Wat esther schrijft wilde ik dus ook als antwoord geven.
Een feestje voor ONS is voor de kinderen een hele andere beleving!
Ze vinden het zelf niet leuk, en dit is van de gezichten af te lezen, al die drukte doen hun beslist geen goed.
het is zelf zo erg dat je met onzeT niet eens over een kermis/braderie kan wandelen.
Die ziet alles,gaat volkomen uit zijn dak, en reageerd dan erg wild.
Ik wil niet zeggen dat je je kind moet weghouden, maar je vraagt om advies, en dit is dus mijn advies.
Gezien uit mijn ervaringen zoals ik ook met onze kinderen wel eens naar feesten en partijen ben gegaan.
Nee wij houden ons aan wat de kinderen wel en niet aankunnen.
Vaak is een oppas voor de kinderen dan de enigste juiste oplossing voor ons.
De kinderen hebben er anders echt 3 tot 4 dagen voor nodig om bij te komen van ONS feest!
Zal je een voorbeeld geven waarom wij deze beslissing hebben genomen.
Mijn broer trouwde vorig jaar, net voor we de diagnose van de kinderen en manlief binnen kregen.
Heel de dag wordt je geleefd, foto hier, zitten daar, in de auto naar stadhuis, weer op de foto.
Affijn jullie weten allemaal hoe zo'n dag eruit ziet.
De receptie was echt een ramp, kinderen waren al moe, en moesten verplicht zich netjes gedragen.
Je wilt immers niet dat ze buiten bij de vijver gaan zitten spelen in de modder.
Je weet precies hoe je kind er dan uit komt te zien.
Het diner was zo gepland dat de kindjes gezellig met elkaar aan een grote tafel mochten eten, 14 stuks, zie je het voor je.
Na npog geen 15 min eindigde het voor onze T dus in de gang, die moest tot rust komen door met zijn flipoo's te spelen.
Heeft daar 2 uur gezeten……………..helemaal alleen, met een van ons erbij.
Goh we hebben echt genoten van het diner, mensen kijken je raar aan, en de vreemdste opmerkingen krijg je naar je hoofd geslingerd.
Maar geen mens die nu echt begreep hoe ellendig ONS gezin zich voelde…………
Nou lang verhaal kort te maken:
het feest, lachen gieren brullen, nou dus NIET he!
Kei harde muziek, druk,druk en nogeens druk, kindjes waren bekaf, en er waren neefjes en nichtjes die door de ouders in de hal waren gelegd onder een stapel jassen.
Die kleintjes lagen daar te slapen!
Die van ons hadden zoveel last van de drukte, en had dus spijt dat ik ze s'middags niet even op bed had gelegd tijdens de receptie, die toch saai is voor de kinderen.
Dit is door mijn moeder gekomen die de kindjes een leuke middag had beloofd maar die dus geheel opging in de receptie van haar zoon!
Okee ze hebben het volgehouden maar vraag niet hoe.
Om 2 uur s'nachts kwamen we thuis bij mijn ouders waar we overnachten, de kinderen waren klaar wakker en hadden honger, terwijl mijn ouders naar bed wilde.
De grootste ruzie is hier van gekomen, en s'morgens om 6 uur waren de kinderen klaar wakker!
Het heeft 4 dagen geduurt eer ze weer een beetje in hun ritme zaten.Nee echt nooit meer die poppenkast>never nooit meer
Sinds dit gebeuren hebben wij besloten om NOOIT meer met de kinderen een feest sávonds met de kinderen te bezoeken
Groetjes adhd ma