind jouw stukjes blog-waardig.. ;))