gevaar wat ben ik geschrokken

• nel moeder van cindy a

Hoe leer ik m het gevaar in te zien

Hij ziet het echt niet in dat hij steeds heel veel mazzel heeft.

laat ik je vertellen wat ik bedoel

2 maanden geleden zijn net met zus thuis uit ziekenhuis( water gebroken)

vraagt m mam mag ik scaten

ik jawel maar kijk uit uur later belt er iemand ambulance onderweg

m is gevallen op zijn rug 10 min buiten westen geweest en kan benen niet bewegen.

dus met spoed naar ziekenhuis

gelukkig viel het allemaal mee een gekneusde ruggewervel is het resultaat van zijn gestunt.

een week geleden

m mam mag ik naar de speeltuin daar is braderie .

ik ja tuurlijk

wat later word ik opgebelt door beheerder m is gevallen op trampoline

is op zijn nek terecht gekomen of ik even wilde komen

ik ernaartoe gerent(kan haast niet rennen in verband met bloeddruk en astma dus ma hyperventileren) kom ik daar valt het gelukkig weer mee.

maar was goed pist off heb met hem gepraat dat hij niet iedere keer zo,n mazzel heeft eens gaat het goed fout.

m ja mam ik zal voortaan opletten .

tot gisteren m ziet de trauma heli dus hij op zijn fiets ernaartoe

blijkt hij toch te ver te landen rijd hij met fiets de dijk af

en word geschept door een auto

weer met ambulance naar het ziekenhuis ma weer in de stress

hij is over de motor kap geslagen en lag daar maar op de grond .

maar ja alles valt gelukkig weer mee .

hij heeft een gekneusde schouder ,elleboog en enkelbanden verekt

en overal schaafwonden.

zit hij hier op de bank een beetje stoer te doen erover kon hem wel schieten.

weer met hem gepraat maar of het tot hem doordringt ik weet het niet.

sorry dat het zolang is geworden maar moest het kwijt.

en let ook niet op mijn schrijvenhet luk me niet die punten en leestekens

het spijt me daarvoor

groetjes nel

• esther

Hoi Nel,

Roekeloos en impulsief horen bij ADHD, maar jouw kind is wel héél erg aan het stunten. Ik dacht meteen: is er niet meer aan de hand. Zo te lezen heeft hij moeite met inschatten. Zijn z'n ogen wel goed? Hoe is zijn motoriek? Is zijn iq in balans? Ik zou naar de huisarts stappen en het verder laten onderzoeken want dit wordt te gevaarlijk.

Groetjes en heel veel sterkte met je stuntkampioen.

• adhd ma

Hoi nel.

Ja zo'n kind is reuze spannend, kan er over mee praten.

het is een wonder dat de kinderen telkens weer goed wegkomen, hebben echt een enorm goede bescherm engel.

Onze T heeft ook al heel wat ongelukken gehad die net goed afliepen.

Dit begon al toen hij net kon lopen, sliep toen voor het eerst op zolder in zijn nieuwe bed zonder spijlen.

Ik was hoogzwanger van mijn dochter, toen ik opeens een deur dicht hoorde klappen s'avonds toen hij in bed lag.

Had meneertje de terpetine gevonden, vraag me niet hoe maar had stoel op dtoel gezet om zo boven op een kast te klimmen.

Nou met spoed naar het ziekenhuis, nacht aan de monitor, hartbewaking alle toeters en bellen.

kans bestond op een verbrande slokdarm.

S'morgens was er niets aan de hand, en mocht dus naar huis, haal ik m s'middags uit bed, heeeeeeeelemaal onder de blazen, wij in paniek terug.

Had meneer de waterpokken, jeeeeeeeeeezus.

Op een ochtend toen wij naar school fietste werden we ingehaald door een busje met een grote aanhanger erachter.

Stopt die plots aan de rand van de stoeprand zodat T moest uitwijken om er niet tegenop te knallen.

Haalt dus met een enorme bocht die aanhanger in, maar had niet gezien dat er van de andere kant een stadsbus aankwam.

ik riep, huilde, gilde, en krijste als een gek, zag T frontaal op de bus afrijden.

De afstand was zo'n 10 meter toen de chauffeur de bus in een voortuin reed.

Paal, hekwerk en plantsoen mosten het ontgelden, en onze T was weg,

Niemand durfde te kijken.

onze F achter op mijn fiets was helemaal overstuur, ik tranen chauffeur die huilend de bus uit kwam lopen.

Komt T gewoon aanlopen, was met fiets gevallen op de stoep aan de overkant van de straat.

Mijn opluchting was enorm, en de chauffeur tilde hem op en gaf hem een dikke kus.

“Jij hebt een enorme beschermengel, ventje”zei hij met tranen over zijn wangen.

Ja ook ik kan zo nog wel even doorgaan, maar hoop echt dat het net als bij jou telkens weer goed afloopt.

Onze kinderen zien geen gevaar, en hebben ook totaal niet door wat de gevolgen zijn van hun acties.

We kunnen maar een ding doen en dat is hopen, dat het altijd maar weer goed komt.

Groetjes adhd ma

• miranda

hoi,ook ik herken veel in deze verhalen.idd,denk ik ook altijd,heeft vast en zeker een beschermengel,dat moet haast wel,sindsdien geloof ik ook dat er dus echt “iets ”is van hier boven uit.mijn ervaringen zijn in t kort te zeggen,we praten en waarschuwen asl brugman,maar ze zijn t even snel weer vergeten,dat is gewoon zo.hoop alleen maar dat er toch “iets”van blijft hangen,zoals met alles wat met opvoeden te maken heeft eigenlijk.dus echt een goede tip heb ik helaas niet.sterkte,miranda

• nel moeder van cindy a

dat er iets aan de hand is dat is zeker hihihhih m is verliefd

en ja dan hoort stoer doen erbij

maar ja dit gaat mij iets te ver

hij word volgende week 15 en ik wil nog wel rustig met hem genieten

heb de laatste tijd wel nachtmerry,s van m in een rolstoel

voor de rest is m een hele lieve jongen

op een paar puberdingen na

als ik kijk naar de meeste hier in de buurt met adhd en de kids die het niet hebben kijkt valt m nog erg mee

hij heeft zijn adhd aardig onder controle (en dat zonder medicijnen)

maar ja hoop dat hij er dit keer van geleerd heeft

groetjes nel