hoe internetverslaafd zijn jullie? (offtopic)

• anoniem

Hoe internet-verslaafd zijn julllie?

Ik ben nieuwsgierig of ik echt de enige ben, geloof er niets van! :D

Internet is toch wel erg belangrijk voor mij, meer dan ik eigenlijk zou willen.

Natuurlijk handig om informatie te vinden, maar ook zonder dit bord kan ik niet.. ;)

Zo heb ik nog een aantal fora waar ik vaak kom, waaronder mijn eigen, verslavend!

Verder is msn praktisch en gezellig…

Internet, het is heerlijk, maar je moet wel oppassen, je leeft in de echte wereld, niet in de internetwereld, ik ben wel eens bang dat mensen dat vergeten. Hier vind je misschien begrip bv, maar dat hoeft buiten niet zo te zijn, oppassen dat het niet een ‘te veilige haven’ word.

Wat vinden jullie?

• pim en zijn labrador hond

ga naar me bed slapen met met me beren en lekker duimen met lapje en lekker zorgenloos als een kleine peutertje in de luiers .

• Janny

Ik WÁS internetverslaafd! :D En ik ben dolblij dat dit tot het verleden behoort.

Omdat ik er érg veel van heb geleerd. Goede dingen maar ook slechte dingen. Ik heb er erg goede mensen leren kennen maar ook heb ik me ontzettend in mensen vergist! Internet is niet de echte wereld. Internet is is in veel gevallen slechts een illusie. Het ‘praat’ zo makkelijk. Iedereen huilt en praat zo vreselijk makkelijk met je mee. Verbazingwekkend hoe mensen elkaar op forums VRIENDEN noemen. Mensen die elkaar nog nooit hebben ontmoet.

Ik herinnner me 1999- 2000 toen ik nog mijn ‘schrijvende kater’ Joep had. Joep die zijn avonturen schreef en vertelde met behulp van de pen van Janny. ;) Plotseling stierf Joep en mijn wereldje stortte helemaal in. Die kat wás mijn wereld in die tijd. Een tijd van depressie. Wildvreemde mensen brandden kaarsjes ( :?:?:?) , schreven me en stuurden me kaarten en bloemen en beweerden in tranen te zijn…. AMEHOELA! Zit jij in tranen achter je toetsenbordje om de kat van een vreemde? Nee? Nou, zij dus ook niet. Maar je zegt het wel erg makkelijk.

Ik hechtte me aan sommige van die mensen, dacht er vrienden in te vinden, het heeft me geld en bergen energie gekost. Overal tuimde ik met mijn grenzeloze energie steeds weer in. Blijdschap, woede, frustraties, onbegrip, boosheid, verdriet… álle emoties zijn aan mij voorbij gekomen. ;) Hè Detje?

Ik ben zo dom… zo vreselijk dom geweest door me in te laten met sommige mensen. Omdat ik dácht dat het goed was. De méést vreemde typen heb ik ontmoet en… in mijn huis en gezin uitgenodigd en nee… ik was niet te stoppen. (dit heet ADHD :D)

Tot ik besloot het ÉCHTE leven weer op te pakken. (Na een enorme teleurstelling in ‘vrienden’. ‘Internetvrienden’. )

Die van échte mensen. Mensen die je kunt aanraken als je verdriet hebt. Die een echte warme arm om je schouder komen leggen als je in pijn of verdriet bent. Dat begon bij mij met de wens weer eens een boek te lezen. Een écht boek. Geen letters op een beeldscherm , maar een heus ouderwets goed boek! Dat deed me goed. Toen ik het boek uit had was het klaar voor de vuilnisbak (ADHD) maar dat mocht de pret en het genot niet storen. :D

Wel trok de computer mij nog steeds aan als een magneet. Dit duurde een tijd… nu niet meer.

Je raad NOOIT wat ik woensdag heb gekocht??? Een kadootje voor mezelf! :D:D:D Een vulpen. Een mooie vulpen. Omdat…. ik vrienden weer eens wil verrassen met een ÉCHTE brief. Weet je wel? Letters en woorden in inkt op papier in een mooie enveloppe met een mooie postzegel er op. Die je op een gure regenachtige dag in de gang vind en die je steeds weer en weer kunt pakken om nog eens te herlezen! ;)

Dat is het échte leven.

Een wandeling met mijn hondjes, die in die tijd dat ik niet van de computer weg te scheuren was vreselijk verwaarloosd heb. Want iedere keer word je naar die computer getrokken. Want stel….. dat je iets mist! En je wilt metéén reageren! :D;)

Nu weet ik weer wat het is en hoe het voelt om op de bank te hangen met een boek en mijn poezels op schoot…. en dat voelt heerlijk!

JA. Het wás wel een verslaving!

;)

liefs

Janny

• Janny

ook MSN ik practisch NOOIT meer! En ook dat voelt heerlijk… het had even tijd nodig, maar ik kan er zonder! :D (de familie in Frankrijk vindt het niet leuk)

Nu doe ik leukere dingen zoals lezen, kroelen met de katten en honden en accordeon spelen!

(en een beetje op adhd-prik koekeloeren)

;)

• Jet

Uhm, iedere dag met verschillende vriendinnen mailen. Verschillende prikborden lezen. Hier veel te lange berichten schrijven, dan wachten op de antwoorden.

MSN daar snap ik dus echt geen bal van. Maar wij hebben ook geen internet explorer op de computer. Ik heb het een keer geprobeerd te installeren. Gelijk ging de computer helemaal in de hik en was mijn mannie op zijn zachts gezegd niet blij.

Gemiddeld zit ik een uur of 4 achter de computer. Niet permanent, smiddags een paar uur en savond een paar uur.

Zit ik voor mijn studie achter de computer dan zit ik er hele dagen achter maar dat is geen internet.

Maar, zit ik niet achter het internet zit manlief er wel achter voor zijn beurskoersen en statistieken. Gaap.

Dit is mijn computergedrag. :-)

gr. Jet

• Janny

Dit is slechts een ps-je op een lange reactie…. foetsie!!!! Detjuhhh????? HELLUPPPP! :?:?:?

• Greet

Hahaha Janny,

eigenlijk moet ik stiekem om je lachen :

telkens je zegt ‘even niet meer te prikken’, prik je er op los'…. en als je niks ‘aankondigt’, ben je de grote afwezige.

ADHD-logica?

Groetjes, Greet

• miranda

hoi anoniem,merel toch he;-).ik moet toegeven dat ik in eerste instantie helemaal geen pc hoefde,puur onwetendheid,ik wist nog niet hoe je z,on ding moest opstarten bv.:-)hebben ,m nou sinds z,on jaar of drie geloof ik omdat het toen eigenlijk wel moest voor mn oudste zoon,we liepen erg achter,haha.maar ik kan je wel zeggen:jaaaa,ik denk dat ik “verslaafd” ben,want als er een storing is of hij is kapot en een paar dagen weg dan zit ik me toch te balen.trouwens,zal niet lang meer duren dat er een andere moet komen want slaat constant vast,sommige sites pakt hij niet,enzv.laatste jaar heb ik weinig geinternet,puur omdat ik er duizelig van werd en niet eens puf had ervoor(rottige periode,psychische klachten)drom heb ik ook lang niet geprikt.maar oke,laatste tijd internet ik best wel veel weer.ben ook erg blij dat ik weer meeprik ,net wat je zegt,vind t fijn om s tegen mensen die het echt begrijpen te “praten”.leuk om te kijken of er al gereageert is op je berichten enzo.internetten is niet moeilijk maar van de pc zelf snap ik nie veel hoor:-) maar dat leert mn oudste me wel van tijd tot tijd.msn vind ik zeker leuk,enkel op dit moment lukt dat ook niet goed,m,n zoons kunnen t wel via omwegen,maar is nogal ingewikkeld,w8 liever tot ik een nieuwe heb.wsh,een virus te pakken zei onze computerman.je had t over fora,s??????wat is dat?andere forums bedoel je zeker of niet:-) nog goede tips misschien?spelletjes vind ik leuk en natuurlijk gebruik ik m veel voor info te zoeken,meest adhd.maar ook landen,vakantie,s,ervaringen zoeken vind ik ook erg leuk,bv vakantiewijzer,of zoover,kun je ervaringen enzo lezen over allerlei hotels e.d. in allerlei landen.tja nog wel meer. wat je zei over veilig,uh ja misschien moet men daar idd voor oppassen,als ik ff naar me zelf kijk,laatste jaar kom ik lang niet meer zovaak buitenshuis als ik daarvoor deed en dan is een pc zeker wel een uitkomst,maar het mag denk ik niet een vervanger gaan worden.heb soms wel s de neiging dat ik te laat naar bed ga bv,en dat is dan echt de pc z,n schuld;-).maar hoe dan ook,je vraag was hoe internetverslaafd we zijn,en ik durf best te zeggen.ja in behoorlijke mate,maar overdag eigenlijk amper,enkel prikbord of email,eerder s,avonds als iedereen al lekker plat ligt:-).ok dat was t wel voor ff.groetjes miranda

• adhd-algemeen.pagina.nl

ze liggen egggggg nie onder mijn bureau hoor Janny , denk zal ff kijken , foetsie bah , slechts enkel vijf honden , zucht wat een ellende weer , of nie dan

• adhd-algemeen.pagina.nl

zucht , zucht , zucht , denk dat ik maar ga pitten , det