ritalin/risperdal bruiloft

• ella1

hallo allemaal

hoe kan ik dit het beste aanpakken ,

mijn zoon krijgt altijd om 7.15 om 11 en om 14.45 ritalin en om half 7 5 druppels risperdal

nu hebben we vrijdag een bruiloft waar hij mee naar toe mag

dit is vanaf 14.30 ongeveer tot 24 uur…

hoe doe ik dat die dag met zijn medicijnen??

gr ella

• ianpieps

misschien alles 3 uur opschuiven?

weet niet of dat mag, ben niet bekend met risperdal

• adhd ma

Eve een vraagje, is het nou de bedoeling dat het kind tot laat opblijft……..

Ik zou gewoon dezelfde tijden als normaal aanhouden, en sávonds lekker rustig in zijn eigen bedje, niets drukte.

Bij ons werkt alleen dat, van drukke feesten gaan ze flippen.

Groetjes of misschien sterkte adhd ma

• ella1

eigenlijk moeten we vrijdag ook nog beginnen met smorgens 2 druppels risperdal ,maar dat doen we zaterdag dan wel

• esther

Dit is precies wat ik ook al wilde schrijven.

• maggie

een rita xtra na de laatste en dan de tijd die normaal tussen risperdal en rita inzit verschuiven. en dan die later geven.

• adhd ma

Hoi,

Bedoel je nu dat je de dosering van vrijdag, zaterdag erbij gaat geven.

sorry maar hoop toch echt dat je dit NIET bedoelt.

Kijk je kan je kinderen vol proppen met risperdal, ritalin en wat nog meer, maar het belangrijkste zit hem natuurlijk wel in de omgeving.

Zet je een kind vol met medicatie op een bom vol trouwfeest, gaat hij vroeg of laat toch door het lint.

Dit komt alleen naar boven als de medicatie is uitgewerkt.

ik zou er maar een goed over na denken, wat je met de medicijnen en het feest/kinderen het beste kunt doen.

gegroet adhd ma

• Breedbekkikker

Het is moeilijk om hier op het prikbord te beoordelen hoe zijn gedrag wordt als hij helemaal uit zijn ritme gehaald wordt en wat de gevolgen de komende dagen (weken) van zo'n verstoring kunnen zijn. Niet ieder kind met ADHD reageert hetzelfde.

Als hij bij niet innemen van zijn medicijnen, of te laat opblijven helemaal oncontroleerbaar wordt op het feest, zou ik 'm lekker in zijn gewone ritme houden, ( oppas thuis, indien ver weg zelf op tijd naar huis, helaas pindakaas) voor zijn eigen plezier en dat van het bruidspaar en gasten.

Als jij denkt dat hij het wel zo'n feest aan kan, zou ik de medicatie met de voorschrijvende arts overleggen, niet zelf maar wat aan klooien als je echt geen idee hebt wat het effect kan zijn, 't zijn geen snoepjes, toch?

• esther

Volgens mij kan je het beste advies vragen aan de psychiater die al die medicijnen voorschrijft.

• I. Sherlock

Beste Ella

Dit helpt misschien niet voor de bruiloft maar mijn zoontje van 9 neemt 1 pil per dag en die werkt 12 uur en je ziet het onmiddelijk als die 12 uur voorbij zijn. Een ander voordeel is geen pillen nemen op school (geen ups en downs, geen geplaag etc). Als wij eens laat weg moeten dan geven we het iets later. Je moet er wel rekening mee houden dat ze ongeveer 60-90min na de uitwerking nodig hebben om in slaap te komen. Wij geven het normaal dus om 06:30-07:00 en dan gaat hij gewoon om 20:00 naar bed zonder problemen. Het medicijn heet hier in Engeland Concerta XL en is van Janssen-Cilag.

In de vakanties geven we het niet omdat mijn zoontje vooral last heeft met concentratie in school en zijn verdere gedrag is impulsief en druk dus dat is wel te doen in de vakantie tenzij we weg moeten. Wij zijn er erg blij mee.